Nuvaring ervaringen gezocht!

Discussion in 'Anticonceptie' started by Lief 26, Nov 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lief 26

Lief 26 Actief lid

Mar 13, 2012
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames,

Ik ben gestopt met de pil omdat ik er last van kreeg (negatief gevoel, steeds vaker vergeten, libido gedaald tot het vriespunt etc...) ik voel mij nu een stuk beter, maar kom er achter dat het vrijen met een condoom echt vreselijk is... En bovendien krijg ik er vreselijk last van achter af (jeuk, irritatie etc). Nu hebben wij nog wel een kinderwens maar nu nog niet. Nu heb ik gehoord dat de nuvaring minder hormonen bevat en minder bijwerking heeft... Maar is dit ook zo? Wat zijn jullie ervaringen?

2. Tonks

Tonks Bekend lid

Jul 5, 2014
    519
    53
    28
    Ik heb jarenlang de Nuvaring gebruikt was er heel tevreden over heb er geen rare bijwerkingen van gemerkt. Ook was ik na het stoppen met de ring eigenlijk gelijk zwanger.

Denk dat het heel persoonlijk is hoe je lichaam er op reageert. Heb ook verhalen op internet gelezen van vrouwen die dat ding het liefste uit het raam hadden gegooid:D Maar ik zou geen andere anticonceptie meer willen.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam

Hier precies hetzelfde. Ik ben heel tevreden over de nuvaring! Als ik 1 nadeel zou moeten noemen zijn het de kosten, vind 'm namelijk wel vrij prijzig maar ben verder zo tevreden dat ik dat er wel voor over heb.

4. Tonks

Tonks Bekend lid

Jul 5, 2014
    519
    53
    28
    Klopt inderdaad ja. Ik kreeg m ook niet vergoed. Dat vond ik wel een minpunt ja.

5. tinekuuuh

tinekuuuh Lid

Apr 19, 2012
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook nuvaring vind hem heel erg fijn heb verder ook geen bij werkingen alleen dat ook met deze mijn libido ook niet top is maar de pil was erger.

6. Lief 26

Lief 26 Actief lid

Mar 13, 2012
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank dames!!

Wat betalen jullie ervoor??

Het is inderdaad vrij wisselend per lichaam, maar goed... Ondérzoeken kan nooit kwaad ;)

7. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Ik vond het 3x niks die Nuvaring! Hoe ik hem ook plaatste, ik bleef hem voelen en had steeds het idee (waarschijnlijk psychisch) dat ie eruit zou vallen. Heb hem dus ook niet lang genoeg gebruikt om te weten wat het met je hormonen etc doet.

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik heb hem ook een tijdje gebruikt en was er heel tevreden over!
    Ik voelde me prima, ook hormonaal. Het was heerlijk dat ik hem niet kon vergeten (zoals me bij de pil wel eens gebeurde) en dat ik er ook nog zelf controle had (dat vond ik minder bij de spiraal). Het enige nadeel wat mij betreft was dat je je voorraad in de koelkast moet bewaren, en ja, dat ie niet vergoed wordt...

9. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    vond hem erg makkelijk, tijdens de seks haalde ik hem er gewoon uit en kon mijn menstruatie overslaan. kreeg alleen wel wat last van irritatie en dat hij er soms flink voelbaar was. nu heb ik een implanon. geweldig spul! geen menstruatie, geen bijwerkingen, veilig en je kunt evt snel weer zwanger worden :) vind ik dus prettiger.

10. netmah

netmah Actief lid

Nov 12, 2015
    100
    6
    18
    Ik heb jaren tevreden de nuva-ring gebruikt. Je hoeft hem niet in de koelkast te bewaren. Mijn man heeft hem tijdens de sex niet echt gevoelt. Ik was nadat ik gestopt was met 2 maand zwanger. Wel voelde ik duidelijk verschil qua emoties toen ik gestopt was. Maar had daar ten tijde van het gebruik geen last van.

Van implanon heb ik veel verhalen gehoord dat het daarna lang duurt voor dat je cyclus weer normaal is.

11. Griselda

Griselda Actief lid

Nov 19, 2014
    159
    67
    28
    Ik heb de nuvaring een poosje gebruikt, ik vond het echt vreselijk!
    Had er hormonaal heel veel last van maar dat zal vast per persoon verschillen.

Share This Page