2 vraagjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sheerio, Oct 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sheerio

Sheerio Actief lid

May 23, 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Hallo verloskundige,
    Op het forum heb ik nog geen herkenning gevonden met deze klacht dus ik vraag het hier nog maar even. Heb zelf pas over een week een afspraak bij de verloskundige, nieuw land, andere taal, maar de pijn is behoorlijk heftig nu.
    Ik heb sinds een paar dagen dat ik pijn heb als ik loop of op mijn linkerbeen leun. Rechts heb ik nergens last van. De pijn zit niet zo zeer in mijn been, maar het straalt uit naar mijn onderrug, heel laag, ook links.
    Hier begon iemand over 'sciatica' en ik heb geen idee hoe je dat vanuit het Engels vertaald, word ook niet veel wijzer via Google.
    Ook vertelde een vrouw dat ze hetzelfde had tijdens haar zwangerschap en dat het komt doordat de baby verplaatst is en op een zenuw duwt.
    Heeft u enig idee wat het is of wat ik ermee kan doen? Ze zeggen hier dat het vaak voorkomt, maar heb op het forum nog niks gelezen.

En nog een klein vraagje; de baby heeft altijd helemaal goed gelegen volgens mijn nederlandse verloskundige. Maar nu is het gedraaid en lijkt het alsof het dwars is gaan liggen (en nu heb ik dus ook die pijn). Nou wil ik natuurlijk wel dat het koppie als eerste eruit komt, maar dat kan nog toch? Ben nog maar 31,5 week.

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, ik weet wat je bedoelt, namelijk ischias, of zwangerschaps ischias.Een zenuw wordt afgekneld daardoor krijg je die pijn. Behandeling door een bekkenfysiotherapeut kan wel helpen hoor.
    De baby heeft nog alle tijd om te draaien en goed te gaan liggen, en 97% van de baby's doet dat ook uit zichzelf. Nu is er nog genoeg ruimte om af en toe koppeltje te draaien, en kan je baby ook in stuit of dwars liggen. Geen probleem.

Mirjam

3. Sheerio

Sheerio Actief lid

May 23, 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Bedankt Mirjam,

Hopen maar dat die kleine dat ook doet dan, vond het vreemd omdat het al die tijd goed heeft gelegen.
    En ja, die pijn bedoel ik denk ik! Even uitzoeken hoe ze dat hier doen, want volgens die vrouw die dat ook heeft gehad, kun je wel naar de huisarts gaan maar dan zeggen ze; tja, jammer, hoort erbij!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

voor een fysio heb je geen verwijzing van je huisarts nodig, je kunt rechtstreeks een afspraak maken.
    Je kunt het niet echt verhelpen maar met tips hoe je kunt staan, zitten, lopen en liggen en eventueel wat massage heb je er wel minder last van!

Mirjam

Share This Page