bevalling inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door sitara, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hallo

ik ben nu 28 weken zwanger en denk dus steeds meer en meer aan bevallen en wat het zal zijn
    ik weet zeker dat het kindje vroeger zal komen dan 40 weken (gok op 38 weken)
    tgroeit goed (beetje voor op schema zelfs), en ik en mijn zussen zijn ook allemaal te vroeg geboren (zo'n 3 weken)

nu hoor ik af en toe van mensen die vrijwillig hun bevalling laten inleiden

ik dacht dat dat alleen gedaan werd bij medishce problemen?
    of kan je dat vragen?

vind het toch een beetje vreemd allemaal

xxx

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ik kan je ui eigen ervaring vertellen dat het niet uitmaakt of jij eerder geboren bent ja of nee.

ik was zelf 3 weken te vroeg broer was te vroeg 4 weken de hele familie eigenlijk met ma 37-6 geboren.maar fynn is lekker blijven zitten tot 40-5.

ik ben ingeleid omdat ik al 43 uur met weeën liep en net 3 cm ontsluiting had.

vrijwillig inleiding doen ze echt niet hoor.ik heb met 32 weken een virus infectie gekregen waardoor ik afhankelijk was was pijnstilling en onder behandeling kwam van een neuroloog en een gyn.die wilde me echt niet inleiden ze wilde het zolang mogelijk rekken.als ze mij zouden inleiden moest ik bereid zijn tot het uiterste te gaan dus 2 dagen inleiden als dag niet wilde werken 1 dag rust en dan weer op nieuw kwam het dan nog niet op gang moest ik bereid zijn tot een keizer snee.
    aan inleiden zitten gewoon een hoop risico's. zoals een heftige bevalling (heel langzaam/heel snel weeënstorm) omdat he lichaam er nog niet klaar voor is is het gewoon zwaarder.maar ook voor de kleine waren er risico's.
    wij hebben achteraf gezien heel erg veel geluk gehad.fynn zijn hartslag daalde tijdens het inleiden super snel en het had ook niet langer moeten duren.anders hadden we fynn mischien niet hier bij ons gehad

3. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Volgens mij maakt het inderdaad niet uit op welke termijn je moeder is bevallen voor jouzelf.
    Mijn moeder heeft bij mij en mijn broer overtijd gelopen, maar mijn zoontje is spontaan met 35w geboren en bij deze uk kreeg ik weeen met 31w6d.

Inleiden doen ze ook niet zomaar,wat blusvrouw al aangeeft, het is niet zonder risico.
    Ik wordt vrijdag ingeleid, omdat ik sinds 33w2d weer met weeen loop en de ontsluiting nu blijft hangen.
    Aangezien ze uitstellen tot 37w te lang vonden, is er voor de middenweg gekozen, maar er is ons wel heel duidelijk gemaakt dat het kan mislukken en dat het een keizerssnede kan worden.
    dus ik snap ook niet dat mensen vrijwillig voor een inleiding zouden kiezen, want het is iets heel anders dan gewoon bevallen.

4. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Strikt genomen krijg ik wel (weer) een vrijwillige inleiding! Bij mij is het een samenloop van omstandigheden waardoor het 'gerechtvaardigd' is; ik verlies snel veel bloed waardoor ik in het ziekenhuis MOET bevallen maar ik beval ook heel snel, waardoor het (als we een spontane bevalling afwachten) maar de vraag is of we het ziekenhuis wel halen. Daarnaast heb ik bij mijn derde fikse bekkenklachten ontwikkelt, al zijn die klachten nu een stuk minder dan toen. Deze redenen bij elkaar maken het 'logisch' om om een ingeleide bevalling te vragen: dan weet ik zeker dat ik het ziekenhuis haal, dan weet ik zeker dat ik niet voor de ogen van mijn drie dochters lig te bevallen en ik weet zeker dat mijn man erbij kan zijn.. Bij mijn tweede heb ik ervoor moeten knokken om dit tot mijn verloskundige en gynaecoloog door te laten dringen. Nu echter, was ik het die eigenlijk weer een inleiding niet zag zitten, maar op hun aanraden (!) doen we het toch 'gewoon' maar weer zo als de vorige twee keren..! ;) Ofwel; een 'vrijwillige' inleiding op/rond 38 weken........ Oh moet er trouwens nog wel bij zeggen dat ik nog wel een controleafspraak bij de gynaecoloog heb om te kijken of het kindje goed zit qua groei enzo, zou hij achterliggen dan wordt de inleiding uiteraard uitgesteld.

Goed, dat is mijn verhaal. Dan nu; meid, waarom ben je er zo heilig van overtuigd dat je kindje eerder komt?! Alleen maar omdat in je familie kinderen ook wat vroeger waren? Als ik jou was, zou ik me daar niet teveel op vastpinnen. Ga je dan wel overtijd, dan heb je een paar heeeeeeeeeeeeeel zware weken te gaan...... Trust me, ik spreek uit ervaring. Ik was er bij mijn oudste ook heilig van overtuigd dat ze rond de 38 weken zou komen. Nou mooi niet dus, ze kwam op 41 weken met een beetje hulp van de verloskundige. En gottegot wat ben ik chagrijnig geweest die laatste drie weken zeg! Mijn tip is dan ook: ga er gewoon vanuit dat je 42 weken vol maakt, dan kan het je alleen maar meevallen! Succes meid.

5. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Inleiden doen ze altijd met een reden. Als ze je gaan inleiden word het, volgens mij, meteen een medische bevalling, want je eigen vk doet dat niet en volgens mij mag ze dat ook niet eens.

Ik ben ingeleid met 38+6, omdat ik zwangerschapsvergiftiging had, anders had ze me gewoon lekker door laten lopen. Zelfs tot 42 weken hoor. Er moet echt een reden voor zijn.

