gestopt....

Discussie in 'De lounge' gestart door wiesje, 19 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hallo lieve meiden ben even op zoek naar wat steun enzo :(
    ben sinds gisteravond gestopt met roken, als fanatiek rookster van een pakje per dat en dat al 15 jaar lang valt het me nog niet zo heel erg mee moet ik zeggen... zijn er meiden hier die ook gestopt zijn en die misschien nog wat tips hebben, mag namelijk ook weer niet te veel aankomen want ik ben net 3.5 kg kwijt dus dat gaat prima en dat wou ik ook zo houden...
    dat was mijn verhaaltje wel zon beetje, moest t ff kwijt en tips zijn altijd welkom....
    liefs wiesje

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Wiesje,

Ik merkte toen ik was gestopt dat ik heel erg de behoefte had om wat in mijn handen te hebben. Ik heb toen zakken suikervrije chupa chups versleten. Ik was dan ook niet aangekomen. Ook heb ik toen nicotine pleisters geprobeerd en dat werkte ook wel.

Helaas ben ik weer begonnen, het zijn er maar een stuk of 5 op een dag, maar toch! Ik moet ook echt weer gaan stoppen voordat we weer verder gaan proberen.

Succes met stoppen, het gaat je echt wel lukken hoor!

Groetjes,
    Elvira

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn vriend is gestopt met de pleisters, hij was kettingroker. (2,5jr gestopt nu)
    Hij had ook ergens gelezen dat de trek in een sigaret 10 minuten duurt.. probeer daar aan te denken als je zin hebt :D
    En ga idd niet snoepen maar ga iets doen wat je niet leuk vind, ga lekker stofzuigen of strijken (als je thuis bent dan he), das nog goed voor je lichaam ook.

En meid: JE KAN HET!

4. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Wat mij hielp, mezelf af en toe belonen met kleine cadeautjes!

Heel veel succes in ieder geval! Zet hem op!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Fruit eten
    Iets in je mond hebben( stokje, lolly)
    Kaugom eten
    Bij trek een glas water drinken
    Iets in je hand houden ( stress bal enz..)

Idd weten dat de echt trek in een sigaret maar heel even duurt en alleen maar in je hoofd zit. Als je namelijk de trek laat verdwijnen, verdwijnt die ook echt voor een uur, en heb je geen zin meer in die sigaret.

heel veel succes

6. sim

sim Niet meer actief

ik deed ook dat beloningssysteem, dat is ook leuk en je hebt iets leuks om naar uit te kijken (het geld wat je eerst kwijt bent aan rokerij nu gebruiken voor iets echt voor jezelf) en wat voor mij hielp was een dicht pakje sigaretten in de auto bewaren, het gevoel dat je iets achter de hand heb, tja bij de één werkt dat wel bij de ander niet, maar het gaf mij een rustig gevoel :D

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ja dat had ik ook. :p

8. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik bn 3,5 jaar geleden gestopt, van de ene op de andere dag, zonder dat ik het had gepland trouwens. Ik stond de avond ervoor op een vergadering buiten te roken met 2 anderen (terwijl er binnen 30 mensen op ons zaten te wachten) en toen dacht ik: Dit wil ik toch niet meer? Voelde me net een soort Paria!
    Ik heb de volgende ochten mijn sigaretten uit het raam geslingerd en dat was dat. Ik zal niet zeggen dat het geen moeite koste, maar ik merkte wel dat het hielp dat ik er voor 1000% achter stond.
    Ik was ooit eerder gestopt (met het boek), maar weer begonnen in een stress-situatie(de 2e keer ben ik gestopt IN een stress-situatie). Wat ik geleerd had van de 1e keer stoppen, was dat ik echt mezelf in de hand moest gaan houden om niet aan te komen. Ik ben dus daad bij woord gaan voegen, en ben na de 2e keer stoppen actiever geworden en goed op mijn eten gaan letten.
    Ik geloof persoonlijk niet in pleisters en kauwgoms om te stoppen. Roken is namelijk niet lichamelijk verslavend. Het zit allemaal in je hoofd (dat is onderzocht en bewezen). Dat je lichaam gaat schreeuwen om alcohol of heroine is een feit, maar geen enkel lichaam schreeuwt om nicotine, dat doet je psyche.
    Dat je onrustig wordt van stoppen met roken, komt omdat je gewoon niks meer om handen hebt. Mij hielp het om mezelf zo veel mogelijk te begeven in situaties waar ik niet mocht roken (op mijn werk, in de bios, bij mensen thuis die een rookverbod hadden). Op een gegeven moment merk je, dat het vanzelfsprekender aan het worden is.

Ik geniet nu nog van elke dag zonder sigaret, en baal als een stekker als ik in de rooklucht van een ander heb gezeten, en vooral wanneer mijn kindje naar rook ruikt (niet eens altijd omdat er gerookt wordt in haar buurt, maar bijvoorbeeld in de buurt van haar jas, of als we ergens komen waar normaliter gerookt wordt...) Ik verlang nooit meer naar een sigaret, en wordt echt misselijk van de geur alleen al.

