Dames, Ik ben nu 37 weken zwanger en merk eigenlijk nog weinig verandering aan mijn borsten. Ze zijn tijdens de hele zwangerschap ietsjepietsje voller geworden, de tepels hebben iets meer puntjes en zijn iets donkerder. Ik had en heb nog steeds een B-cup. Maar ik maak me zo langzamerhand zorgen dat er niets gebeurt daar. Ik heb ook geen "lekkage" ofzo. Begint het nu niet eens tijd te worden....? Ik wil zo graag borstvoeding geven....!! Wie kan me gerust stellen dat het allemaal wel goed komt......
De omvang van je borsten (en toename tijdens zwangerschap) zegt niets over hoe de borstvoeding zal verlopen hoor. Tijdens mijn zwangerschap zijn mijn borsten wel wat gegroeid, maar ook niet zoveel en nu geef ik mijn zoontje nog steeds borstvoeding en zijn mijn borsten weer zo'n beetje het oude formaat (bescheiden B-cup). Had ook geen last van lekkage tijdens de zwangerschap. Gewoon vertrouwen hebben in je lichaam, dat komt echt wel goed.
Hoi Annalise, ik ben nog niet zo ver als jij, maar bij mij is er ook nog helemaal niks gebeurd... Zelfs geen verkleuring of puntjes ofzo... Heb al meerdere mensen in mijn omgeving gevraagd hoe of wat, en die zeiden dat dan alsnog na je bevalling je borsten gaan "ontploffen"... Ben benieuwd...
Het zegt helemaal niks dat je borsten niet groter zijn geworden of dat je niet lekt. Ik heb ook geen lekkage gehad. Mijn borsten zijn wel 2 maten gegroeid (en ik kan zeggen dat dat ook niet alles is als je al grote borsten hebt) Dus je hoeft je nergens zorgen over te maken.
hoi dames ik ben ook nog helemaal niet zo ver als jullie, maar heb vooralsnog ook nog nix gemerkt aan mn boobs, wel dat ze gevoelig waren enal en heb nu ook wel zo'n slap bhtje aan, dat zit stukken beter, maar om nou te zeggen ze zijn gegroeid of ze zien er anders uit.. Nee hoor.. nix dr van... haha ikvind he daar in tegen wel jammer heb een a cupje en had wel gehoopt op een stel mooie boobs hahaha ach wie weet komt t nog
Ik kan niet zeggen of het uitmaakt of niet, dat weet ik niet, maar indien het allemaal niets uitmaakt: wees blij! Ik had 70F en ik heb inmiddels een 75H...(meegroei maafr toch) Pffff de boobs zijn mega! Verder is mijn bovenlichaam heel slank, dus het valt extra op
Ja, daar had ik ook wel een beetje op gehoopt, stiekum.... Maar het meest hoop ik toch dat er van binnen genoeg gebeurt om straks mijn kleintje borstvoeding te kunnen geven.
Ik wil niemand ontmoedigen maar bij mij was dit dus ook het geval en ik had geen melk, geen stuwing niets.... Nu is onze kleine vrolijk gezond en bijna nooit ziek of verkouden met de fles groot gebracht. Ik had zelf het idee dat er niets met mijn borsten gebeurde tijdens de zwangerschap. Misschien kwam het ook omdat ik extreem weinig aankwam (maar wel goed at). Na mn bevalling was ik een paar kilo lichter dan voor de zwangerschap dus misschien dat mijn lichaam alle energie in het groeien van het kindje heeft gestoken.... Ik hoop voor je dat je gewoon bv kunt gaan geven, de tijd zal het leren. Helaas kun je er zo weinig aan doen. Houd gewoon rekening met de fles en lees er alvast wat over. Je voelt je dan wanneer het echt niet lukt misschien minder schuldig....
Ze zijn niet zozeer heel erg groot geworden bij mij, heb nog steeds een cup D, maar ze deden in het begin van de zwangerschap wel ongelofelijk pijn. Echt vreselijk. Ik heb soms wel wat last van lekkage, vooral 's nachts Dan word ik wakker met plekken in mijn shirt. Maar dit wil geloof ik ook niet zeggen dat je goede borstvoeding kan geven, t is toch maar afwachten hoe het loopt straks als de kleine er is. Ik ga wel naar een cursus voordat ik ga bevallen, misschien is dat ook een idee voor jou? Kunnen ze je misschien geruststellen of tips geven waardoor het misschien beter wil lukken? Succes in ieder geval!
