Gestrest door 2 katten

Discussion in 'Zwangerschap' started by Gravid, Feb 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

hoi meiden,

Hormonen of geen hormonen, maar ik word/ben super gestrest door onze 2 katten.
    Loop al meer dan 3 weken met ontzettende hoofdpijn, ben er al voor bij de vk en de ha geweest, zw.vergiftiging is het nie.. en beide weten nu verder niet waar het vandaan komt.
    Ik zelf dus wel, puur stress :(

Nu is het zo dat vriendlief helemaal dol met die beestjes is.
    En eigenlijk is het me eigen schuld dat die 2 in huis zijn, want ik heb ze cadeau gedaan aan me vriend.
    Ben daarmee buiten me eigen principes gegaan, aangezien ik het helemaal niet heb op katten, maar ik dacht van ik geef ze hem cadeau, aangezien hij er helemaal dol mee is, en misschien ga ik het zelf ook nog wel leuk vinden.
    Dat is nu dus helaas niet het geval, ik word gillend gek van die 2..
    Kan alleen nog maar huilen en nog is huilen, piekeren en nog is piekeren, en as vriendlief werken is, leef ik boven.. omdat ik in geen geval benede bij die beesten ga zitten.
    Waar ik me dan mega an erger en super gestrest van raak.

Hierdoor zie ik nu erg tegen de de tijd na de bevalling op, mega bang dat ik na bevalling as de kleine er is, niet van die stress af kom, maar juist gestrest blijft door die 2 beesten.
    Ben zo bang dat ik er aan onderdoor ga, als ik en de zorg voor de kleine heb (wat ik uiteraard niet erg vind, juist erg naar uit kijk, maar wat sowieso de eerste weken wel zwaar is, door alle veranderingen) en die 2 rot beesten om me heen heb.
    Ben zo bang dat ik het nie trek.

Nu weet ik niet wat ik moet doen, dit tegen me vriend vertelle, met als grote kans dat ik te horen krijg dat die beesten niet weg gaan, dat ik me aanstel. (hij kan makkelijk praten, hij is dol met ze.. en daarbij, hij is meeste van dag werken en dus geen last van die 2) of dat ik maar gewoon zo door moet gaan, en zien waar het schip strand?
    Ik weet het niet meer.. ga er nu al aan onderdoor, en ben zo bang dat het na bevalling nie verander, maar juist meer word.

Groetjes, Gravid

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Vervelend probleem! Maar waarom raak je gestressd door jullie katten?
    Zij ze erg druk?

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

uhm sorry maar deels komt het denk ik ook door je hormonen maar vind het ee nbeetje vaag dat je boven gaat zitten omdat de katten beneden zijn? dat snap ik echt ff niet, want daar zou ik ook gestressd van raken.. niet iedereen houd van katten ( ik dus wel) maar zo kan het natuurlijk ook niet. ik zou het aankijken want je hebt ze zelf cadeau gedaan aan je vriend, maar mocht het echt niet gaan dan zou ik het gewoon met je vriend overleggen en ze herplaatsen..

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik ga juist boven zitten zodat ik die 2 nie continu om me heen heb, waardoor ik dus iets minder stress heb.
    en ik zeg ook dat ik ze zelf cadeau heb gedaan, maar in de hoop dat ik ze wel leuk ging vinden, wat nu helaas niet het geval is.
    ik kijk het al weken aan, maar het werkt gewoon niet.

5. zustertje

Maar wat doen die katten dan dat je er zo veel last van hebt? Ben ik echt benieuwd naar misschien is er wel een oplossing voor?

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

te druk zijn, en te veel slopen.. en daar kan ik dus echt niet meer tegen.
    al zullen het idd ook wel hormonen zijn die mee spelen.. maar sowieso heb ik het al heel nie op die beeste. heb ze puur voor me vriend in huis gehaald, in de hoop dat ik het ook nog wel leuk ging vinden.
    dat ik van die zgn angst af kwam.. maar dat werkt dus nie.

7. dafne

dafne Actief lid

Dec 25, 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook een beetje overdreven hoor, dat jij boven gaat zitten. het is nu eenmaal zo dat katten "ruiken" dat je zwanger bent en dan ook steeds naar je toetrekken. Dat doen mijn katten ook.
    Kunnen de katten overdag dan niet in een tuin om zich uit te leven?

8. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry maar krijg kippenvel hoe je over DIE BEESTEN praat!

