Ik ben pril zwanger. Gepland voor zover dit kan 😍 Zie mijn onderschrift gaat niet vanzelf dus o tijd begonnen... Stel het gaat helemaal goed, zit er maar 16 maanden tussen. Meiden die ook dit kleine verschil hebben en tips hebben? Wat wel extra kopen, wat niet? Een kinderwagen voor 2 kleintjes, tips? Is het echt zo druk of als je gewoon rust in je hoofd houdt en regelmaat dan komt het wel goed? Is het super zwaar op einde zwangerschap met een kleintje van 15 maanden? Voel me gezegend en duim dat t goed blijft gaan...
Hier 15 maanden er tussen en heb het niet als zwaar ervaren. Lastig is om weer even ritme te vinden met een nieuwe baby erbij. Maar dat blijft toch. Je bent veel bezig met verschonen en verzorgen. Maar ze slapen nog veel en ik had iedere dag een momentje voor mezelf omdat ze 1x per dag allebei sliepen. Dan deed ik ook een dutje of rustte even uit. Ik heb een extra ledikantje gekocht, een duowagen (mountain buggy duet), extra kinderstoel dat was t wel eigenlijk. Nu ze ouder zijn hebben ze heel veel aan elkaar en spelen fijn samen.
Ik heb er 18 maand tussen ( tussen de eerste twee ) Ik vond het juist ideaal, tijdens zwangerschap kon ik fijn een paar uurtjes overdag mee pakken ( ik werk niet dat telt natuurlijk ook, als je werkt kun je overdag niets mee pakken ) maar ook na de bevalling je die van 18 maand nog een lange middag slaap van 3,5 uur en dan kon ik met de baby in bed liggen. Ik heb toen een extra babyfoon aangeschaft dat vond ik wel een fijn idee, extra commode en ledikant niet gedaan de oudste ging door naar een groot bed dit verbeterde zijn slaap patroon gelukkig.maar dat ligt aan het kind, een ledikantje kun je prima bij Ikea kopen voor 35 euro een extra commode zou ik persoonlijk niet doen beneden een Aankleedkussen neer leggen kan prima. Een duowagen hebben wij gehad vond het zelf ideaal in gebruik ook een fietskar was toen onmisbaar. Je zou ook kunnen kiezen voor een draagdoek of ergonomische drager dan zou je de baby kunnen dragen en de oudste in de wandelwagen zetten
Ontzettend bedankt voor de reacties. Ik heb ook geen schrik hoor, t is meer wat je hier leest.... het is een cadeautje en een wonder als t goed blijft gaan en er eentje bij komt...
Ik had 22 maanden tussen mn mannen (bewust) Wij hebben een duowagen aangeschaft ABC Zoom heel blij mee.omdat de kindjes achter elkaar zitten en je niet zo breed ben. Tweede ikea kinderstoel erbij en dat was het wel. Gefeliciteerd!
Heb geen tips maar had toen op je gereageerd toen je je mk kreeg.. Wat fijn om te lezen dat je weer zwanger bent!! Je zag er toen zo tegen op om het hele traject weer opnieuw in te gaan weet ik nog.. Gefeliciteerd! Hoever ben je nu?
Tussen de oudste 2 zit 16 maanden. Wij hebben niet zoveel extra's aangeschaft. We hebben een peuterbed & autostoel voor de oudtse gekocht. Een extra aankleedkussen (en extra commode in de badkamer ingericht) en hydrofielen. Dat was t eigenlijk wel We hebben dezelfde kinderwagen gebruikt in combinatie met buggy & draagdoek. Duowagen kwam pas bij nummer 3. Ik vond het ook niet heel zwaar. Het lastigste vond ik om te leren je aandacht te verdelen (met name als ze allebei huilden, wie pak je eerst), maar daar vind je vrij snel je weg in!
Hier 18 maanden tussen mijn meiden. Ik heb een goede ergonomische drager aangeschaft en dat was het wel. Ik mis de duo wagen niet. ik draag en met lange uitstapjes is er wel een volwassene mee die eventueel de buggy kan duwen als de baby slaapt. Baby slaapt in de wieg en oudste wilde zelf al in het peuterbed die ik al klaar had gezet. Ledikant is dus vrij voor als de baby toe is aan een groter bedje. Nu na bijna 10 weken kan ik zeggen dat wij weer in een ritme zitten. Grote zus is al bijna 8 dus dat scheelt wel!
