Hoi dames, Ik vraag me af, hoe jullie het doen trouwen? Het is allemaal zo duur, en met kinderen erbij kun je eigenlijk amper sparen.. Ben benieuwd hoe jullie het allemaal hebben kunnen financieren! Ik wil geen overdreven dure bruiloft maar alleen maar naar het gemeente huis gaan lijkt me ook zo suf.. Wil wel echt een feestje ervan maken! Nou wacht vol verwachting af naar jullie ervaringen...
Er zit niks anders op dan te sparen toch? Ik zou mij in ieder geval NOOIT in de schulden steken voor zoiets!
Mijn man zijn opa en oma hebben zijn hele leven voor hem gespaard, voor als hij zou trouwen. Dus aan mij heb je niets..
Trouwen op het gemeentehuis in mooie kleding en dan receptie en feest lekker thuis? Wij zijn op vakantie getrouwd, (trouwen, kleding, limo waren we 300 euro kwijt) en bij thuiskomst hebben we een klein feestje gegeven in een zaaltje met familie en wat vrienden.
Dan ga je eerst naar het gemeentehuis en dan misschien een buurthuis afhuren om daar het feest te houden?
Bij ons was trouwen, lunch en diner toendertijd 750 gulden en mijn ouders hadden mijn trouwkleding betaald. En de 2 zilveren armbanden (we hebben geen ringen) 100 gulden per band.
Wij zijn op een donerdagochtend gratis getrouwd, en de zaterdag erna een feest geven in een oude boerderij Hadden neefjees en nichtjes in de bediening lopen en die hebben we naderhand allemaal een macdonalds bon cadeau gedaan
Hier op dinsdagochtend gratis getrouwd (oke 18 voor het optionele trouwboekje). En daarna met de familie koffiegedronken en geluncht. Met nieuwe kleding etc zaten we echt niet over de 300 euro..
Wij zijn toch eerst suf gratis gaan trouwen op het gemeentehuis. Mijn moeder heeft ons getrouwd ( is ambtenaar) en daarna een kopje koffie met een stuk taart. Wij willen als we 12,5 jaar getrouwd zijn een feest geven. Dat is nog 6,5 jaar dus. ( we zijn wel al 13 jaar samen...)
Wij hebben 1,5 jaar flink gespaard, en bewust getrouwd voor we kinderen hadden. We wisten namelijk dat we het dan echt niet meer konden betalen en dat klopt Wij hadden 50 daggasten, dus die bleven ook eten, zijn getrouwd in een kasteel en hadden nieuwe trouwkleding, compleet met jurk, pak, mooie trouwringen en corsages. Ik heb veel gespeurd op internet naar de goedkoopste maar toch mooie dingen en we konden veel dingen lenen. Zoals een mooie trouwauto en een bevriende fotograaf. En we waren echt niet veel kwijt. Je moet heel goed zoeken, zo hadden wij een paar ringen op het oog van een bepaald merk, heel duur maar o zo mooi! Toen kwam ik erachter dat de plaatselijke juwelier ze ook zelf kon namaken, en bijna de helft goedkoper! Zelfde geld voor je jurk, het pak van je man etc.
wij zijn afgelopen jaar getouwd, na ruim 12 jaar verkering en 2 kindjes. wij hebben mooi wat jaartjes tijd gehad om te sparen dus, en toen het zover was, hadden we het geld gewoon en zelfs na het trouwen bleef er mooi wat spaargeld opstaan. als je toch elke begin van de maand 200euro ofzo op een aparte spaarrekening laat overschrijven, heb je na een tijd toch een mooi bedrag bij elkaar. veel dingen kunnen ook gewoon van het salaris bv trouwkaarten ofzo. stel het trouwen desnoods gewoon nog een jaartje uit.dan hou je erna ook nog wat geld over [en dat is toch wel erg fijn]
Gespaard idd. Opzij zetten wat je kunt op een spaarrekening. En zijn op een donderdag getrouwd, dan is ook alles goedkoper dan voor een vrijdag of zaterdag. Scheelde echt een stuk in alles. Omdat dus bijna iedereen de vrijdag of zaterdag wil hebben. Mensen moeten dan een dagje vrij nemen, maar we lieten het dan ook een jaar vantevoren weten. We hadden de zaterdag ervoor kunnen doen, maar dan had mijn man zijn eigen moeder er niet bij kunnen zijn en alle respect naar vrienden en kennissen, familie gaat dan toch voor. Plus zoals je zegt het is ineens een klap geld wat je neerlegt. Mijn jurk was trouwens een kado van mijn ouders en zijn pak kado van zijn moeder, dus dat scheelde ook.
hier ook gespaard voor de bruiloft. Zijn getrouwd voor er kinderen kwamen (uit principe). Mooie locatie, jurk, pak, corsages, receptie, eten met fam/vrienden, de hele mikmak, Hadden daar inderdaad eerst een tijdje voor gespaard. Wel hebben we gekeken waar we op konden besparen, zoals auto en chauffeur (deed mijn neef, met een hele mooie auto van zijn zaak, dus gratis). Als je wat wilt zul je toch moeten sparen denk ik. X
Wij hebben toen alles gespaard. Omdat we een op en top mooie bruiloft wilden hebben we flink zitten sparen
Wij hebben ook gewoon gespaard om de bruiloft te betalen. Misschien is het handig om alvast eens na te denken hoe de ideale dag er voor jullie uit zou moeten zien. Dan kun je op basis van dat beeld een realistische begroting op gaan stellen. Dus waar zou je willen trouwen, hoe moet het feest er uit zien, hoeveel mensen nodig je uit, wat wil je uitgeven aan een jurk, etc. Als je dan prijzen opvraagt/uitzoekt dan heb je een beeld van wat je kwijt zal zijn en kun je ook beter inschatten waar je op zou kunnen besparen. Ik had alles meegerekend in de begroting maar een aantal dingen kregen we of hebben we kunnen lenen. Hierdoor kon ik bijv. wat meer uitgeven aan de jurk De beste tip die ik kreeg: bespaar niet op je trouwring, want als het goed is moet je daar de rest van je leven elke dag naar kijken Veel plezier met de voorpret en succes met sparen!
Dat is de reden voor mij om niet te trouwen. We zijn inmiddels 14 jaar samen en het wettelijk goe geregeld rondom elkaar en de kindjes dus noodzakelijk is het niet. We kunnen er wel voor sparen, de ruimte is er wel voor maar man wat een bedragen!! Ik vind dat gewoon erg zonde. Ik had zoiets wellicht als we 15 jaar samen zijn....maar dat is midden in de winter en valt op een woensdag dus ook niet alles hahahhahaha Als ik trouw, wil ik een mooie jurk en een feest. Hoeft niet heel bijzonder te zijn maar het liefst trouwen op locatie met eten en met mijn dierbaren erbij en collega's die dicht bij me staan. Zitten dan al aan de 100 mensen. Kost dus een hoop geld en weet ook niet of ik dat er voor over heb...
gespaard wij zijn redelijk traditioneel getrouwd met 50 gasten de hele dag, en gewoon nergens echt op bespaard en waren 5000 euro kwijt, ik zou niets anders willen doen als ik het over zou doen... we hebben gewoon gespaard ervoor.... en belasting terugave ervoor apart gezet meteen.