Gestript

Discussion in 'De bevalling' started by Lauren02, Oct 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauren02

Lauren02 Actief lid

Feb 21, 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vanmiddag rond 17.00 gestript bij 40+1. Bleek al 2 cm ontsluiting te hebben! Mooi meegenomen natuurlijk:) Voelden jullie snel effect na het strippen? Ik voel tot nu toe niks behalve een beweeglijk kindje...hoop zo dat ons kindje snel komt!!

2. Chahida

Chahida Bekend lid

Dec 7, 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    he hoi,

Hier ben ik nu 41+3 en al 2 x gestript Eerste keer had ik al 2cm, vandaag de 2de keer om 10uur vanochtend en toen bleek ik 3cm ontsluiting te hebben en veel slijmverlies, en nu heeft het iets meer effect dan de eerste keer. Heb al flink wat weeen gehad ook pijnlijk toen ik nog de stad was ingegaan vanmiddag tegen 3uur, eerst om de 5min dus moest echt in de winkel de pijn weg puffen, maar nu weer onregelmatig, geen touw aan vast te knopen gewoon jammer genoeg.
    Zaterdag de 3de x en als dat geen effect heeft maandag de inleiding. maar moet zeggen word er wel een beetje moedeloos van, dan heb je pijn en dan komt het eerst regelmatig en denk je dat het elk moment kan gebeuren en dan niks...

Maar goed we zien allemaal wel hoe het loopt...

Ik zou zeggen Succes, en hoop voor je dat het doorzet.

3. Leetje25

Leetje25 Actief lid

Dec 30, 2012
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik ben gisteren gestript op mijn uitgerekende datum. Vrijwel direct last van harde buiken/voorweeen maar zette niet door. Vandaag de slijmprop verloren en wat bloed. Nu weer harde buiken. Hopelijk zet t nu wel door...

4. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Ik ben mijn vorige zwangerschap gestript met 39 weken maar geen effect gehad, wel heel wat gerommel en wat slijm en bloed maar verder niks, ik had toen ook 2 cm ontsluiting.

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Ik ben totaal 4x gestript. Laatste was met 40+4. Eerste keer ook al 2cm, bij de laatste keer 5-6cm. En nog nergens last van. Paar uur later wel wat pijntjes regelmatig, in het zkh hebben ze mijn vliezen gebroken en 1,5u later was ze er.

Zo zie je maar dat het bij iedereen anders is ;)
    Probeer je te ontspannen en niet teveel bij stilstaan. Komt vanzelf. Succes vast! Hopelijk veranderd er snel iets!

6. Lauren02

Lauren02 Actief lid

Feb 21, 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal hè! Hier een rustige nacht gehad. Nu wel wat lichte krampjes in de onderrug. Ik probeer me er maar niet te veel mee bezig te houden, ik zie wel of er iets gebeurd vandaag!

Lijkt me wel fijn trouwens als je al 5-6 cm hebt!! Dat scheelt een heel eind!

7. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Ben benieuwd of het wat bij jullie doet!
    Ze willen mij volgende week strippen als het lukt. Gister bij de controle zat ik nog helemaal dicht :(
    Heeft iemand dit ook gehad? Bij 39 weken nog dicht maar bij 40 weken dat er wel wat gebeurt was?

8. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ben bij mijn eerste succesvol gestript. Rond 16:00 uur (41+2 wkn). In de auto onderweg naar huis harde buiken (terwijl ik die normaal nooit had), dat heeft geduurd tot ongeveer 20:00 uur. Toen werd het even rustig, maar vanaf 21:00 kreeg ik last van rommelende darmen en niet lang daarna diarree. Dat heeft zo de hele avond geduurd, ik bleef maar naar WC lopen ;). Tegen 2:30 uur (nog steeds geen oog dichtgedaan!) werd ik ook heel erg misselijk en begon te spugen. Ik dacht toen: verdorie, buikgriep, wat een timing ;)! Maar ik zal nooit vergeten, terwijl ik naast de WC nog aan het uithijgen was kreeg ik opeens een felle krampende pijn, mijn eerste wee. Het was toen 3:00 uur in de nacht. Meteen daarna regelmatig, al flink pijnlijk en de 'bevallingssneltrein' was vertrokken... Om 7:17 uur is mijn zoon geboren.

Bij 2e en 3e was strippen niet mogelijk.

9. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    Hier bij de 2e gestript bij 41+2 wkn.
    14.30uur gestript, daarna de stad in gegaan. Maar hield t niet vol want had al lichte krampen.
    vanaf 17.00u regelmatige weeën
    23.00uur onder de warme douche want dat zou heerlijk moeten zijn....Niet Dus! Ik kwam in een weeënstorm terecht.
    1.00uur ongeveer in het ziekenhuis aangekomen
    Ietsje na 4.00uur is ze geboren.

10. unknowable

unknowable Niet meer actief

Drie keer gestript in anderhalve week, drie keer geen reactie.

11. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Eerste keer met 40+6 gestript, had harde buiken en ik dacht nu komt het hoor! Maar ben s avonds gewoon inslaap gevallen en de volgende ochtend was alles rustig. Toen met 41+2 weer gestript, toen bleef het rustig dus ik dacht het heeft weer niet geholpen.. die nacht begonnen de weeën en de volgende middag is Ben geboren

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    ik word dinsdag gestript. geen idee wat ik me er bij moet voostellen...
    vind t wel spannend en hoop dat het de bevalling gaat stimuleen. ben erg benieuwd.... lees dus mee

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Bij mijn zoontje gestript , en ik liep naar huis met het idee dat het toch niks zou doen ik voelden echt helemaal niks. Gestript om 12.00 uur en rond 15.00 uur even gaan liggen want was niet helemaal lekker. Vriendlief was even weg en ik belden hem op of die een patatje wilden halen ik had geen zin om te koken. Achteraf waren toen de weeen begonnen , alleen ik had rug weeen en ik dacht dat je buikpijn moest hebben haha.
    Volgende dag is ons kindje geboren

Share This Page