10+4 of 11+1 zwanger?? Buikje nog niet "dicht"

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ingrid79, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ik zit momenteel in onzekerheid en ben soms opeens heel verdrietig..

Dinsdag had ik een echo in het ZH, toen was alles goed en 10+2 zwanger zei de vk. Donderdag had ik counseling ivm nekplooimeting en die vk (een andere) zei me dat er te strak gemeten was. Ik zou 11+1 zwanger zijn volgens haar berekening.
    Ik weet precies wanneer m'n ovu was en dacht zelf dat die 11+1 niet klopte, ze vertelde me dat het kon zijn dat ik een korte LF had gehad. Zelf ben ik gaan nadenken en teste vanaf 9DPO positief. Zou het dan toch kunnen kloppen?

Ook merkte ze op dat het buikje nog niet "mooi" dicht was, er zat nog een klein deel van de darmpjes in de navelstreng. Ik moest me echt geen zorgen maken zei ze maar dat doe ik dus wel :( ze vertelde me dat het met 12 weken dicht moet zijn en mocht dit niet zo zijn wat dan de eventuele gevolgen ervan kunnen zijn.. Hier ben ik ontzettend van geschrokken..

Bij de echo van donderdag was ons kleintje 4.19cm, als ik bij 11 weken zwanger kijk dan zie ik overal 5.5cm staan(?) snap er niets van, kan iemand mij helpen? En wanneer moet het buikje echt dicht zijn?

Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden..

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Ingrid79,

maak je over het buikje alsjeblieft geen zorgen, dit zien we echt een paar keer per week bij onze cliënten. Het komt slechts zelden voor dat de darmen er bij 12 weken nog in zitten. En mocht dit wel het geval zijn kan het nog in allerlei gradaties zijn, waaraan veel gedaan kan worden.
    En je kunt met een vroeg positieve test een beetje langer zwanger zijn.
    En een kindje van 11 weken is inderdaad van kop tot kont 40-43 mm. Als je de benen erbij rekent zul je inderdaad op 55 mm komen, dus ik denk dat je daar misschien mee in de war bent? Het klinkt in ieder geval allemaal wel aannemelijk hoor. Niet teveel tobben hoor.

groetjes Brigitte

3. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Hallo Brigitte,

Bedankt voor je reactie!! Bedankt voor de uitleg over de meting, nu begrijp ik het :) dat wist ik niet. Ik ging er van uit dat het bij beide om hetzelfde ging.

Wat het buikje betreft; dit maakt me wel onzeker.. Hopelijk krijgen we woensdag goed bericht!!

Nogmaals bedankt voor je bericht.

Groetjes Ingrid

4. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Sorry voor mijn late reactie.
    Alles is gelukkig goed met ons kleintje :)
    Buikje mooi dicht, harttestje gedaan en nog andere testjes.

Superblij!!

5. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Goede zwangerschap toegewenst.

Groetjes Monique

6. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Dank je wel :) ook hebben we vandaag de uitslag van de nekplooimeting en de combinatietest gekregen. Een goede uitslag 😃😃 kans is nu 1 op 5.000. Super dus!! 😃😃

Deel Deze Pagina