Een tip van een vriendin. Misschien kennen jullie het allemaal al, maar ik vind het een goede en het werkt! Direct als je kindje (of jij zelf) zich heeft gestoten of is gevallen boter op de plek smeren. Dan krijg je geen blauweplek. Gewoon boter dat je op je brood smeert is prima. Ik heb geen idee hoe het kan, maar het werkt echt. Grtjs, Aleida
geen idee (= volgens mij iets uit grootmoeders tijd wat toen veel gedaan werd), maar als ik in de dierentuin, speeltuin etc. ben heb ik geen pakje boter bij me.... hier gebruiken we dan ook de vallen en stotengel van vsm, die heb ik (bijna) altijd in mijn tas als er ergens heen gaan.
Ik kreeg deze tip ook voor onze dochter (die stoot zich nog wel eens). En heb het thuis een keer meteen toegepast. Maar ik moet eerlijk zeggen; het werd alsnog een forse blauwe plek. Geen idee of die zonder boter nog erger zou zijn geweest, maar een wondermiddel is het niet.
Dat is jammer! Hier werkt het wel heel erg goed. Van de week nog. Cas liep met zijn jukbeen tegen de tafel. Ik zag het al rood worden. Kloddertje margarine/dieet boter smeersel hoe het ook heten mag er op en voila, geen blauweplek gezien! Ik zeg ook zeker niet dat het een wondermiddel is. Hier werkt het iigv wel. Ook hoor ik goede verhalen over die blauweplekkenzalf. (van vsm geloof ik)
Mijn schoonmoeder doet het altijd bij de kinderen. Geen idee of het werkt. Maat het kan vast ook geen kwaad.
De boter werkt ook niet tegen blauwe plekken het gaat erom dat ze dan geen bult krijgen. Wat hier ook niet werkt trouwens.