Knip wat gaan wijken komt dat nog goed

Discussion in 'De bevalling' started by Inkie27, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    #1 Inkie27, Jul 19, 2012
    Last edited: Jul 19, 2012
    Ben helemaal overstuur geraakt door de knip! Heb gekeken met hechtingenen zag er mooi uit maar wond is na de hechtingen gaan wijken en had beginnende ontsteking. Nu badedasbadjes en onder de douche plassen. Na een dag vond de verlos het er al beter uitzien en zondag mag ik stoppen met de badedas. Wond moet niet te nat blijven wordt gezegd. Mij is verzekerd dat het oed komt maar ik word er zo onzeker en verdrietig van! Gaat die wond oooooit nog dicht? Ik ben zaterdag 7 juli bevallen dus hopelijk kwestie van geduld!?? Ik kan prima lopen of zitten. Af en toe bijt het een beetje maar dat is alles. Vandaar plassen onder de douche.
    Hoop op positieve reacties..... Xxx

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Komt wel weer goed! Heeft hier 10 weken geduurd, met 4 weken ging het weer ontsteken en met 8 weken was de wond schoon. 2 wk later was ie helemaal dicht.
    Ik sliep wel zonder ondergoed zodat het goed aan de lucht kon drogen.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Of het goed komt?!
    Vast wel, maar zelf heb ik geen ervaringen met het wijken van een knip.

Nog een tip zodat het lekker aan de lucht kan drogen:
    In het kraampakket zaten van die cellstof matjes (groot en klein).
    Leg die bijvoorbeeld na het douchen eens in je bed en ga daar even lekker op liggen (zonder ondergoed). Lekker dekentje erover heen en jezelf lekker laten verwennen!
    Kan het lekker even 'luchten'.

4. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Ja, het gaat echt dicht, maar een knip is een gemene pijnlijke wond en het kan eventjes duren helaas. Bj mij duurde het zes weken voordat het dicht was, hopelijk gaat het bij jou wat sneller!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja het komt echt weer goed hoor! Bij mij is de wond terug opengesprongen nadat de hechtingen waren verwijderd... ik vermoed toen ik mn hurken ging zitten om de droger te vullen :$ Helaas ook ontsteking erbij... uiteindelijk ongeveer 8 weken geduurd. Verder geen last mee gehad.

6. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Ik had beginnende ontsteking maar wel badedas en spoelen. Dan kun je ontsteking ook voorkomen zeggen ze. Hebben jullie antibiotica gehad of gewoon spoelen en badedas. Zondag moet ik stoppen met badedas want mag niet te week worden

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee. geen AB gehad hier, gewoon goed schoonhouden en idd "luchten"

8. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Niet helemaal dicht mmeke, en dan?? Kunt dat toch niet open laten staan!

9. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Bi mij duurde het 10 weken, en ik heb al die weken geregeld in de badedas gezeten. Is volgens mij alleen maar goed om te ontsmetten.
    Ik zou daar gewoon mee doorgaan, ik deed het 2x per dag.

Tja en wat mmeke zegt, dat heb ik dus ook. Echt charmant ziet het er niet uit en voor mijn gevoel is het 'gat' 1x zo groot. Maargoed het doet geen pijn meer

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,277
    6,191
    113
    Ik heb er verder geen last van, en van binnen zit volgens mij ook alles wel goed, maar als je het met een spiegel bekijkt ja, het is zeg maar een vorm als je je duimen en wijsvingers van beide handen (duim tegen duim, wijsvinger tegen wijsvinger) tegen elkaar houd zeg maar, terwijl het eerst toch mooi ovaal was. Ik kan het niet beter omschrijven sorry, hoop dat je weet wat ik bedoel. En ik ben nu al ruim 2 jaar geleden bevallen, dus ik ga er maar niet meer vanuit dat het nog goedkomt ;)

11. krabbeke

krabbeke Actief lid

Jun 30, 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt echt goed hoor! Bij waren de hechtingen los gaan zitten en het was een flinke openstaande wond. Ik dacht echt: dat komt nooit meer goed! Ik heb er geen ontsteking bij gehad, het is mooi van binnenuit dichtgegroeid. oke, mss een iets groter litteken en niet zo netjes als voorheen maar ik heb er geen last van en tis ook niet dat iedereen het ziet haha ;)

maak je niet te ongerust, goed schoonhouden dmv spoelen onder de douche en lekker laten luchten, met de billen bloot dus :D
    let erop dat het niet rood wordt en pijn gaat doen.

