Hallo meiden, Kan iemand getrappel van een baby omschrijven? Ik zat nl. gisterenmiddag achter de pc thuis en voelde getrappel. Het leek alsof er aan de binnenkant tegen mijn buik werd aangetrappeld. Ik heb dit nooit eerder gevoeld. Ik voel het nu vanmorgen op mijn werk ook weer, vannacht niet en vanmorgen ook niet. Maar echt als ik zit. Het enige rare is dat het steeds op dezelfde plek zit, onder mijn navel. Soms ook wat meer naar beneden, maar dan voelt het vager. Zou dat ons kindje zijn?
Dat denk ik wel ja Hoe het voelt omschrijft iedereen anders. Het ligt er ook aan hoe je placenta ligt. Maar je bent al 19 weken dus het is heel waarschijnlijk dat je je kindje voelt
Ik denk dat het idd je kindje is, heeft nu nog veel ruimte dus je kan t op verschillende plekken voelen!
Ik voel het dus steeds onder of bij mijn navel, niet op verschillende plekken, daarom twijfel ik nog...
Ohh haha niet goed gelezen sry... Misschien ligt de baby daar wel lkkr..sommige baby's hebben een voorkeur om op een bepaalde manier te liggen (zoals die van mij)
ik voel hem of haar ook altijd op dezelfde plek (altijd links) het schijnt dus ook dat daar de beentjes en armpjes zitten dus dat klopt wel! Gezellig gevoel he?
Ik denk dat het wel jouw baby is! Ik voelde mn baby al vanaf week 17 lekker trappelen in mn buik en in week 19 heel overduidelijk. Geniet maar lekker van het getrappel, doet je goed ; )!
Ik voel de baby bijna altijd rechtsboven in mijn buik, of zachter in mijn rechterlies. De beeb heeft de voorkeur om met zijn ruggetje naar links te liggen dus voel ik de voetjes hoog en de handjes laag. Vlos heeft dit bevestigd. Het voelt inderdaad alsof er iemand tegen de binnenkant van je buik schopt, en dat klopt want dat is precies wat er gebeurt. In het begin voel je het heel zacht, maar later voel je precies wat de kleine allemaal uit spookt.
Oh, dat wist ik niet dat ze vaak op dezelfde plek liggen. Inderdaad heel bijzonder gevoel, heerlijk dat ik nu dus waarschijnlijk eindelijk wat begin te voelen! Alhoewel.....nog 1 vraagje...... bij de 20 weken echo zei de vlos dat mijn placenta tegen de buikwand aan ligt. Daarom twijfelde ik of het de beeb was... Die kan toch niet door de placenta en buikwand heen zo overduidelijk trappelen?
Het is allemaal erg gevoelig daar binnen, de baby hoeft zich enkel van plaats te veranderen of je voelt dat.. dus het getrappel voel je ook al erg overduidelijk, de een meer dan de ander. Ik weet wanneer ik het getrappel of beweging voel van mn baby of mn darmen. Das een heel duidelijke verschil.
Dat hangt ervan af waar je placenta precies ligt, denk ik. Mijn placenta ligt ook aan de voorwand maar dan helemaal boven in. (met 12 weken lag ie zelfs aan de achterkant). Ik voelde het schoppen bovenin ook duidelijk rond de 20 weken. Helaas ligt ie nu andersom waardoor hij mij iedere keer onderin op o.a. mijn blaas trapt
Mijn placenta ligt ook voor. Ik voel de baby dan ook het sterkst langs de randen van de placenta, dus aan de bovenkant en zijkanten van de baarmoeder. Het ding is namelijk echt niet zo groot dat het de hele baarmoeder beslaat en ik heb de baby ook al heel vroeg voelen schoppen.
Ik voel het soms helemaal links en enkele seconden helemaal rechts, ze zwemt snel hier. Maar soms is het ook een drietal keer op dezelfde plaats