Pfff ben op het moment nog maar met één ding bezig en dat is de bevalling van ons 2e kindje! Morgen ben ik 39 weken zwanger en ik denk de hele tijd dat het zover is of dat het nu wel eens kan beginnen, maar steeds zet er dan niks door. Heb nu afgelopen week een paar keer gehad dat m'n string 's ochtends ineens doorweekt was (dacht ik dat het vruchtwater was), maar dan was het waarschijnlijk toch hele waterige afscheiding want de rest van de dag bleef het droog. Daarnaast veel krampen, harde buiken etc. En nu al een paar dagen achter elkaar na het plassen 's ochtends dat er klonten (helder)slijm kwamen (slijmprop??) (sorry voor de details). Dit zou toch wel betekenen dat het bijna zover is denk ik dan... Ach het komt natuurlijk wanneer het komt, maar ben er alleen nog maar mee bezig. Bij de eerste keer liet ik het allemaal maar over me heen komen, maar omdat ik nu weet wat me te wachten staat ben ik extra gespannen en kijk erg tegen de bevalling op. Ik hoop zo dat ik deze keer rustig de bevalling in kan gaan en niet direct van het ene moment op het andere (na heel duidelijk breken vliezen) in een weeenstorm terrecht zal komen. Hebben jullie dat ook, steeds denken dat het zover is en ook al tekenen vertonen, maar dat er niks doorzet? En wat doen jullie om je aandacht wat te verleggen??
Hoi! Ach man schei uit hihi! Ben morgen 40 weken, en ook steeds vals alarm..de dagen duren nu erg lang. Ik probeer er af en toe nog wel even uit te gaan, maar durf en kan ook niet meer te ver. Iedere keer als je op bed gaat denken....zal het vannacht? En vervolgens na een halfgebakken nachtrust weer opstaan en zijn alle krampjes eerst weer weg hihi. Dus iedere dag de benen maar weer scheren en insmeren, nagels lakken, zodat ALS het gebeurt, je je lekker verzorgd voelt, hoe maf kun je wezen pff. Ach, het zal voor ons beide vast niet lang meer duren, dat is een ding wat zeker is!
Hihi, herkenbaar Maarre, nagels lakken is niet verstandig hoor! Mocht je naar het zkh moeten, kijken ze schijnbaar naar de kleur van je nagels voor bepaalde controle. Als ze gelakt zijn, kunnen ze de juiste kleur niet meer zien... (tenzij je ze blank lakt natuurlijk, daar denk ik nu pas aan ) Succes met de laatste loodjes!!!!
Hier nog iemand....kan niet meer wachten! Moet bevallen van ons eerste kindje. Ik heb hetzelfde als nana8 ben morgen ook 39 weken zwanger! Had vanmorgen en gisteren ook een natte onderbroek van de afscheiding en z'n 2 weken geleden me slijmprop verloren. Ook elke keer witte vlokjes in me urine maar geen vruchtwater. Gisterochtend ben ik in het ziekenhuis geweest voor een ctg? scan. Ze zagen daar dat ik wel steeds harde buiken heb maar ja ze moeten natuurlijk wel weeen worden. Ook een echo gehad daarop zagen ze dat het nog vruchtwater genoeg heeft. We krijgen een aardig groot kind is geschat heb ook een enorme buik en ben het nu sinds een week echt zat aan het worden kan niets meer met dit lichaam!! Meiden sterkte met de laatste loodjes en succes met de bevalling. Liefs Lynn
