Temperatuur bij thuisbevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Sarah82x, Nov 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

Mar 2, 2014
    310
    0
    16
    Hallo!

Binnen nu en 2,5 week zal ons eerste kindje komen. Als alles goed gaat willen we thuis bevallen. Alles ligt al klaar dus het kan beginnen!
    Wat ik me ineens af vraag is welke temperatuur het in huis moet zijn dan. Normaal gaat de verwarming hier pas aan als de temperatuur onder de 19 graden komt. Ik ben van ramen open en dekentje ipv verwarming aan ;)
    Ik hoor het graag! :)

2. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Staat het niet in je boekje van de verloskundige?
    Ik heb het zo niet bij de hand, maar volgens mij rond de 21 graden?
    Wij hebben het hier thuis altijd rond de 19 , maar als de bevalling begint draaien we de kachel wel omhoog.

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben ook thuis bevallen maar hier niets gezegd over welke temp het in huis moest zijn. Nu ben ik in bad bevallen en het water moet wel een bepaalde temp hebben maar daar buiten? Geen idee.
    De dag dat ik beviel was het mooi weer en scheen de zon op de ramen dus binnen was het best warm. Kraamhulp etc liep allemaal in tshirt, zelf geen idee hoe warm het echt was. Vraag het gewoon even de vk. Maar 19 is wel te koud hoor voor een baby.

4. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Heb het voor je nagekeken 22 graden

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    22 graden lijkt me toch erg warm, ik had t snikheet, wij hebben bijv geen kachel op de badkamer wat nou als je daar wilt bevallen?
    Doe wat goed voelt , 19 graden lijkt me prima :)

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier helemaal niets aan de temperatuur gedaan. Beviel in de nacht en het vroor gigantische die nacht (in de loop van de dag viel er heel veel sneeuw toen en was het -5). Hadden de verwarming nog niet eens aan zo snel verliep de bevalling. Kindje lekker warm onder de deken bij mij op de borst en dan is het echt geen drama hoor een wat lagere of meer standaard temperatuur. Is ook net wat je fijn vind. Had er zelf niet aan moeten denken bij mijn tweede bevalling (die minder snel verliep) om met 22 graden boven in bed te bevallen.. Had het warm!

7. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

Mar 2, 2014
    310
    0
    16
    Uhm, ja dus! Hahahaha, stond ergens verstopt. Er staat in rond de 21 graden. Ik heb het zelf ook snel warm en kan dan heel kriebelig worden dus ik denk dat ik voor de gulden middenweg ga en de verwarming op 20 graden zet en ons kindje dan lekker dicht bij me houd ;)
    Bedankt voor alle reacties!!

8. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Tsja het staat bij mij ook in het boekje van mijn vk.
    Ik heb het vaak met 19 graden al snikheet

9. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hier niks over bekend bij vk. Ik vind 19 al lekker warm. Ach en anders zetten de verwarming omhoog en dan stoomt de slaapkamer zo warm:D

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou ik ben thuis bevallen terwijl ik in het ziekenhuis zou bevallen en wij hebben niks aan de thermostaat gedaan :) Het was wel 6 september dus prima temperatuur van ongeveer 20 graden in huis. Maar ik heb de verloskundige er niet over gehoord of het warmer of kouder moest zijn...

11. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook op 'bevel' de thermostaat omhoog gedaan.
    Ik zweette me echt kapot, voelde me er niet goed bij.
    Dus lekker weer naar beneden gedraaid.
    Uk lag de eerste paar uur op mn borst en had het verder echt wel warm genoeg.

Share This Page