Ik kan ook niet wachten tot ze gaan groeien maar zie en heb ook nog niets zien gebeuren hahah.. Ze lijken eerder kleiner te worden. Althans, in contrast met mijn buik die wel groeit..
ik ben nu 31 weken en bij mij is er ook niet heel veel gebeurd hoor. ben van cup b naar c gegaan maar thats it. geen lekkende tietjes alleen wat jeukende tepels en ze voelen iets zwaarder aan. ik maak me nieet zo druk om de bv. tuurlijk zou ik het wel willen geven maar lukt het niet dan zou ik het ook niet zo een ramp vinden om de fles te geven.
hoi hoi Annalise Bij mijn 1e had ik pcies het zelfde. Mijn borsten zijn de hele zwangerschap toen niet groter geworden. En heb ook geen lekkage gehad. Maar vlak nadat mijn zoon voor de eerste keer werd aangelegd, kwam het allemaal opgang. En dus begonnen mijn borsten ook flink te groeien de eerste dagen. Ik was 2 /3 cup- maten groter geworden in 2 dagen. Ik heb 4 maanden borstvoeding kunnen geven. Dus wie weet heb jij hetzelfde Annalise , en komt alles gewoon op gang.
je kan wel denken dat je ongelooflijk lekt dat je zeker borstvoeding kunt gaan geven, of dat je helemaal niks voelt dat je denkt aaaaah nee het kan niet. dan kan het wel wezen dat jou borstvoeding goed is. en de met ongelooflijke lekkage dat daar helemaal geen genoeg voedingstoffen in zitten. meid je weet het niet eerder dan je het probeerd. dus niet te druk om maken en gewoon rekening houden met alle bij dan komt het vast goed. liefs
Ik ging van een stevige D naar een cup enorm tijdens mn eerste zwangerschap. Tijdens de stuwing (paar dagen na de bevalling) kon ik niet op mn buik of zij liggen en ook niet plat op mn rug, zó enorm waren ze... Tijdens de 8 maanden dat ik borstvoeding gaf zijn ze gereduceerd naar een uitgelubberd B cubje... En het duurde 3 jaar voor ze weer een beetje hun oude omvang terug hadden, alleen kijken ze nu naar beneden. Nu ben ik zwanger van de 2e en ze groeien weer flink mee, maar ik weet ook dat ze straks nog triester in mn bhtje liggen... Ik zou zeggen wees blij dat de rek er niet uit gaat! En die van mn zusje werden zo groot (waren ook al groot en groeiden ook flink) dat ze haar zoon er niet voor kreeg... Haar armen waren letterlijk te kort, en da's ook niet leuk! Ik wil ook weer heel graag bv geven, maar het is echt niet het allermooiste! Je bent tegenwoordig een slechte moeder als je het niet minimaal 3 maanden volhoudt, maar niks is minder waar! Het was bij mij een aanslag op mn lijf en mn weerstand, en ik zal de horrorverhalen over kloven voor me houden... Al die kinderen die de fles krijgen worden ook groot hoor. Dooddoener : En borstvoeding gaat het beste als je rustig bent en geen stress hebt, dus stressen over het wel of geen melk hebben helpt ook niet.
bij mij lekten ze ook nog neit rond die tijd hoor. paar dagen voor de bevalling kwamen er een paar drupjesm aar meer ook niet. en heb erna 8 wk kunnen geven weliswaar aleen gekolfde melk want kreeg dr door idd ook mijn grote borsten neit aangelegd. (heb cup H) deze keer merk ik ook nog niet veel alleen af en toe gevoelig in het begin maar goed dat hebben de meesten denk ik wel. maar gelukkig neit groter want zit nog op H hihii en das erg moeilijk voedingsbh`s kopen hoor. vind zowiezo dat je altidj wel een pakkie voeding en een flesje in huis meot hebben hoor. dan heb je geen gestress dat mocht hetn iet gaan je je man naar de winkel moet sturen voor een pakkie en ene flessie. want wie weet waar ie mee thuis komt whahahaha. dus maak je geen zorgen hoor het is heel goed mogelijk dat je gewldig bv kan geven. me schoonzusje die lekt altidj al vanaf het begin maar is hetn iet gelukt zelf te voeden kan dus echt alle kanten nog op.