Gethermiseerde smeerkaas tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Titobaby, 7 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Titobaby

Titobaby Lid

20 aug 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben 17 weken zwanger, en heb in de middag perongeluk gethermiseerde paturain la mousse smeerkaas gegeten. Ik dacht namelijk dat bijna alle kaassoorten van de supermarkt gepasteuriseerd waren, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Nu is mij vraag of gethermiseerde kaas wel veilig is tijdens een zwangerschap.

Op internet kan ik er weinig over vinden.

Alvast bedankt!!

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Wat ik erover vind is dat bij thermiseren inderdaad minder verwarmd wordt dan bij pasteuriseren. Op de ene site zie ik 40 graden staan en op de andere site zie ik 65 graden staan. En pasteuriseren is 73 geloof ik.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het wordt afgeraden, net zoals rauwmelkse kazen, maar het risico is zeer zeer klein. Ik zou het dus niet nog eens eten, maar nu ook geen zorgen maken.

4. Titobaby

Titobaby Lid

20 aug 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het meedenken en het antwoorden

5. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Geen zorgen over maken. Ben een paar keer gaan uit eten. En dan heb ik ook van te voren gezegt dat ze er rekening mee moeten houden dat ik zwanger ben. Maar dan nóg weer je het niet wat er in zit en op welke plank ze vlees snijden, of groente wel goed is verpakt en gewassen en of de mayonese of het toetje wel echt veilig zijn.
    Maar uiteindelijk valt het reuze mee.

6. Titobaby

Titobaby Lid

20 aug 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu wel gerustgesteld dank jullie!! Volgende keer moet ik beter naar de verpakkingen kijken ;)

Deel Deze Pagina