Hay, Ik heb een vraagje, het is nog wat vroeg maar het dwarrelt toch door mijn hoofd. wanneer belde jullie je schoonouders? Waren die er bij ? Werden ze gebeld als het begon of pas na de bevalling? Liefs.
Nee die waren er zeker niet bij...moet er niet aan denken. Alleen mn man en de gyn+assistenten waren erbij. Schoonouders kregen net als ieder ander famielielid dat dichtbij staat toen we een beetje bekomen waren een telefoontje.
Ik zou ze er nu toch ook niet meteen bij willen, maar dat is heel persoonlijk. Ik zou mijn mama er misschien wél bij willen... in ieder geval ga ik ze wel zo snel mogelijk bellen na de bevalling
Ik wil mijn schoonouders in geen geval erbij hebben, haha. We bellen pas na de bevalling en pas als wij er aan toe zijn. Bellen dat de weeën zijn begonnen, daar hebben ze niks aan. Ze kunnen niks doen en moeten wachten. Daarbij heb ik er geen zin in dat ze gaan bellen als het hun te lang duurt. Zelfde geldt voor mijn ouders hoor. Mijn moeder wil dat we bellen zodra het kind er is zodat ze direct kan komen maar daar hebben we nou juist geen zin in. Of eigenlijk wil ze dat we al bellen zodra de bevalling begint maar ook bij haar moet ik er niet aan denken dat ze gaat bellen of nog erger: even langskomt om te kijken hoe het ervoor staat.
als alles achter de rug is. Erbij hoef ik ze dus ècht niet en ze hoeven van mij ook niet perse de eerste dag al te komen...
Wij bellen pas na de bevalling, we allemaal wat zijn bekomen en terug op de kamer zijn (in België beval je standaard in het ziekenhuis, tenzij je dit anders aangeeft). Buiten 'de profesionals' zal alleen mijn man aanwezig zijn. De rest moet mij lekker met rust laten . Dit is ons moment!
Natuurlijk komen ze wel de zelfde dag, zoals me eigen ouders. Ik ben zelf van plan om eerst te genieten/opruimen. en dan hun te bellen! ff relax heb net wel kindje op de wereld gezet
Ik werd ingeleid en mn vriend heeft iedereen op de hoogte gehouden via ons 'baby-whatsappgroepje' totdat het wat heftiger werd. Na de bevalling heeft hij direct zijn moeder een appje gestuurd met als gevolg dat die als een gek naar het ziekenhuis is gereden en haar hoofd om de deur stak terwijl we nog helemaal niet klaar waren.. Ik zou dus bellen als je lekker samen met je baby ligt te knuffelen en eventuele schade down under is hersteld..
Mijn so dachten dat ze gelijk na de bevalling konden komen, ongeacht het tijdstip. Nou, we hebben ze even flink uit de droom geholpen! Helemaal omdat ik het zh beviel en onze kleine man pas 's nachts is geboren had ik totaal geen behoefte aan bezoek. We hebben beiden onze ouders gebeld en gezegd dat ze de volgende ochtend rond 10 uur konden komen. Hadden wij ook even rust
Ouders en schoonouders worden niet gebeld voor of tijdens de bevalling. Ik wil niet dat ze weten dat we bezig zijn en dan zitten ze de hele dag te wachten, hebben zij ook niks aan. Wanneer we wel bellen hangt af van hoe het gegaan is en hoe laat het is. Ik wil sowieso eerst even tijd voor onszelf, ons kindje ontdekken en lekker huid op huid contact om borstvoeding op gang te helpen. Voel ik me verrot of ben ik kapot dan zullen we sowieso wachten met bellen. Is het snachts dan bellen we pas de volgende ochtend omdat ik niet wil dat ouders/schoonouders snachts over straat gaan en we allemaal onze slaap nodig hebben. Het hangt dus wel af van de omstandigheden.
We bellen haar niet vooraf en ze zal er ook zéker niet bij zijn.. Wanneer we haar wel bellen? Wat mij betreft na een week of 3 Maarja.. Dat kun je dan weer niet maken he.. Ik laat het maar een beetje aan m'n man over. Ik wil eerst samen zijn met de baby, dan wil ik onze zoon erbij halen en nog een tijd met z'n viertjes doorbrengen. Ik denk dat hij daarna zal bellen.
Bij voorkeur wat Maagd en Query zeggen. Vrees alleen dat wij er niet onderuit komen mijn schoonouders al eerder op de hoogte te brengen van de start van de bevalling, aangezien vl op het bedrijf van zijn vader werkt...
Hier pas gebeld toen ik schoon en fris met mijn dochter in bed lag. Dit was een uur of twee later. Ook mijn moeder toen pas gebeld. Het voordeel was dat ik ook niet eerder kon bellen ivm kerk. Mijn dochter is om half 10 geboren op zondag en laat dan net de kerk beginnen.
Bij mijn eerste bevalling braken mijn vliezen 's ochtends vroeg op de uitgerekende datum. Vervolgens belt 's ochtends mijn moeder om te informeren hoe ik me voelde. Deed ze wel vaker....dus niet gek... Toen heb ik wel verteld dat er wat in gang gezet was. Ook toen we naar het ziekenhuis gingen hebben we haar dat even laten weten. Toen de baby geboren was hebben we na een uurtje ofzo iedereen (ouders, schoonouders, broers en zussen gebeld). Die zijn allemaal dezelfde dag nog geweest. Maar zoonlief werd ook om 8.00 uur 's ochtends een dag later geboren (26,5 uur over gedaan...) Deze keer zal onze zoon naar een opa of oma gaan.... Dus dan weet er altijd wel iemand iets van. Wat wij per see willen is dat onze oudste zijn broertje of zusje als eerste ziet. Dus sorry voor alle nieuwsgierige opa's en oma's....maar zoonlief krijgt de eerste kennismaking en de rest wacht maar even op de gang.
Bij mijn geplande Keizersnede zaten ze in de wachtkamer. Ze hebben onze dochter al op de neonatologie gezien toen ik nog in de uitslaapkamer lag. Had het niet anders gewild. Mijn man was zooooo trots! En ik vind mijn schoonouders erg lief. Bij een volgende bevalling weet ik het nog niet. Als het weer een keizersnede wordt dan mogen ze wat mij betreft wachten. Als het een gewone bevalling wordt wordt dat wat lastig omdat je niet weet hoelang dat duurt en ze vangen onze andere dochter op.