Lekkende borsten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Freddel, 1 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik ben momenteel 25 weken zwanger en heb af en toe last van doorzichtige, gelige druppels op mijn tepels. Deze ontdek ik vaak pas als ze al opgedroogd zijn. Dan kan ik ze er af halen als een soort korstje.
    Is dit al een soort melkvorming? Is dat normaal zo vroeg?
    Net voelde ik mijn rechter tepel een beetje branden/kriebelen, ik keek ernaar en er kwam weer vocht uit.
    Moet ik er iets aan doen, of komt dit vaker voor?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.686
    113
    Je kan er niks aan doen hoort er bij! Heb er zelf ook last van en merk het ook vaak te laat. Je kan zoogcompressen gebruiken maar dat is best duur, een inleggertje werkt ook best.

3. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Dat is heel normaal.. ik heb het bij elke zwangerschap eerder. Dat gele heeft een naam, maar kan er even niet op komen.

4. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja dat is colostrum!

5. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ook sinds 2 weken! Maar soms zo een paar dagen niks en dan weer eens een paar druppels. Ik doe wel eens make up watjes in mijn BH.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb dit ook al vanaf week 23. Ene keer erger dan de andere keer. Inmiddels spuiten er echt straaltjes uit als ik erin knijp ;). Ik zie het maar als een goed teken haha

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Je hebt bij de drogist doosjes met eenmalig te gebruiken zoogcompressen. Deze zijn vrij goedkoop. Ze lijken een beetje op een wattenschijfje, je kan ze vast plakken in je bh.

8. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel normaal idd. Ik heb er vooral 's nachts last van. Helpt enorm bij het aanleggen na de bevalling omdat de melk niet meer op gang hoeft te komen.

9. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Top! bedankt voor jullie reacties!
    Ben blij dat het een goed teken is, en ik hoop dat het inderdaad gaat helpen met de borstvoeding.
    Wat een opluchting:D

10. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ja ik heb dit sinds een paar dagen ook... Heel maf. Maar fijn dat het gewoon goed is

11. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik heb het ook, soms. Vond het stiekem erg verwonderlijk dat dit al zo vroeg, dat wist ik niet.

12. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn borsten begonnen ook rond de 26 weken te lekken. Ik heb op een gegeven moment de melk opgevangen en ingevroren in 1 en 2 ml spuitjes (bij de apotheek gehaald)
    Ik wilde absoluut niet dat baby bijgevoed moest worden met kunstvoeding. Op deze manier had ik alvast wat reserve voor als het nodig mocht zijn. Gelukkig kwam de bv gelijk goed op gang en heb ik de spuitjes melk later in een flesje gedaan zodat dochter kon oefenen met fles drinken.

13. Martinelli

Martinelli Actief lid

4 mei 2015
    352
    13
    18
    Mij viel het gisteravond ineens op, hele kleine wittige puntjes op mn tepels! Dus geen echte druppels nog (zou ook erg vroeg zijn).
    Ook zijn mijn borsten sinds een week weer echt een cup groter geworden, hopen dat dit idd een goed teken is :D

14. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Ik heb het ook en echt al sinds 20 weken ofzo. Toen zaten er opeens witte druppeltjes op mijnn tepels. Daarna heb ik er wel eens in geknepen, gewoon om te kijken wat er gebeurd :p Kan verder geen kwaad toch? Het leek me gewoon een goed teken, dat het allemaal goed werkt enzo?

15. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Freddel, aangezien je borstvoeding wilt geven kun je ook uitwasbare zoogcompressen aanschaffen. Heb ik wel gedaan in ieder geval. Ik verlies niet vaak melk, maar als ik het verlies wordt het direct zo'n plakkerige zooi. Maar het is heel normaal. Ik ken nog wel iemand die daar al vroeg last van had.

16. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Hoop, is dat toevallig iemand die ik ook ken;)
    Ik ga eens kijken voor uitwasbare compressen. Zal uiteindelijk wel geld schelen en is beter voor het milieu..
    Dankje voor de tip!

Deel Deze Pagina