Getest 5 dagen voor NOD , negatief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lobke1, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lobke1

lobke1 Lid

4 jul 2015
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik heb al een aantal topics geplaatst en ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan.
    5 dagen voor mijn NOD. Ik weet dat dit veel te vroeg is waarschijnlijk maar ik heb al gehoord dat sommigen positief testen op 5 dagen voor hun NOD. Na 9 jaar proberen en nooit hoop te hebben, heb ik deze keer wel hoop. Althans HAD ik hoop. Ik heb pijnlijke borsten, mijn borsten voelen ook anders, mijn man zegt dat ik er anders uitzie. Maar ik heb sinds gisteren (9 dagen na mijn eisprong), het gevoel dat ik mijn menstruatie ga krijgen. Een zeurende pijn in mijn onderbuik, boven het schaambot. Echt het gevoel of mijn menstruatie gaat doorbreken. En deze ochtend die negatieve test erbij, denk ik: het is weer niks.
    Maar die menstruele pijn lijkt me zo vroeg. Dat is 5 a 6 dagen te vroeg.
    Ik wacht dus af....weer wachten.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het kan nu nog alle kanten op. De test is wel echt te vroeg, de meeste mensen testen pas na hun nod positief.

En na 9 jaar zou ik toch naar de gynaecoloog gaan...

3. lobke1

lobke1 Lid

4 jul 2015
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    We zijn meer dan 6 jaar bezig geweest met IVF, hormonen behandelingen etc... Omdat ik mentaal op was, hebben we 2 jaar pauze genomen. En nu opnieuw begonnen. En wat bleek....ik had een mooi ei van 23 mm zonder enige behandeling. De gynaecoloog zei dat dit echt positief is en we eerst een paar maanden gaan kijken of er elke maand spontaan een ei groeit. Waarom ik nu plots wel eisprongen doe ..... Geen idee :) maar dat is al heel positief vonden mijn man en ik. Dus daarom hebben we nu pas echt hoop, na al die jaren

4. kimih

kimih Actief lid

28 feb 2014
    371
    0
    16
    Huismoeder
    belgië
    De test is inderdaad wel wat vroeg . Ik hoop voor jullie dat het mag lukken !
    Ik had ook menstruatie pijn en ben toch zwanger , wil je uiteraard geen valse hoop geven ..
    Succes :)

5. lobke1

lobke1 Lid

4 jul 2015
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik wist wel dat de test eigenlijk te vroeg was, maar ik kon het niet meer houden. Stom van mij, achteraf bekeken, maar ja....dat engelen geduld van mij :)
    Leuk om te horen dat je zwanger bent Kimih!! proficiat met de komst van jullie kleine wondertje x

6. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Hey Lobke,

Begrijpelijk dat je al wil gaan testen als je nu die klachten hebt.
    Ik had net al onder een ander topic wat uitleg gezet over testen, maar hier past ie ook wel goed dus nog maar een keertje

Wanneer je een positieve test kan verwachten verschilt heel erg van persoon tot persoon, en van cyclus tot cyclus.
    Een (bevrucht) eitje doet er ongeveer 5 dagen over om vanaf de plek van de bevruchting (vlakbij de eierstok) de baarmoeder te bereiken. Het eitje kan dus op dag 5 innestelen, maar het kan daar ook nog tot meer dan een week "rondzweven" en dan pas innestelen. Die innesteling zelf kan binnen een dag klaar zijn, maar kan er ook nog eens 3 dagen over doen...

Op Implantation Calculator - When Is Implantation Likely To Occur? | Countdown to Pregnancy kan je berekenen tussen welke termijn een innesteling plaats kan vinden.

Als het eitje dan ingenesteld is gaat het HCG produceren. Het HCG verdubbelt ongeveer elke 2-3 dagen. De meeste vrouwen hebben een begin HCG waarde van rond de 5, dat betekent dus dat je met de allervroegste testen pas 2 dagen na de innesteling een tuurlijntje zou kunnen krijgen. Met een "gewone" test kan dat nog 4-6 dagen langer zijn (gevoeligheid >25 HCG)
    Als je een late en trage innesteling hebt (bv 13 dagen PO), je begint met een laag HCG, dit verdubbelt per 3 dagen en je een gewone test gebruikt kan het dus zomaar zijn dat je pas een week na je NOD een positieve test hebt.

Een negatieve test 5 dagen voor je NOD zegt dus helemaal niets.
    Ik zou proberen om tenminste 2-3 dagen te wachten en dan nog eens een testje te wagen.
    Hopelijk eindelijk een keer raak dan na al die jaren, duim voor je!

Deel Deze Pagina