getint kindje door fout spermabank

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bolkje, 7 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Ik vind de woorden ongewenst veel te zwaar beladen en ook niet de lading dekken. Er kan gewoon een fout zijn gemaakt in het proces dat leidde tot een geboorte (zoals gebruik van verkeerd zaad), maar dat betekent niet dat het kind ongewenst is. Als je door de pil heen zwanger wordt, is je kindje toch ook niet altijd ongewenst? Mijn man is een "foutje". Zijn ouders zijn daar altijd heel eerlijk over geweest, maar hij heeft nooit het gevoel dat hij niet of minder gewenst was.
    Ik hoop ook dat dit kindje in kwestie nooit het gevoel heeft dat ze minder gewenst is!

2. misa

misa Niet meer actief

Jeetje wat een verhaal weer. Ik weet niet in hoeverre dit alles klopt, want tegenwoordig wordt nieuws niet meer zo waarheidsgetrouw gebracht...

Natuurlijk een fout van de bank, maar nog erger om dit zo naar buiten te brengen. Wat doe je je kind aan. Niet haar kleur maar dit gedoe zou het haar nog wel eens heel moeilijk kunnen maken....... arm kind.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik bedoel dat het gebeurt door moeder natuur en dan kun je er ook geen werk van maken.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Geen grapje ik heb hier wel eens over gedroomd toen ik zwanger was van mijn zoon.
    En niemand wist toen nog dat hij via kid verwekt was.
    Maar never dat ik me zo zou voelen zoals zij zeggen.
    Arm kindje

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Denk dat dit best een gevoelige kwestie is maar dat de ouders terecht een klacht indienen.

Als jij een groene jas krijgt terwijl je een rode had besteld dan wil je eigenlijk toch de rode hebben hoewel sommige mensen toch genoegen zullen nemen met de groen.
    Dit is natuurlijk een rare vergelijking want een kind is geen product wat je even kan inruilen. Maar daar zit wel de kern van het verhaal.

Deze ouders hebben een product besteld, namelijk sperma om zo een kind te kunnen krijgen. Er is schijnbaar lang gezocht naar de juiste donor om voor deze ouders legitieme redenen lijkt me. Als dan blijkt dat het product waar ze grof geld voor hebben neergelegd niet aan de voorwaarde voldoet dan lijkt het me dus meer dan logisch dat je daar een klacht over neerlegt.
    Ik mag ook aannemen dat deze spermabank soort algemene voorwaarden heeft en dat er een contract wordt getekend. Vanuit daar kan je dan dus verder in een procedure.

Maar dat de spermabank hier verkeerd zit dat lijkt me wel duidelijk.
    Het resultaat is wel een heel schattig meisje waar de ouders volgensmij heel veel van houden.

Deel Deze Pagina