getrippel en geschuif in de kelderbox

Discussie in 'De lounge' gestart door Gingerkitten, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ja dat bedoel ik, wat is dat nou.. :(
    Je moet het de buren maar vragen, dieren beschermen is toch hun taak?

Pff..

Succes! ik hoop dat je bij 144 meer gehoor krijgt.

2. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Blergh word altijd zo naar van dit soort berichten.
    Maakt niet uit wat voor dier het is. Je sluit het toch niet op in een kelderbox..

Ik zou inderdaad 144 ("red een dier")bellen. Je weet niet wanneer dan eindelijk de dierenbescherming langs komt. Straks is het te laat.
    Je kunt niet door de deur heen kijken dus je weet niet in wat voor staat de hond zich bevind. Misschien krijgt het wel helemaal geen eten.
    Het lijkt mij dat het niet voor niets een piepend geluid maakt

Pff dit soort mensen die zo omgaan met dieren zou ik zelf wel willen opsluiten in een garagebox.

3. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik heb destijds de dierenbescherming gebeld omdat mijn ex al bijna 2 volledige dagen weg was en zijn hond in huis had zitten.
    Ze kwamen gewoon niet!?!

Ik heb toen contact opgenomen met de huisbaas en na veel moeite konden we het huis in en de hond bevrijden, die zat vastgebonden aan de tafelpoot, geen eten of drinken en overal poep!

Eenmaal buiten met de hond in m'n armen (herderspup) komt hij aan, trekt een sprint en rukt de hond uit m'n armen.
    Wat was ik bang zeg, hij was behoorlijk agressief en geweldadig.

Thuis heb ik ook nog contact gezocht met de DB maar er was geen bewijs dat meneer zijn hond slecht verzorgde.
    (als de hond naar buiten moest en dat aangaf rond 20.oou zei hij "23.00u is uitlaat tijd, daar moet ze maar aan wennen".)

Ik heb het los moeten laten, maar wel een slecht beeld van de dieren"bescherming".

Gelukkig bestaat er nu 144!!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Vreselijk :(. Ik snap gewoon niet waarom sommige mensen dieren nemen.

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

114 schrijft wel de melding op en geeft het dan door aan de dierenbescherming.. Dus eigenlijk is het t zelfde maar als je geluk hebt zit er iemand bij 114 die er wel vaart achter kan zetten.. T is niet dat 114 een andere instantie is hoor..

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hopelijk komt het beestje snel vrij.

Ik vraag me wel eens af he, waar is die dierenbescherming nog voor ? Heb nu al meerdere malen mee gemaakt dat ze niet komen als je een dood beest hebt ( niet dringend genoeg ) nu lees ik gewoon weer dat ze ook niet komen als er een dier in nood is.
    Uuuh wanneer komen ze wel ? Je kan ze net zo goed niet bellen want ze doen toch geen ene hol.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier heb ik een keer gebeld voor een zwaargewonde vogel ( meeuw geloof ik)

Die lag erg bebloed in de speeltuin en leefde nog en keek om zich heen...

Verschrikkelijk...

Ze waren er heel snel ( ik ben erbij gebleven, katten et cetera...)

Later heb ik 5 euro overgemaakt op de rekening van de dierenambulance. Gewoon omdat ze zo goed hun werk hebben gedaan.

De vogel hebben ze "humaan" in laten slapen.

TS, ik hoop dat ze je toch komen helpen..

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zou dan ook zeker 144 bellen! Hopelijk komen die wel.

9. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik heb ook ooit eens de dierenambulance gebelt omdat er een duif in de sloot lag en steeds verder zonk door al het water in ze longen. Nou ze waren er binnen 5 min..Duif uit het water gered, water uit ze longen laten lopen en meegenomen om te verzorgen. Dat was de eerste x dat ik een goed beeld van ze had.

Alleen met dit soort zaken heb ik echt maling en bel ik gewoon de politie en indien nodig dik ik het verhaal nog aan ook dat het beestje piept en dat het koud is en geen water heeft blabla. Stomme instanties tegenwoordig. Criminelen worden bescherm maar weerloze beesten kunnen stikken..ja daaggg!

10. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    ben net weer geweest en heb niks gehoord meer.
    denk zelf dat ie savonds wel naar boven mag.

dus ga ik morgenochtend weer terug en desnoods om het uur kijken, en als ik dan weer wat hoor gelijk naar huisbaas en die maakt de deur maar lekker open...