Ik herken het ook! Bij mijn eerste zwangerschap was ik heel relaxed, zo van we zien wel. Met 38.3 (vandaag dus ) braken 's avonds mn vliezen en de volgende ochtend heel vroeg was dochterlief er. Binnen 5 uur, en dus 10 dagen te vroeg. Ik heb zitten stralen in het kraambed, heerlijk dat het zo was gegaan. Deze keer onbedoeld zwanger geworden en bij de eerste echo ruim een week terug gezet. We hebben maar 1x onbeschermde seks gehad, dus dat leek me sterk. Gevolg is dat ik al de hele zwangerschap het gevoel heb dat ik verder ben, en de grootte van mijn buik correspondeert daar ook mee. Ik heb veel meer kwaaltjes en maak me druk over van alles en nog wat. Zo stom! Al vanaf 34 weken zwangerschap heb ik elke avond behoorlijk regelmatige harde buiken. Pijnloos, dat wel. Maar met 36.3w kwamen ze ineens om de 3 á 4 minuten en begon ik ze ook te voelen. Midden in de nacht de vk gebeld en te horen gekregen dat ik een kruik moest maken en afwachten. Die kruik hielp geen zier en ik had me er helemaal op ingesteld dat uk zou komen. Maar wat denk je? Toen het eenmaal dag was en manlief met z'n baas had gebeld stopte alles. Wat een kater! Hele nacht niet geslapen, zonder resultaat. De vk durfde niet eens te kijken omdat ik nog geen 37 weken was en ze was bang dat alleen al toucheren de bevalling op gang zou brengen. Dus toen dacht ik; dat duurt dus niet lang meer! Met 37.2w weer zo'n nacht, zonder resultaat. En toen ineens werd mn buik rustiger, op de afscheiding na dan. Elke keer is mn broek nat en denk ik dat mn vliezen gebroken zijn, blijkt het gewoon om afscheiding te gaan. Pfff... Ik probeer gewoon maar bezig te blijven, leuke dingen te doen. Elke dag inderdaad extra op de hygiëne letten, scheren, lekker bodylotion smeren en zo. En hoe moe ik ook ben, overdag niet slapen in de hoop dat de nachten sneller gaan. Maar het blijft aftellen. Het rotte is, dat alle symptomen van een op komst zijnde bevalling volgens mij alleen maar sterker worden als je er zo mee bezig bent. Maar probeer het maar eens los te laten, moeilijk moeilijk! Sterkte! Ik hoop dat je ukkie snel komt en dat de bevalling mee zal vallen.
hey...nou controle vanmorgen was goed,de kleine beweegt nog zoveel en nog mega veel vruchtwater dat ze denktr dat het nog wel n week kan duren.. Volgende week dinsdag indien mogelijk en nog nodig strippen.. Hoofdje is zover ingedaald dat ze het niet meer kon zien en meten.
Nou, mijn teennagels zijn echt niet gecheckt bij de bevalling hoor! Haha! Heb beetje parelmoer nagellak op, dus zou nog blauwig kunnen lijken. Hebben ze niets over gezegd. Mijn moeder had rode nagellak op toen ze beviel en de verpleegkundige dacht dat het bloed was en bleef maar boenen haha!! Als het niet zou mogen, zou de VK of gyn dat wel voor de bevalling zeggen tegen iedere zwangere. Dus gewoon lekker lakken!! Ik verzorgde me op het laatst ook iedere dag extra goed, geeft gewoon een fijn gevoel. Ben mooi geschoren, ingesmeerd en gelakt bevallen Succes dames!
ik ben bevallen met 41.3. de laatste dagen dacht ik er alleen maar aan. De verloskundige vertelde op vrijdag (41.2) dat als de kleine niet zou komen dat weekend dat ze dan maandag(41.5) dat was 2e kerstdag hem zouden halen. Ik wou natuurlijk niet in het ziekenhuis liggen met kerst maar dacht dat ik weinig keuze meer had.Dus ik belde iedereen af dat ik nergens heen ging met kerst omdat ik in het ziekenhuis zou liggen. Ik was zo bezig met het ziekenhuis idee dat Seth besloot uit zichzelf te komen op de zaterdag.Wat was ik dolblij. Je moet je aandacht verzetten, als je alleen maar aan bevallen gaat denken laat het vaak langer op zich wachten.Dit zei mijn verloskundige