Misschien bereken ik het verkeerd hoor maar ik heb net voor het eerst de angelsound gebruikt en de hartslag van de kleine gehoord. Maar volgens mij ligt de hartslag van de kleine tussen de 190 en 220 ergens. Kan dat? Is dat niet veel te hoog? Dacht dat kindje nu rond de 160 moest zitten?
Meid, niet verkeerd bedoeld, maar ik zou hem wegleggen. Persoonlijk vind ik een doppler niet iets om te gebruiken door leken. Het maakt men vaak alleen maar onnodig ongerust, zoals bij jou ook het geval is. Was het de vorige keer bij de vk goed? Dan zal het nu zeer waarschijnlijk ook nog wel goed zijn
Ik snap je punt en maak me niet ongerust maar vind het leuk om te weten wat de norm is. Baby is niet groter dan een muisje dus vast niet gek dat het snel is. En is al leuk dat ik m gevonden heb Maar ben wel benieuwd of iemand weet wat de "range" is voor 12 weken zwanger
Geen idee, maar heb eerder gelezen dat die angelsound niet goed is. Ik heb hem zelf pas gebruikt met 28 weken, twee keer heel kort.
190/220 lijkt mij niet gek op 12 weken. Als je rekening houdt met wat rekenfoutjes zit je ook al lager en id. baby is mini dus da hartslag is nog erg snel. Ik lig momenteel geregeld aan de monitor en zelfs nu nog, haalt die van ons geregeld 170 slagen per minuut als hij wat beweegt...
Lijkt mij ook niet verkeerd. En je telt zelf mee dus daar kun je je ook in vertellen. Geen zorgen maken. En amders ff naar de vk om te laten checken. Je krijft wss wel op je fl#kker omdat zij geen voorstander zijn van dit soort thuisapparatuur.
Ja ik lees gemixte verhalen erover. Heb m Nu 1x gebruikt. Ik ben ook niet van plan m vaak te gebruiken maar het is voor mij meer een oplossing voor een probleem. Familie En schoonfamilie roepen "we willen mee naar een echo" en ik wil dat liever niet. Dus nu kan ik een keer bij ze langs en hartje laten horen live en daar moeten ze het mee doen. Voor de rest gaat ie de kast in
Ik zou niet de hartslag beginnen tellen, want dan kan je jezelf onnodig ongerust maken Ik heb het ook gebruikt van 14 - 19 weken (Tot ik beweging voelde), 1x per week 1 minuutje Als ik het hartje hoorde kloppen was ik al content, hield niet echt rekening met het ritme.. Enkel met het verschil tussen mijn en haar hartslag
Ik gebruik hem als ik de baby niet goed voel en daardoor onzeker word. Hartje altijd gevonden. Luisterde dan een paar tel en ging dat ding weer weg. Ik vind dat erg fijn en rustgevend. Tellen heb ik nooit gedaan. Dat liet ik bij de gyn.
Ik lig nu in het ziekenhuis met 23 weken zwangerschap en het gemiddelde mag ongeveer tussen de 150 en 160 zijn. Bij bewegingen kun je wat uitschieters hebben, maar zo hoog is het bij mij in ieder geval nog nooit geweest. PS: baby is gezond.
Amgelsound kan totaal geen kwaad man. ding werkt.op geluidsgolven. zit geen netstroom op. dan kan je net zo.goed geen echo's meer laten maken. Hier elke dag wel meerdere keren geluisterd. In de avond viel ik in slaap met dochtertjes hartje in mijn oren. ze is nu een hardstikke gezonde meid van 3.5. bij niet vertrouwen bel je de vk
Lijkt me voor een 12-weken kindje niks raars. Bij mijn termijn zeiden ze van de week in het ziekenhuis dat ie tussen de 110 en de 150 moest zijn. Met twaalf weken zijn ze nog ieniemini dus ook hogere hartslag. Volgens mij js vooral de variabiliteit belangrijk, dat betekent dat ie happy is.
Een angelsound heeft vele hogere geluidsgolven. Dus niet te vergelijken met een echo!!! Baby's vinden het ook niet fijn. In het begin van de zwangerschap is de hartslag veel hoger dus dat is prima. Later in de zwangerschap zit hij wat lager. En natuurlijk is er dan ook nog het verschil tussen drukke en rustige baby's. Gynaecoloog vertelde dat het niet meer als een keer in de week gebruikt mag worden.
Gyn hier zei dat het totaal geen kwaad kon. maar dat ze er geen voorstander van was omdat ze zo om dw haverklap onrustige moeders aan de tel had. Niet omdat de baby het niet fijn zou vinden
Ja maar meerdere keren per dag luisteren en ermee in slaap vallen lijkt mij nu ook niet goed/fijn voor de baby hoor Ik hield mij keurig aan 1x/week een minuutje
Helemaal mee eens! Als je ook al ziet hoe vaak er een topic van is geweest, denk ik: waarom beginnen mensen eraan?
Wat een slechte gyn die jou verteld dat het geen kwaad kan, terwijl de onderzoeken daarnaar nog helemaal op volle toeren draaien, en dus nog niet bekend is of het wel of niet schadelijk is.
Och het is een dingetje op een batterijtje van 1 euro. dan zal onze discman en walkman en zo ook vast wel schadelijk zijn geweest