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik weet wel, dat het volgens wet toegestaan is, zolang de hond onderdak en eten heeft.
    Je mag hem bijvoorbeeld ook in de schuur houden.
    Ik vind het maar verschrikkelijk, waarom neem je dan een hond?
    Zo sneu voor het beestje ...:(

12. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist

ja dat heb ik ook gelezen helaas:S

13. Verox

Verox Niet meer actief

Een vriendin van me trof een tijd geleden een zwaargewonde kat aan. De kat zat onder een auto maar sleepte met de achterpoten en het achterwerk lag open.
    Ze kreeg geen gehoor bij 144
    Dierenambulance kon niet komen
    Ze kreeg advies de kat zelf te vangen en naar een dierenarts te brengen
    Uiteindelijk kreeg ze via via contact met een dierenarts in de buurt die is gekomen om de kat te vangen.
    Helaas heeft de kat het niet overleeft, maar wat waren we verontwaardigd dat de hulpdiensten niets deden.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wat een vooroordelen weer zeg. Meteen uitgaan van mshandeling en er vanuit gaan dat het beestje er elke dag zit;)
    Ts, als je het wil weten stap je naar de eigenaar van de box en vraag je het. Misschien zat hij er wel omdat het niet anders kon?
    Is er een hele logische verklaring voor, iets eenmaligs?

Zal eens wat verklappen, mn hond heeft ook wel eens in de box gezeten voor een uurtje:$
    Kwam onverwachts een meneer van de woningbouw langs die wat kwam maken. Voor zn eigen veiligheid heb ik de hond toen even met zn deken, speeltje en water in de box gedaan. Hebben er niets aan als de beste man er met kleerscheuren vanaf komt niet?

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar stel dat ze het doen omdat de buren oid er last van hebben dus als ze gaan werken de hond in de schuur? er staat een mand er is vast stroom dus ze hebben er een kacheltje staan.voer water etc.
    wat is er dan het probleem? hier zitten de honden van de buren snachts en als ze weg zijn ook in de schuur. ze hebben er alles. een electrisch kacheltje een lekkere mand alles. wat maakt de schuur dan erger als een badkamer of een gang?

16. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Mijn beste maatje woonde in een flat en had twee beveiligingshonden. Dat waren ook een beetje mijn honden in de zin dat ik ook dagelijks met ze ging wandelen e.d. Wij hebben toen (met instemmen van de huisbaas) 2 kennels gemaakt in de kelderbox. Op de grond hadden we altijd lekker verse sto, ze hadden gewoon eet en drinkbakken in de kennels staan en voor de koude periodes hadden we warmte lampen. En ze zaten natuurlijk niet 24 uur per dag opgesloten. Er werd veel met ze gewandeld, getraind en gewerkt en soms mochten ze even mee naar boven.
    Dus het hoeft niet altijd slecht te zijn wanneer een hond in een kelderbox zit. Gewoon even navragen bij de eigenaars voordat je verdere actie onderneemt...!!

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Omdat dieren veel te veel "vermenselijkt" worden. Mensen zien ze meer en meer als hun gelijken, dan als dieren. En dat bedoel ik niet minderwaardig, maar meer in de zin van dat een dier niet denkt als een mens.. Als een hond naar de schuur wordt verplaatst als de baas van huis gaat, is het "zielig", zelfs als daar alles staat wat het dier nodig heeft..

Niemand hier weet wat er in die box zat en waarom, maar de (voor)oordelen vliegen alweer in het rond.. Hiermee zeg ik niet dat dit bij voorbaat normaal is, maar misschien moet ts eerst eens even naar de buren gaan, waar deze box van is en vertellen dat ze een geluid heeft gehoord in hun box en of ze daarvan op de hoogte zijn? Wie weet krijgt ze een heel plausibele uitleg en heeft ze voor niks de hulpdiensten ingeschakeld!

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je had idd misschien beter eerst even verhaal kunnen doen bij de eigenaar van die box...

19. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    ik weet niet precies in welke box het is en heb alleen gezegd tegen de bescherming wat ik heb gehoord dus waarom ben ik dan fout geweest?
    en ik heb de naam mishandeling niet gezegd? ook geen vooroordelen gehad ik heb gezegd dat ik dat nooit zou doen met mijn hond....

dus

20. Delta

Delta Niet meer actief

hier wilde ze zelfs komen voor en klein vogeltje die toendertijd op mn balkon zat.. vreemd zeg, dat ze soms niet willen komen!! kan gewoon niet!

Deel Deze Pagina