En wat de rest ook zegt, het maakt echt niet uit wanneer je zelf en de rest van je familie geboren is, want ik ken er ook genoeg die dat ook hadden en vervolgens tot 42 weken fijn mochten doorlopen... Dat zijn dan zware weken.

Sterkte en succes!

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Was het maar waar dat je kon kiezen om ingeleid te worden! Ik zou er wel voor kiezen. Ik ben ingeleid met 42 weken en vond het een prachtbevalling (vlot en snel, weten waar je aan toe bent, geen weeenstorm gehad, niet met weeen en ontsluiting alsnog af gevoerd worden naar het ziekenhuis) en zou er de volgende keer weer voor kiezen. Maar helaas werkt het in Nederland niet zo. In Nederland wordt je alleen ingeleid als er een medische indicatie er voor is. Dus of er is iets met moeder of kind of je bent 42 weken of meer zwanger. Inleiden brengt inderdaad wat meer risico´s met zich mee.

Ik wist ook zeker dat mij kindje eerder zou komen en dat gevoel werd nog eens extra verstrerkt door de 36 weken echo. Daar bleek dat ik veel vruchtwater had en dat kon leiden tot een vroeg geboorte. Maar ik mocht de volle 42 weken volmaken.

Volgens mij kan je in andere landen, België of zo wel afspraken maken om in te leiden o een keizersnee maar dat komt ook omdat bevallingen daar als veel meer iets medisch wordt gezien dan hier in Nederland.

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik zou me als ik jou was ook maar niet teveel op je moeders bevallingen vastpinnen. Ik en mijn vriend zijn beide geboren met 42 weken zwangerschap, dus ik heb me daar eigenlijk ook aan vastgepint......wat bleek, met 36 weken braken mijn vliezen en ik werd na 24 uur ingeleid.
    Volgens mij word je niet zomaar ingeleid hoor! Ze wilde liever nog even afwachten of de weeen vanzelf kwamen!!

8. Onlyme

Onlyme Lid

31 okt 2008
    9
    0
    0
    Student
    Zutphen
    Heey allemaal,

Ik ben nu 36 weken en 4 dagen zwanger.
    Ik val vaak en ben er ook voor opgenomen geweest.
    De gynaecologe heeft samen met ons naar oplossingen gezocht.
    Wij gaven aan dat inleiden een oplossing was maar ik wil dat pas vanaf 38 weken.
    Zij vond dit een goede oplossing omdat wij dan zeker zijn dat het kindje geen gevaar meer loop door het flauwvallen. Ben al een aantal keer op de buik terecht gekomen.
    En dat baart je toch zorgen. Word een inleiding wel volledig vergoed door je verzekering?
    Ik krijg ook een ruggenprik ivm mijn spierreuma..
    Volgens mij leide ze je inderdaad niet zomaar in. Want de huisarts zei ook dat het alleen gebeurt als er medische redenen voor waren..

Groetjes

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    volgens mij wordt een inleiding altijd wel vergoed door je verzekering omdat het bijna altijd om een medisch reden is. En 'medische' bevallingen worden volgens mij altijd vergoed door de verzekering. Ik heb in elk geval geen rekening gezien.

10. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Volgens mij leiden ze je alleen maar in als je inderdaad een medische reden hebt. En dan worden ze gewoon vergoed door de verzekering. Dus geen probleem.
    Onlyme, succes met de laatste loodjes en ik hoop dat de bevalling straks voorspoedig verloopt.

11. N86

N86 Lid

4 mrt 2009
    13
    0
    1
    Meiden, er is een nieuw beleid qua inleiden.
    Sinds korte tijd mag je nu vanaf 41 weken vrijwillig worden ingeleid.
    Ik wist niet of het echt zo was(omdat ik het op een ander forum had gelezen), maar ik heb het er vandaag met mijn verloskundige over gehad en het is dus echt zo!

12. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik ben ingeleid met 38+2 dagen.
    maar ook met medische reden.
    ben tijdens mijn zwangerschap 3 keer opgenomen geweest vanwege nierstuwing en veel pijn.
    maar ik mocht hier zelf voor kiezen ik mocht ook door blijven lopen.
    maar was blij toen ik eindelijk ingeleid kon worden.
    maandag in het ziekenhuis en toen kreeg ik de mededeling dat ik mocht kiezen of ik ingeleid wilde worden en wanneer.
    ben gelijk de volgende dag gegaan haha. 5 uur na het aansluiten van het infuus was mijn meisje er.

13. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Mijn 2 broers en mijn zusje en ik zijn allemaal zo rond de 42 weken geboren.
    Mijn vriend is met 37 weken geboren.

Mijn vliezen braken met 36,5 weken.
    Heb zo nog rondgelopem tot 37,1 weken en toen hebben ze mij ingeleid.
    Ze wilde zolang het goed ging met de kleine (elke dag ctg scan) het zo laten.
    Maar doordat ik ervoor koos om met een onderzoek mee te doen, werd ik met 37,1 weken ingeleid.

(dat onderzoek was voor vrouwen waarvan de vliezen voor de 37 weken braken.Daaruit werd je uitgeloot of je werd ingeleid of ze gingen afwachten wanneer de bevalling op gang kwam, mits alles nog goed ging met de kleine in de buik.Van dat onderzoek willen ze uiteindelijk kijken wat er beter is.wat betekent dat je om de zoveel tijd een enquete moet invullen, ik moet er nog 1 invullen als ze 6 maanden is)

14. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik ben met 36 weken en 6 dagen ingeleid, met een medische reden. De baby groeide niet meer en ik had sterk verhoogde rhesus-antistoffen in mijn bloed, wat gevaarlijk is voor de baby.

Deel Deze Pagina