Warme douche nemen, dan met een pak chocolade een filmpje kijken... Als ik er echt Door heen zit ga ik joggen
Een cursus doen: inzicht in je kracht. Wat voor mij heel erg werkt is de vraag: Kies je voor zorgen of ontspanning?
Wat voor mij werkt is als ik op momenten acuut gestrest ben, dan adem ik door mijn neus in, 3 tellen vasthouden en door mijn mond langzaam uit en weer 3 tellen vasthouden. Dan opnieuw een paar keer achter elkaar. Dat werkt super goed. Ook om je zenuwen onder controle te houden als je ergens gespannen voor bent. Ik ben meestal gestrest als ik geen tijd heb. Dus voor hobby's heb ik op dat moment geen tijd en dat maakt me juist meer gestrest omdat ik dan helemaal niet aan dingen toekom. Maar op lange termijn gestrest zijn daar heb ik zelf niet erg last van. Ik zou dan naar de sauna gaan, thuis lekker lang douchen, muziek maken/luisteren of naar het strand gaan lekker uitwaaien. Sporten werkt ook goed. Zou je niet zeggen maar met goede muziek op en een zware inspanning leveren zit je daarna heerlijk ontspannen op de bank
Roken hielp altijd heel goed bij! Sinds dat ik niet meer rook heb ik niet echt iets 😅 vind het heerlijk om even alleen te douchen
Wandelen, echt lange einden wandelen. Moe worden op een goede manier. En verder zo weinig mogelijk 'moeten'. Online gamen om niet na te hoeven denken werkt hier ook goed.
Druppeltjes van bach bloesem remedie (Impatient of rescue remedy ) voor de acute irritatie wanneer ik nog even door moet ( Als ik bv alleen thuis ben een paar weken en het zit me tot HIER ) lekker douchen, wandelen, kopje thee en serie, met de kinderen in bad. Maar ook vooral naar iemand toe waar ik mezelf kan zijn die even kunnen helpen met de kinderen, even ontlasten. En naar iemand toe omdat mn huishouden anders altijd afleid. En; een opgeruimd hoofd geeft rust, dus da's ook erg belangrijk. Een weekendje weg met manlief lijkt me heerlijk! Nouja 1 nacht lijkt me al genoeg.. Even doorslapen!
Lekkere warme douche, savonds leuk filmpje kijken, lekker buiten wandelen, wat lezen, en vast nog meer haha
Op de korte termijn; een uurtje slapen in de tuin werken Voor ontspanning op de lange termijn; vaker nee zeggen zo min mogelijk verplichtingen aan gaan en wat vaer voor jezelfd kiezen
Afhankelijk van de situatie kan ik best makkelijk dingen loslaten. De dingen die ik niet zomaar kan los laten en dan ga piekeren, boosheid voelen e.d. dan ga ik lekker (hard)lopen. Muziek in mn oren en lekker de buiten lucht in!
Yoga en daarna nog even de sauna in, heerlijk! Thuis ga ik zeker 1x per week in bad. Verder vooral ook leuke dingen doen met vrienden, ongedwongen en gezellig.