Steken links

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ashleyy, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyy

ashleyy Actief lid

13 jul 2014
    244
    1
    16
    Hoi,

Ik ben momenteel niet zo lang zwanger en hiervoor had ik een buitenbaarmoederlijke. Nou heb ik momenteel veel last van steken (niet aanhoudend want na een aantal seconden is het weer weg) Maar ik merk toch dat de steken 8 van de 10 keren voorkomen aan de linkerkant van mijn baarmoeder (rechts is verwijderd de eierstok 5 maanden geleden)Soms schrik ik er best wel van en ik merk ook dat ik de laatste dagen zowiezo al best angstig en gestresst ben dat er daarlijk weer iets mis gaat.. bij elke steek die ik ervaar maak ik me al erg ongerust. Ik hoop eigenlijk dat ik door een van jullie gerustgesteld kan worden of dit kwaad kan die steken die het meeste aan de linker kant voorkomen?
    Voor de rest geen bloedverlies maar wel een lichte druk bij het plassen.

Ook was ik voorheen een roker maar nu ben ik sterk geminderd ik rook nog maar 1 sigaret per dag om het toch iets 'draagbaarder' te maken de stress die ik ervaar.. kan dit kwaad?

Alvast bedankt voor het lezen/antwoorden groetjes

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

ik kan me voorstellen dat als je een bbz hebt meegemaakt, deze steken veel spanning en stress geven. Toch komt het vaak voor in het begin in de zwangerschap. Het wordt vaak veroorzaakt door het groeien van de baarmoeder en het innestelen van het vruchtje in het baarmoederslijmvlies. Soms ontstaat er een cyste (vaak onschuldig en verdwijnt vaak vanzelf) in de eierstok. Ook dit kan deze steken veroorzaken. Wat druk bij het plassen kan je altijd wel voelen in de zwangerschap doordat de zwangere baarmoeder op de blaas drukt. Ik zou je adviseren de klachten in de gaten te houden. Nu is het te vroeg om met een echo te kijken of het vruchtje in de baarmoeder zit. Er is nu nog niets te zien. Blijf je die klachten houden, dan is het zeker raadzaam een vroege echo te krijgen (of krijg je die al ivm je bbz?). Bij 6-7 weken kan men goed zien of het vruchtje in de baarmoeder zit.
    Wat het roken betreft, zou ik je toch echt aanraden te stoppen. Elke sigaret is er eentje teveel en echt niet goed voor de ontwikkeling van de baby. Heel goed dat je al sterk geminderd bent, dus ik weet zeker dat die laatste sigaret ook gaat lukken! Succes!

Groetjes Monique

3. ashleyy

ashleyy Actief lid

13 jul 2014
    244
    1
    16
    Bedankt voor je antwoord! Ik ben gisteravond naar de eerste hulp geweest omdat de steken nogal heftig werden en toen is er een echo bij mij gedaan waarop te zien was dat er iets "gaande" was in mijn baarmoeder. (zo noemde de gynaecoloog dat) en dat er dus geen speling was van een bbz gelukkig.Wel heb ik momenteel een erge blaasontsteking dat de klachten verklaarde maar daar word ik nu voor geholpen. Dat ene sigaretje moet inderdaad ook wel lukken . Betekent dit dan dat er met 100% zekerheid te zeggen is dat het in de baarmoeder echt zit? of kan het dat je er met een bbz pas later achter kan komen? dit was er op de echo te zien ik neem aan dat dit de zwangerschap is.. gisteren heb ik niet al mijn vragen meer kunnen stellen helaas.. groetjes

Bijgevoegde bestanden:

• image1.jpg
      image1.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,8 KB
      Weergaven:
      3
  4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

dat zwarte vlekje is de zwangerschapsring en dat is het eerste wat je ziet van een zwangerschap op de echo. Dit ziet er goed uit voor 5 weken! Wat fijn dat het het in de baarmoeder zit en hier mag je nu zeker van uitgaan. Wel vervelend dat je een blaasontsteking hebt. Zo'n ontsteking kan inderdaad gemene steken veroorzaken. Gelukkig wordt je daar nu voor behandeld. Goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

5. ashleyy

ashleyy Actief lid

13 jul 2014
    244
    1
    16
    Wat fijn om te horen dat dit er voor nu goed uitziet! Harstikke bedankt voor het reaggeren nogmaals :)

Deel Deze Pagina