Naaicursus?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jeal, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Ik weet niet of dit het juiste plekje is om dit berichtje te plaatsen....

Ik zou heel graag mooi kleertjes wil maken voor mijn dochter. Nu is het probleem, ik krijg amper een draad door een naald, dus laat staan dat ik weer hoe een naaimachine werkt. Ik heb er trouwens wel eens thuis staan, maar heb geen idee hoe het ding werkt :(

Nu lijkt het me een idee om een cursus te gaan doen, alleen wordt hier in de buurt niks gegeven. Heb gezien dat de NHA ook een cursus aanbiedt.... heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien andere ideeen om dit te kunnen leren?

Alvast bedankt voor de reacties.

2. liebrando

liebrando Niet meer actief

als ik jou was zal ik die maar niet nemen van de NHA. Ik heb hem ook aangevraagd, maar dat is echt niks dan moet je al ver gevorderd zijn. Ze leren je meteen een rok enz maken zonder dat je ook maar ergens een steek vanaf weet. Dus daar heb je nu nog niet veel aan. Ik heb hem weer terug gestuurd!

Als je echt wil leren naaien met je naaimachine moet je even kijken of er ook een (avond)cursus in je plaats is. Er zijn verscheidene die les geven in groepsverband en dan leer je ook echt steek voor steek hoe en wat. Daar zul je veel meer aan hebben, heb je het dan onder de knie dan kan je altijd de nha nog nemen, maar voor nu is het weggegooid geld!

Succes!

3. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Dan ga ik dat in elk geval niet doen. Helaas wordt er hier in de buurt niks gegeven.....

4. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    gewoon eens rondvragen aan (wat oudere) mensen in de straat of die weten waar naailes gegeven wordt.
    Je kunt het ook proberen bij een volksuniversiteit.
    misschien staat hier iets voor je bij?
    Jan Sikkes - Prikbord | Jan Sikkes

Ik ben er door op de verjaardag van de buurvrouw te vertellen dat ik het dolgraag wilde leren, achter gekomen dat in de straat recht achter mij les wordt gegeven. Inmiddels ga ik iedere week op les! En ik vind het zo leuk!!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Loop anders eens bij de plaatselijke stoffenzaak binnen om te vragen of zij adresjes weten. Zo ben ik er ook aan gekomen.
    Via de site van Knipmode zou je misschien ook nog wat info kunnen vinden of op de site van Sancho. Dit is een forum voor zelfmaakmode, ook daar staat vaak informatie over waar je naailes zou kunnen nemen.

6. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hier heb ik gemerkt dat er weinig word geadverteerd omdat de cursussen toch wel vol komen .....zo heeft me moeder les in een stoffen winkeltje daar hebben ze aan de achterkant een ruimte speciaal voor ingericht.

Dus rondvragen lijkt mij inderdaad ook het beste ,of marktplaats daar staat ook nog wel eens wat op !

Deel Deze Pagina