Hoe ligt een baby in de baarmoeder...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    ik vraag me dit al weken af, hoop dat het geen domme vraag is maar..

Hoe ligt een baby eigenlijk in de baarmoeder?

ik vraag dit omdat ik mijn kleintje naar mijn gevoel het meest rechts onderin voel, daar voel ik de laatste paar dagen regelmatig wat trillen en wat duwen.. misschien beeld ik me het in (of wil ik het graag voelen) maar ik vraag me dan zo lekker af of dat z'n beentjes zijn of juist zijn handjes.

En wat is nou het verschil tussen voor en in de breedte dragen.. volgens mij draag ik het namelijk in de breedte of kun je dat nog niet weten?

Misschien weet iemand wel wat leuke plaatjes voor mij, want ik kan nergens echt een mooi plaatje vinden van een beeb in de baarmoeder in het tweede trimester..

Fijne zondag! het hier wasdag :confused:

mo!

2. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Hai hai ,

Is helemaal geen domme vraag hoor !
    Ik heb precies het zelfde , die van mij ligt ook in de breedte :D
    Ook ik voel dat soms (denk ik tenminste , niet wat het anders moet zijn namelijk) en ik denk dat ik daarom ook al zo'n bolle buik heb.
    Heb je het ook in de breedte zien liggen dat je een echo had ?
    Mijne ligt nog erg laag en ik weet ook niet of het gedraait is , ik heb al 3 echo's gehad en elke keer ligt het lekker op ze rug te slapen hihi.
    Het kan natuurlijk altijd nog draaien , maar dat heb je niet voor het zeggen natuurlijk..
    Als het in de breedte blijft liggen de rest van je zwangerschap , kan dat je bevalling wat moeilijker maken..
    Dat is volgends mij het enige verschil , het maakt verder niet uit geloof ik.
    Misschien kan je op internet wat mooie plaatjes vinden ?

Google.nl moet vast wel wat opstaan !

3. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    nou nu je het zegt, de laatste keer lag ie ook op z'n rug met z'n handjes in de lucht.. heb er eigenlijk niet naar gevraagd bij de gyn.. was al zop verbaasd om die handen zo duidelijk te zien :)

4. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Haha dan ligt jou beebje ook lekker op z'n rug :D
    Je bent natuurlijk al 18 weken dus het groeit echt super snel !
    Daarom voel je misschien dat het ligt , de beentjes en handjes gaan alle kanten op , en dat kan je voellen :D

5. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    vond het de laatste week echt gigantisch groeien en nu weet wat minder, maar dat kan ook inbeelding zijn... gaat geleidelijk.. maar mag van mij nog veel sneller gaan..

6. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ja van mij ook !
    Ben nu al behoorlijk , maar wil nog meer buikje :baby: is leuk als iedereen zegt ''Wow , jij bent al bollig :|''

7. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    ik krijg nu echt "zo, je kunt het nu al echt goed zien" ik helemaal trots.. kan mijn dag niet meer stuk dan haha.. een leerling zei zelfs "mevrouw die baby staat u mooi" kon het kind wel kussen, heb het toch maar niet gedaan :)

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hee meiden, jullie beebjes zijn nu nog zo klein en hebben zoveel ruimte nog, dat ze echt elke minuut kunnen veranderen van hun plekkie hoor! Tuurlijk zullen ze wel een voorkeur hebben, maar als je verder bent in je zwangerschap zul je merken dat de kleine veel op een bepaalde manier graag ligt en weinig ruimte heeft om te bewegen. Maar nu kunnen ze nog vollop acrobaatje spelen hoor!

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Bij mij was het iedere keer weer anders.

Ik voelde Sasha ook al met 18 weken, toen voornamelijk onderin.

In de breedte dragen, bedoelen ze mee, dat het ook op je heupen zit. In de lengte of van voor, dan zit je buik echt alleen maar aan de voorkant.

Ik droeg ook van voor, je zag bij mij aan de achterkant niet dat ik zwanger was. (al verraadde mijn dikke reet wel een hoop hihi)

10. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Mooie foto's van de ontwikkeling in de baarmoeder hier hoor.

11. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Wat moet het zijn...

12. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
  13. wendyp

wendyp Niet meer actief

www.vaderschap.org

Dan staat er aan de linkerkant halverwege progress... Dan je uitgerekende datum invoeren en dan zie je hoe je baby ervoor staat. Ook een erg leuke site.

14. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Je beeb heeft nu nog alle ruimte en kan dus nog alle kanten opdraaien. Straks ligt het als het goed is op het eind met het hoofd naar beneden, billen omhoog en voetjes rechts.

En op een echo lijkt het altijd alsof je beeb op zijn/haar rug ligt ;), dat is makkelijker voor de echoscopiste. Zij kunnen dat echoapparaat-dingetje wat op je buik zit alle kanten op draaien, zodat het altijd lijkt dat hij/zij op zijn/haar rug ligt.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

nu kunnen ze nog alle kanten op maar op het laatste liggen ze zo in je buik zoals joshuah op de linkerfoto (vk vertelde dit dat ze zo in je buik liggen op het laatst) in mijn banner maar dan natuurlijk met kopje naar beneden mits geen stuit

16. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Als ze nog alle ruimte hebben, zakken ze toch vanzelf naar beneden? En dan liggend op hun rug, buik of zij? Volgens mij heeft dat gewoon met zwaartekracht te maken... Of is dat een hele stomme opmerking en werkt dat niet zo in je buik? Hahaha!

17. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    je beeb ligt in water en volgens mij verliest de zwaartekracht zn werking in t water maar kan ik fout hebben hor

18. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    de verloskundige zei gisteren tegen mij dat het rugje aan de rechterkant lag, hoofdje naar beneden en de beentjes naar links en zo lag ze 2 weken geleden ook al. dat is haar voorkeurspositie

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het is op zich niet zo'n stomme gedachte hoor, ware het niet dat je geen zwaartekracht hebt meer in water volgens mij. beebje schijnt zich 200 maal per dag te bewegen dus "zwemt" alle kanten op. als het straks groter wordt dan komt daarvoor minder ruimte en zal het meer een voorkeurshouding gaan krijgen. al kunnen kleine beebjes natuurlijk als ze gaan slapen ook wel een vookeurshouding hebben. misschien leuk om te melden als je na de geboorte heel goed oplet als je kindje diep slaapt dan kun je zien wat zijn of haar voorkeurshouding in je buik was. ze gaan dan namelijk terug in de foetushouding. mijn zoon lag bijv altijd met 2 gebalde vuistjes naast zijn hoofdje en de beentjes opgetrokken. zooooo lief.

20. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Dat vraag ik me dus af, of de zwaartekracht nog werkt in water... Hoe is dat als je zelf in het water ligt? Maar dan zitten je longen natuurlijk vol lucht dus dan drijf je naar boven... Ik ben nu benieuwd, ga het volgende week vragen aan mijn vk!

Voorkeurshouding zag ik bij mijn zoontje het duidelijkst in de tummy-tub de eerste dagen, dan herkende ik aan hoe hij daarin ging zitten, hoe hij in mijn buik gezeten had! Grappig was dat!

Deel Deze Pagina