Hallo, Sinds twee weekjes heb ik flink aambeien, wat op zich met curanal goed te doen was maar toen had ik opeens een hele pijnlijke. Uiteindelijk even de huisarts laten kijkenop advies van de VK, die zei dat het een getromboseerde aambei was maar dat hij er even niks aan ging doen omdat hij niet heel groot of rood etc was. De pijn was inmiddels na 3 dagen zitbaden en curanal al minder, dus ik vind het wel ok om het zo te laten. Vanochtend voelde ik met insmeren een tweede harde aambei, waarschijnlijk ook getromboseerd. Kan dit eigenlijk kwaad? Kunnen de stolsels in aambeien elders in de bloedbaan komen? Of kan ik deze aambeien inderdaad rustig laten zitten? dankjewel voor je tijd! Amma
Hoi amma, Als de aambeien gaan tromboliseren dan is het verstandig, als je er veel last van hebt, er toch nog even naar te laten kijken. DOor je huisarts. Nee het kan niet in je aderen komen, het bleod kan namelijk niet uit de aambei daarom gaat het tromboliseren. Het is heel ongemakkelijk die krengen. Een maal getromboliseerd kunnen ze moeilijk zelf verdwijnen en word het vaak operatief verwijderd. Imke
Hoi Imke, Het was inderdaad een getromboliseerde aambei, later kwam er nog een bij. De huisarts vond het echter nog steeds niet nodig er wat aan te doen omdat ze niet heel groot of heel rood waren. Wel verwachte hij dat het nog wel erger kon worden met vordering zwangerschap en straks de bevalling. Wat betreft bevalling dat zien we dan wel weer... Ik heb curanal gebruikt en ben naar een accupuncturiste gegaan en kan vertellen dat ze WEG ZIJN! Heb nog een beetje last van 'uitgezaktheid' zeg maar, maar het is niet erger geworden! Zelfs minder, en pijn heb ik helemaal niet meer. Kan iedereen curanal en vooral accupunctuur aanraden. Dus dat wilde ik even laten weten. Misschien hebben anderen er wat aan. Groetjes Amma