Vannacht ben ik regelmatig wakker geworden van de rugpijn in het midden en aan de zijkant van mn rug, boven mn heup zeg maar en die trekt door tot iets onder mn oksel. Nu had ik net op het forum gezocht of dit het begin kan zijn van de bevalling, maar ik las dat dat vooral lage rugpijn is die als menstruatiepijn voelt. Bij mij is het meer een zeurderige (irritante) pijn. Wat denken jullie? Zou dit het begin kunnen zijn? Liefs Gimby
Bij mijn 2 bevallingen is het niet begonnen met rugpijn. Al had ik bij de laatste wel ook rugweeën... Maar dat kwam pas later tijdens weeënstorm. Ik herkende weeën zelf wel meteen als weeën, al had ik al 9cm ontsluiting toen ze bij de 1e ook echt de moeite waard waren Maar het begon wel echt in mijn buik. Misschien is het al wat bij je aan het rommelen, beetje ruimte voor de bevalling aan het maken.. wie weet! Spannend
Na 9 cm de moeite waard, ohh daar teken ik ook voor! Ohh het is echt superspannend inderdaad Ik vind het zo lastig dat ik niet weet wat ik moet voelen, maar omdat ik hier nog nooit eerder last van heb gehad hoopte ik dat dit het begin zou kunnen zijn.. Het trekt af en toe ook wel weer weg, daarom dacht ik aan een soort van weeen. Het is gewoon afwachten.. pff haha
Je kan het altijd een beetje bijhouden.. als er erg veel regelmaat in zit kun je dit even laten checken bij de VK. Ik dacht bij de eerste ook dat het meer soort voorweeën waren, maar de vk was nog maar net op tijd eigenlijk. En ik heb tot het eind aan toe 4-5 minuten pauze tussen weeën gehad. Niet meteen er van uit gaan dat het altijd een eitje zal worden, mijn 2e bevalling heb ik wel échte flinke weeën gehad
Haha nee ik ga van het ergste uit, dan kan het alleen maar meevallen We zien wel hoe het loopt, heb je toch niet in de hand.. Ik zal inderdaad eens timen of er regelmaat in zit. Het is alleen zo dat het best een half uurtje kan duren en het dan weer even weg is, dus echt weeen zijn het volgens mij ook niet, die duren niet zo lang toch..
Bij mij ging het van de week s'nachts ook spannend worden. Om de 5 minuten weeen en veel rugpijn. Bleek vals alarm te zijn ( gelukkig want ben nog geen 37 weken). Weeen waren ook te kort, maar paar seconden, maar wel echt regelmatig en opbouwend naar een piek. 4 uur lang last van gehad en toen zakte het af en waren ze weer weg. Blijken dus voorweeen te zijn en daar kan je wel een paar weken last van hebben. Gelukkig niet meer gehad, want slaap al zo slecht ivm BI en kan mijn nachtrust dus nog even goed gebruiken. Maar spannend is het wel natuurlijk.
"probleem" met bevallen.... is dat het vaak pas achteraf duidelijk is dat het het begin is... (uitzondering als je vliezen breken) Bij mijn eerste had ik (achteraf gezien) dus ook rugpijn, waardoor ik niet lekker in bed kon liggen.... (nu hing ik vanwege BI met rugpijn aan elkaar.. maar het voelde idd anders...)... De weeen etc begon pas later.... succes iig!!!
Misschien heel stom dit hoor, maar ik zou even je urine laten nakijken!! De plek die je beschrijft herken ik namelijk van mn vorige zwangerschap, daar had ik toen pijn zo rond de 20 weken en dat bleek nierpijn te zijn door een blaas(?)onsteking!! Omdat het bij mij toen bij de huisarts niet gevonden werd kwam ik dus in t ziekenhius met die pijn en daar bleek dat t toch een ontsteking was en dat de pijn dus bij mn nieren vandaan kwam. Een blaasontsteking voelt in de zwangerschap heel anders als normaal en je hoeft er ook geen pijn van te hebben, vandaar dat ik denk dat t bij mij toen een soort seintje van mn lijf was en dat de ontsteking er misschien ook al een tijdje zat toen.. Na laten kijken waard toch? want ik vind het niet klinken als weeen omdat die idd niet een half uur duren tenzij je in een weeenstorm zit maar dan twijfel je niet meer!
bij mij waren dat indalingsweeen en die heb ik wekenlang gehad, helaas. Mijn VK vroeg of ik er nog doorheen kon slapen, ja dat kon ik, dus dan was het nog niks. En ook de plaats vond ze klinken als indalen (rug en heupen). Maar wat pampapilio zegt is ook niet gek, je urine laten checken.
Ja is misschien wel een goed idee inderdaad, even laten checken.. Als ik er maandag nog last van heb bel ik even naar de huisarts. Vanmiddag de hele middag weinig last gehad van mn rug, nu is het meer een drukkend gevoel op mn 'onderkant' zeg maar Ons kindje was volgens de verloskundige al helemaal ingedaald, kan het zijn dat ze dan toch nog verder indalen? Bedankt voor al jullie reacties!!