12. Juni83

Juni83 Actief lid

Nov 6, 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een ontsteking vanuit binnenin waardoor de knip die eerst dichtgehecht was is gaan wijken en open is gegaan.
    Vanaf dag 3 voelde ik het al meer pijn doen, toen gelijk 3x dd kleine 5 min in de badedas ( niet te lang anders verweekt het ) na 1,5 week deed het alleen maar meer zeer, heb ik antibiotica uur van huisarts gehad van 1 week en na 9 weken was het dicht!
    Ik was echt zooo bang dat het ook niet meer goed kwam
    Het ziet er nu breder uit het litteken
    Het duurt lang maar het komt echt goed!
    Tips
    - badedas 2x dd 5 min weken
    - na elke toiletgang spoelen met douchekop en goed drogen!
    - als je niet meer vloeit katoenen onderbroeken aan! Dat broeit niet en dan geneest het echt veeeel sneller!
    - regel matig in je blootje liggen, bijv op matje! Goed luchten
    - naar de huisarts als het alleen maar erger word ipv beter

Het komt echt goed ook al word je er weleens moedeloos van of heb je het helemaal gehad!

13. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36

Ik heb er vrijwel geen last van, zeker niet met zitten of lopen. Wanneer ik wat langer maandverband aan heb kan er soms wat gaan prikken. Het kijkt wel iets rood maar volgens verlos komt het goed. Vandaag weer gekeken in de hoop dat het na een week helemaal dicht zou zijn (duh!!) en weer brullen! Erg hè maar ben als de dood dat er niet meer goed komt. Ben heel blij met jullie reacties. Krijg ik een beetje hoop (Ookal zei verlos het ook steeds ... Toch onzeker)

14. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Oja en het luchten.... Benen bij elkaar houden werd mij gezegd maar dan kan het toch niet echt luchten!? Je benen uit elkaar is weer niet goed voor de wond toch?

Is tegen sommige ook gezegd stoppen met badedas ivm week worden? Of gingen jullie gewoon door met de badjes!?

15. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Wonden die down-under zitten moet je inderdaad goed schoonhouden, niet te week laten worden(duurt het genezingsproces langer) en goed laten luchten. Wat je kan doen is een dun gaasje erover heen leggen als je met je benen wijd gaat zitten/liggen, maar gewoon aan de open lucht is toch het beste.... Als je ondergoed draagt wel katoen, dat ademt beter dan synthetisch... Overigens werd mij geadviseerd om non steriele gaasjes te gebruiken in plaats van maandverband, in bed dan een celstofmatje eronder leggen....
    Succes, ik heb na de bevalling (totaalruptuur )nog 3 operaties gehad down-under en elke keer weer duurde het een poosje maar uiteindelijk komt alles goed!

16. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36

Mijn god moet niet denken aan een operatie!

17. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    De verloskundige dacht zelf wel even een totaalruptuur te kunnen hechten.... Anderhalf uur later was ze 'klaar' met hechten, jammer dat ze mijn kringier vergeten was. Daar kom je pas achter als het 'te laat' is, dus vandaar mijn 3 operaties aan down-under.....

18. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Verschrikkelijk! Wat een nachtmerrie.
    Dat geldt gelukkig niet voor mij pffff

19. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Mijn god! Ik had die vk wat aangedaan denk ik.... Brrrr

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Daar word aan gewerkt door een goede advocate :D
    Ik hoop dat ze dit nooit meer bij een ander doet....
    Als ik al preuts was, ben ik dat in de afgelopen 2 jaar wel afgeleerd, heb ontelbare keren mijn broek moet laten zakken en kan het geluid van latex handschoenen aantrekken niet meer horen ;)
    Maar ik heb ze wel allemaal een poepie laten ruiken ;):D

Share This Page