Ik heb 11 maanden tussen mn kleintjes en echt ideaal, tuurlijk is het soms zwaar denk aan sprongetjes, ziek zijn en niet doorslapen. Maar aan de andere kant zit je nog zo in het ritme dat het helemaal vanzelf gaat 😊 Ik heb een tweelingwagen gekocht en een extra ledikant. Maar met 16 maanden verschil had ik de oudste gewoon in een peuterbedje gelegd.
Palomi dat je dit nog weet!!!! Ja er zijn echt wonderen aan t gebeuren hier want hebben ooit ook 18 maanden na de eerste 2 miskramen moeten wachten tot ik weer zwanger was en er alles voor gedaan en gelaten... Nu al 2x op rij in de eerste maand raak... met 3x sex in de hele maand... snap jij hem??? 28 rondes tot dochter. 1 ronde tot zwangerschap voor brusje... Nu nog vasthouden maar testen lopen goed op en ik voel me goed. Voel meer van de zwangerschap in mijn buik en heb utro en granaatappelsap gebruikt. Dit ging bij m'n dochter ook goed... Er is grote kans dat t goed komt. Vandaar die vragen. Maar een peuter bed? Wow ons meiske kan net pas zitten kan me daar dus niets bij voorstellen... En we hebben nu een dure en mooie stokke maar die moet dan de deur uit. Een tweeling wagen die niet breed is want past hier niet in huis. Kleine woonkamer en geen schuur of garage..... Eerst duimen dat t goed loopt maar denk t wel... Vrijdag eerste gesprek ziekenhuis. Als testen op blijven lopen gaan we wel en vragen om echo en b3spreken alles voor als t mis gaat. ( al 3 miskramen gehad dus zou kunnen) Ben benieuwd hoe anderen reageren want zo snel en zonder hulp ziet niemand aankomen natuurlijk haha
Hier 12 mnd ertussen. Druk is het zeker. Gebroken nachten, sprongetjes van beide dus als de een niet wakker is dan wel de ander. Tandjesleed wisselen ze elkaar af. De eerste tijd tijd ben je veel kwijt aan verzorging en voeding. Soms slapen ze tegelijk maar soms wisselen ze elkaar af. Op zich prima als je je hoofd koel houdt maar met gebroken nachten is dat niet altijd even makkelijk in de praktijk. Nu heb ik twee peuters die niet altijd luisteren, en Ze zijn nog klein dus ze begrijpen nog niet zoveel. Best aanpoten om het toch zo vlotjes mogelijk te laten verlopen. Maar de andere kant is dat door het leeftijdsverschil ze samen lief spelen. De jongste kijkt op naar de oudste. De oudste doet het maar al te graag voor. Samen 4 handen op 1 buik en dat is echt genieten! Wat ik je als tip kan meegeven is ; meebewegen. Misschien klinkt dat nu nog vaag maar als de kleine er straks is en beide hebben aandacht nodig , en dan zijn ze echt nog klein en hebben ze je nodig, dan hielp mij om vooral eerst te focussen op hun. Eerst de een dan de ander. Of onderwijl sussen oid. En dan niet vasthouden aan dat boodschapje wat je zo nodig moest halen. Ik bekeek het de eerste tijd maar zo; waren we aangekleed en gevoed en opgefrist allemaal dan was dat super en alles wat daarbij nog kon was leuk meegenomen. Oja en ik had een duo wagen gekocht abc zoom, kwam ik tenminste zonder moeite alle winkels in (met 1 hand te sturen) en draagdoek had ik al! Ook een extra stokke kinderstoel en een nieuwe ledikant en kast.
15 maanden ertussen, ze zeggen dat dit de tropenjaren zijn maar uummm ik ben benieuwd hoe de niet-tropenjaren dan zijn want het valt me alles mee. Nou heb ik ook twee kids die goed slapen en dat is het halve werk. Qua wagen: ik wil je eigenlijk dwingen om de Mountain Buggy Duet te nemen. Hiermee kom je zelfs de kruidvat door; hij is net zo smal als een enkele wagen en ze zitten mooi naast elkaar! Zo gezellig! En je past qua lengte in iedere lift! Met wagens waarbij ze achter elkaar zitten is dat weer onhandig.