9. zustertje

Ja wat moet je hier mee geen idee... Maar wat ik niet echt snap je houdt niet van katten maar je geeft er wel 2 aan je vriend/man dan begin je denk ik al heel verkeerd.
    Ik denk dat je het eerlijk tegen je vriend/man moet zeggen en kijken wat je hier aan kunt doen.
    En misschien wat minder op je katten letten en gewoon je eigen dingen doen?

10. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Katten slopen als ze zich vervelen, heb je genoeg speelgoed?
    Katten weten heel goed als ze niet gewenst zijn, en ook voelen ze aan dat je zwanger bent.
    Je zal vast een goede meid zijn, maar de manier hoe je over dieren praat vind ik absurd.
    Katten zijn slimmer als jij denkt, en misschien maken ze bewust je het leven zuur!
    Geef je een leuke krabpaal, speel muisjes, laat ze lekker buiten spelen (als ze geholpen zijn) en probeer ze een beetje liefde te geven.

11. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Zijn het kittens?
    Die slopen ja. Jonge katten ook.

Had je kunnen weten.

Ik vind het dom om zomaar katten aan je vriend te geven zonder er goed over na te denken en terwijl je er 'bang' voor bent.

En dan verwacht je dat hij nu 'die beesten' maar weer 'weg doet'.

Lekker dan.

12. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

helemaal mee eens!

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

De katten opvoeden wil ook wel eens helpen...als ze zo slopen...

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

amen

15. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Triest!

Voor de katjes want die kunnen hier helemaal niets aan doen. Weer zo'n ondoordachte aanschaf waar de diertjes de dupe van zijn.

16. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Proest :D
    Helemaal mee eens trouwens!

Ik vind het echt belachelijk dat je twee katten in huis neemt terwijl je ze niet leuk vindt, "in de hoop dat je ze leuk gaat vinden":(
    Het zijn geen schoenen die je na een paar weken weer aan de kant kan donderen hoor!!
    Het zijn hele intelligente dieren, die af en toe echt een flinke knuffel nodig hebben en die lekker moeten kunnen spelen!
    En wat iemand anders ook al zei: ze voelen heel goed aan wanneer ze niet gewenst zijn!
    Ook ik vind dat je erg respectloos over die arme poezebeesten praat.

Heel eerlijk? Ik vind die katten echt hartstikke zielig en ik hoop dat ze snel een goed thuis vinden waar ze wél gewenst zijn en vertroeteld worden!

17. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen ze niet gewoon lekker naar buiten? Die van ons vind het ook heerlijk om lekker buiten te ravotten en aan bomen te krabben, hierdoor laat ze alles binnen heel en komt ze eigenlijk alleen binnen om te slapen, eten, geknuffeld te worden.
    Ik denk wel dat je er een groter probleem van maakt dan het is maar ik weet ook hoe vervelend opspelende hormonen zijn. Ik zou gewoon proberen ze lekker naar buiten te krijgen, desnoods op het balkon.

18. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    dit!
    met mn eerste kleine op komst blijft mijn kat ook nog steeds een beetje mijn kindje ;) hoop dat hij een lieve gezinskat wordt! heerlijk toch die eigenzinnige diertjes!

ik lees hierboven goede tips om de katten wat afleiding te geven en als het echt niet meer werkt hoop ik dat ze een liefdevol, ander huis vinden.. katten zijn heel gevoelig voor de negativiteit die je naar ze uitstraalt.

19. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Arme schatten!!!
    Een beest/ een mens wordt echt een stuk leuker van een beetje positiviteit!!!!!!!!!
    Ik ben ook heus niet altijd blij met al dat haar op mijn stoffen bank maar als ik dan lekker met ze zit te kroelen denk ik tja ook mijn haar valt uit en tja ik moet elke dag stofzuigen en het wordt dalijk drukker met visite en een kleine.
    Het is zo.
    Wij en in dit geval jij hebt gekozen voor die beestjes.
    Had dan beter nagedacht, vind dit echt zo zielig!

20. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Mijn katten geven mij ook wel is stress door mijn nesteldrang, Door alle haren die ze de hele tijd verliezen, en door mijn hormonen wil ik mijn huis echt spik en span hebben, maarja het is niet mijn katten schuld dat ik nestel drang heb.

Meestal gaan ze dan even in de tuin met speeljes enzo zodat ik alles even weer rustig schoon kan maken zonder dat ze mijn stofzuiger aanvallen:p
    Maar wat ik niet snap waarom poezebeesten kopen als je bang voor ze bent?

Share This Page