Hey Ik leest dat de ovulatie is tussen de 12 en 16 dagen is dat bij iedereen zo? En foluim leest ik ook veel van maar mag je zo lang slikken tot je zwanger bent? gr es
Hoi, Het tijdstip van jouw ovulatie is mede afhankelijk van de lengte van je cyclus. Mijn eisprong is nu pas (dag 23), dus ik zou je aanraden om eventueel te testen met ovulatietesten of om te temperaturen! Je kunt het beste nu al beginnen met foliumzuur, tot een aantal weken in je zwangerschap. Succes! Groetjes, Roosje
Eerste vraag: Nee, het wisselt per vrouw op welke dag ze ovuleert. Bij de ene is dat al op dag 10, bij de ander pas op dag 25. Het wordt als "normaal" gezien als je een cyclus hebt van tussen de 23 en 35 dagen, en de periode tussen je eisprong is normaal gesproken tussen de 10 en 18 dagen vóór je ongesteld wordt. Wanneer je eisprong is hangt dus af van de lengte van je cyclus en van hoe lang de periode tussen ei en NOD is. vraag 2: ja, je kan het gewoon blijven slikken (tot je een week of 10 zwanger bent wordt aangeraden).
Je tempt elke dag vóór je opstaat (liefst op hetzelfde tijdstip en liefst rectaal). Je kan je temperatuur bijhouden in een kaartje (bijv. fertilityfriend). Na je eisprong stijgt je temp 0.3 of meer, zo kan je dus zien of en wanneer je een eisprong hebt gehad.