Hier wel iets meer ertussen, ongeveer 2 jaar straks. Maar wij hebben wel een tweede kamertje gekocht, zoontje slaapt nog in zijn ledikant en zolang hij erin blijft laten we dat nog even, de rest van zijn meubeltjes hebben we bewust op doorgroei gekocht. Ik ga geen duo wagen kopen maar een meerijstoeltje en ik heb een draagdoek. Super spannend meis! En gefeliciteerd!
Allereerst van harte gefeliciteerd! Hier ook ervaring met ruim 15 mnd verschil ertussen. Vond het eerste jaar wel pittig in de zin van: bij de eerste had ik alle tijd om echt van alles te genieten. Van de luier verschonen tot de ontwikkelingen volgen. Heb echt van ALLES genoten. Toen de 2e kwam, was ik vooral bezig met: eerst zoontje een schone luier, dan de ander. Hij moet nu eerst gevoed worden, dan de ander. Daarbij was onze eerste bijzonder ondernemend (lang leve de box ). Was een stuk drukker dus en kon minder genieten, MAAR, ik had ook een beroerde zwangerschap achter de rug, waardoor ik flink van de roze wolk was afgevallen. Denk als ik me verder echt goed gevoeld had, ik het minder pittig zou hebben ervaren. En wat misschien leuk is om te vermelden: het zijn echt 2 dikke maatjes van elkaar. Doen echt alles samen. Zelfs op school zoeken ze elkaar in de pauze op om met elkaar te spelen. Ik kijk erop terug als tropenjaren (de eerste 2 jaar), maar echt wel te doen Praktisch: - tijdelijk 2 boxen in de woonkamer - via mp 2e babykamer aangeschaft (50 euro en een likje verf - had een extra stoeltje voor op de kinderwagen ( universeel en kon los op de kinderwagenbak bevestigd worden) - tweelingbuggy Meid hoop en bid dat het goed zal gaan.
Wat fijn om te lezen, hier is de oudste ook 8, jongste net 1 & begin april 2017 uitgerekend. Tussen de jongste twee zit dan 15 maanden ongeveer. Ik had net een hoop spullen verkocht toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. Hier een hoop opnieuw moeten aanschaffen zoals o.a een wiegje. Jongste is nu een meisje en krijgen als het goed is nu een knul. Ben benieuwd hoe andere moeders/gezinnen dit doen.
Ja je maakte zo'n indruk op me!! Wat gaaf dat het nu zo snel gelukt/gegund is of hoe je het ook wil noemen! En als je de baby nu gaat dragen in een ergonomische draagzak bijv; meitai, manduca, oid dan kan je oudste gewoon in de stokken blijven.. En peuterbedje kan ook met uitval rekje
Wij hebben tussen de middelste en jongste 13 maanden verschil. Vind het heerlijk. Had eigenlijk nooit verwacht dat ik ooit met een duowagen zou lopen, maar echt.. Je hebt het nodig haha. Wij hebben gekozen voor de tandem versie (waar ze voor elkaar zitten). Wij hebben in de begin maanden gekozen voor een draagdoek, dit is ook zeker een aanrader. Houd er wel rekening mee dat je veel vaker bezig bent met het dragen van de kindjes, dat kan in het begin best zwaar zijn maar het went Weet verder niet of de oudste nog een fles krijgt tegen de tijd dat je kleintje geboren word? Hier werkte het goed om bijv de oudste op het "hele uur" de fles te geven en de jongste op het "halve uur". Dus de jongste bijv om 11:30 en de oudste om 12:00 uur.
Hier 17 maanden tussen de eerste en de tweede. We hebben destijds een duowagen aangeschaft. De oudste ging in een groot bed toen de kleinste toe was aan het ledikant. Een autostoel had ik al, want de oudste is best groot. Twee kleintjes is prima te doen, maar je moet wel voor jezelf blijven zorgen. Ik ging een dutje doen als ze allebei gingen slapen (soms maar een half uurtje overlap, dus niet eerst nog even een wasje doen of opruimen). Ik ben een dag minder gaan werken (3 i.p.v. 4) Wat zeker werkt is niet te veel plannen, een hulp in de huishouding regelen, voor meerdere dagen tegelijk koken (als in: mega-pan pastasaus, goulash of andere makkelijk in te vriezen zaken) en af en toe de weekboodschappen thuis laten bezorgen. Dat schoonmoeder wekelijks de was kwam vouwen, was ook héél fijn.
Hier 20 maanden verschil. Ik heb een duowagen aangeschaft, de oudste over na een groot bed, een commode (wat omgebouwd kan worden naar bureau) en een extra kledingkast aangeschaft.