Heel veel succes gewenst: zet hem op, je kunt het!

9. mopsje

mopsje Actief lid

2 nov 2006
    272
    0
    0
    meid het gaat je lukken sucses ;)

10. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    meid goed van je en je kan het he.

mensen ook nog tips om je vent er vanaf te krijgen. hij zegt steeds als ik er over begin dan stopt die niet dan steld die het nog uit. maar ik geloof er niks van volgens mij kan die gewoon niet stoppen

11. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hey meiden
    heel fijn om te lezen hoe veel mensen het gelukt is om dr af te komen alleen hier al!
    het is toch ook helemaal belachelijk ik wil het gewooon niet meer en toch kan ik er ook niet zonder?
    en toch zal het me lukken ik ga winnen van die vieze sigaret!
    pffff :rolleyes:
    lief al die reacties het helpt echt...
    liefs wiesje

12. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hallo Wiesje,

Knap dat je gestopt bent!
    Ik ben zelf vorig jaar februari gestopt, en het heeft mij veel minder
    moeite gekost dan ik van te voren had bedacht.
    Inderdaad, ik stond er helemaal achter, ik had het echt gehad met dat gestink, en ik wou heel graag zwanger worden, dus dat stimuleerde mij enorm.

Mocht je het moeilijk krijgen, hier een groot aantal pluspunten die als niet-roker hebt:

-je ruikt altijd lekker fris (het zal je nu pas gaan opvallen hoe erg de rokers stinken)
    -je hebt geen stress over het roken (wanneer kan ik weer..)
    -het kost minder geld
    -je lijf wordt veel gezonder
    -je hoeft 's ochtends niet meer te hoesten
    -je conditie gaat vooruit
    -je gaat beter proeven en ruiken

kortom, het is een van de beste dingen die ik in mijn leven heb gedaan.

Veel succes.

13. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Veel succes en volhouden he! Beloon jezelf elke week dat je gestopt bent!

14. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Wiesje je bent een bikkel...je kan het! ;)

Ik ben in december gestopt met roken...ik was er a. helemaal zat van en b. wou graag een 'gezonde' start maken ivm een eventuele zwangerschap. Dus zo gezegd zo gedaan....ik ben eerst fiks geminderd en daarna heb ik een laserbehandeling ondergaan...ik ben er dus inmiddels een kleine 3maand af...het gaat echt goed. Ik heb geen behoefte meer aan een sigaret en voel me stukken beter. Alleen de eerste 4 dagen koste het me moeite....en ik zeg heel eerlijk...als ik het kan.,..kan iedereen het. Ik was echt een kettingroker...als je trek krijgt in een sigaret helpen idd loly;s, water drinken, appels eten etc etc..koppie op! :D

15. Niet meer actief

Wiesje: goed bezig!

Ik ben zelf ook weer gestopt. Ik was na jaren niet gerookt te hebben eind vorig jaar weer begonnen. (Dom dom dom!)
    Ik heb na zaterdag niet meer gerookt en wat mij erg helpt is te weten waar je het voor doet:
    Het kindje dat je graag wilt en waar je dus gezond voor wilt zijn.

Ik had zo'n schuldgevoel als ik rookte na m'n ei, niet normaal :rolleyes:
    Ik weet nu dat ik dat niet meer heb, joepie!

Daarbij voegt een siggie werkelijk nix toe. De meeste smaken goor.
    Je gaat er van stinken.

Wat mijn hubbie heeft geholpen bij het stoppen is zoethout.
    Ik ben lekker veel kauwgom gaan kauwen.

Succes! It's all in your mind!
    Na een week heb je het ergste gehad, echt :D

16. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik ben 6,5 jaar geleden gestopt en daarna ook flink wat aangekomen maar toen ik eenmaal over de verslaving heen was ging ik ook weer minder snoepen en was het er binnen no-time af, ik heb verder weinig weinig behoefte meer gehad aan een sigaret, blijf er aan denken dat het echt tussen je oren zit.

Succes!

17. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    jaaaa je bent al 1 dag rook vrij!

Ga zo door :)

18. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wat knap dat je gestopt bent! :)
    volhouden he! :)

19. Niet meer actief

Haai Wiesje!

Hoe gaat het nu met je :(:

Suc6 meid!

20. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Volhouden hoor meid!

Ik ben nu gestopt sinds 1-1-07 en in het begin was het echt zo van...Wat saai zeg...vooral die 'after-dinner' sigaret...Máár...moet je eerlijk zeggen dat ik ze na twee weken al niet meer miste hoor!
    Heerlijk dat geveol als je weggaat...oja mijn pakkie peukies moet nog mee, of 's avonds laat..Sh*t nog 1 sigaret...!
    Ben daar nu vanaf en hoop er ook nooit meer aan te beginnen...

dus nogmaals meid..hou vol hoor! De eerste maand is het zwaarst!

Liefs Nollie

Deel Deze Pagina