Tsja, ik heb niet alles gelezen. Ik zeg altijd: het gras bij een ander is altijd groener. Dit las ik in een eerdere reactie ook. Elk huwelijk kent zijn ups en downs... hier is het ook niet altijd spannend, leuk en gezellig. Er zijn momenten dat ook ik wel eens denk: waarom zijn we getrouwd? Deze gedachten horen er ook wel bij vind ik. Ik bedoel, het hoeft ook niet geweldig goed te gaan elke dag toch? Als ik eerder ben denk ik ook dat de andere man in het spel grote invloed heeft op jou. Als deze persoon er niet was weet ik gewoon bijna zeker dat je voor je man zou vechten. Toen ik je verhaal las en bij het stuk kwam waar je over de andere man schreef ik het gevoel meteen kreeg: je bent verliefd op een ander!!! Je hebt gevoelens voor een ander. Misschien bedenk je voor jezelf wel allemaal redenen waarom je man en jij niet meer bij elkaar passen om het minder zwaar en moeilijk te maken voor jezelf. Ik kan alleen maar zeggen: volg je gevoel, en als je gevoel zegt dat je je huwelijk moet stoppen zou ik dit ook maar snel gaan doen, want je hebt zoals ik lees een geweldige lieve man, die alles voor je doet, waar menig ander een moord voor zou plegen, en die hou je aan het lijntje om het zo maar te zeggen. Dat verdient hij niet, maar je kinderen ook niet. Dan vind ik dat je open kaart moeten gaan spelen. Ik begrijp dat het moeilijk is, maar meis... laat je niet beinvloeden door een ander wanneer je zelf niet lekker in je vel zit.
Elke relatie kent ups en downs! Ik was ook jong toen ik mijn man leerde kennen (17) en jong toen we kinderen kregen (21). Ook wij hebben mindere momenten gehad! Lastige is dat wanneer het thuis niet loopt je "open" staat voor ander aandacht! Ook dit herken ik dus. Het gaat er echter om wat je er mee doet. Het heeft wel degelijk invloed op jouw relatie met jouw man. Deze vriend gaat niet uit jouw hoofd en zorgt er nu al voor dat jouw man buitenspel staat. Je zal, als je je relatie wil redden deze man niet meer moeten zien en in relatietherapie moeten gaan. Ik heb ook wel eens in een flinke dip gezeten, wilde ook uit elkaar. Maar nu gaat het weer beter dan ooit, inmiddels zijn we bijna 14 jaar samen. Het gras is altijd groener.......
je zit best in een moeilijke situatie toen ik en mn huidige vriend elkaar leerden kennen hadden we beiden ook een relatie met iemand, uiteindelijk hebben we het gedaan gemaakt met onze ex-partners en we hebben er geen moment spijt van gehad, we waren wel eerlijk tegen onze "ex partners" en we hebben het ook vaak moeilijk gehad, het is niet niks om het gedaan te maken met je partner om met iemand anders verder te gaan, zeker niet als er ook een scheiding aan te pas komt! bij ons is het goed gegaan en we zijn nu zwanger van ons eerste kindje en zeer gelukkig. we hadden beiden wel nog geen kinderen, jij wel dus bij u is het echt veel moeilijker en toch een hele andere situatie dus denk heel goed na voor je wat doet en wees eerlijk met je vriend, ook over je gevoelens wat je hebt naar die andere persoon toe
Je moet hoe dan ook altijd aan je relatie blijven werken. Het gaat nooit vanzelf. Als snel kregen jullie een kindje dus elkaar echt leren kennen was er niet bij. Je wordt toch anders zodra je ouders wordt. Tussen de 5 en 7 jaar gaan heel veel relaties stuk, doordat het allemaal gewoon is geworden. Dit geldt niet voor iedereen, naar een hoop stellen hebben dan het idee van is dit het nu. En als er dan iemand anders is die je weer even die vlinders laat voelen dan lijkt dat allemaal zoveel mooier als wat je hebt. Ik zie er zoveel met jonge kinderen de keuze maken om er dan maar een eind aan te maken, maar je kunt er ook voor kiezen om er samen uit te komen en voor je gezin te vechten. Je hart aan een ander geven is dan wel een hele makkelijke oplossing of wegrennen voor wat zo gewoon is geworden. Je kunt er beter wat aan doen om het gevoel weer terug te krijgen.
Lijkt wel op mijn verhaal van bijna 10 jaar geleden. Wij hadden ook twee kindjes, zij waren toen 3,5 en net 2. Ik twijfelde enorm lang aan onze relatie. Ergens diep in mij voelde ik gewoon dat het het niet was. En wilde ik dat dan nog 60 jaar volhouden? Bij elkaar blijven voor de kinderen? Ik werd verliefd op een ander (ook een goede vriend) en dacht net als jij, nee dit is niet goed. Deze gevoelens zou ik niet hebben als mijn relatie wel goed was geweest. Ik heb wel een half jaar getwijfeld. En op een dag... toen was ik er ineens helemaal klaar mee. Ik zat zo vast dat ik mijzelf niet kon ontplooiien. Ik heb tijdens een ruzie toen heel rustig gezegd dat ik er helemaal klaar mee was (normaal ging ik altijd huilen enz) en toen had de vader van mijn kinderen ook door dat ik het serieus meende. Vrij snel daarna had ik een nieuwe relatie, en het is echt wel goed voor mij geweest. Voor de kinderen wens ik altijd 2 ouders bij elkaar maar toen ik het een poosje terug met mijn oudste twee had over hun eerste herinnering en mijn oudste zei: dat jij en papa ruzie hadden op de trap, wist ik zeker dat het goed was. Pfff toen brak mijn hart wel even hoor... het is geen gelukkige herinnering en er waren er vast een boel ongelukkige bijgekomen als we bij elkaar waren gebleven. Ik wilde het zo graag net als mijn ouders doen... maar ook ik was erg jong en moest de wereld nog ontdekken. Bij mij speelde ook nog mee dat hij mij verlaten had toen ik zwanger van de oudste was, ik heb voor mijn gevoel nooit echt op hem kunnen bouwen, of volledig kunnen vertrouwen. Wij waren toen ik zwanger raakte al bijna 2 jaar bij elkaar, ik was toen 17, hij 25. Nou ja, iig ben ik nu heel gelukkig met mijn man, met wie ik inmiddels 9,5jr samen ben. Samen hebben we 3 kinderen gekregen nog en de oudste twee zijn hier om de week (Week op week af) met mijn ex heb ik redelijk goed contact.
oh ja, ik wilde nog zeggen: ga anders eens samen met een psycholoog of maatschappelijk werker praten. relatietherapie oid. Die kan vaak net even de vinger op de zere plek leggen die je vaak zelf niet door hebt. en hier speelde trouwens toch ook het leeftijdsverchil een rol, hij had alles al meegemaakt terwijl ik alles nog moest ontdekken. Daar kreeg ik binnen onze relatie geen ruimte voor.
Bedankt voor de reacties; de ene mening anders dan de andere, maar ze doen me allemaal goed. Nogmaals over die ander; ik laat een eventuele beslissing niet van hem afhangen. Voor wat betreft dat wij een oogje op elkaar hebben/hadden, het ligt er maar net aan hoe je dit interpreteert natuurlijk. Ik wil niet in detail vertellen hoe en wat, maar het komt erop neer dat ik hier nooit zelf wat achter gezocht heb; gewoon een leuke man, meer niet. Maar door omstandigheden thuis heeft dat "gewoon leuk" een andere vorm aangenomen; ik ben er blijkbaar voor open gaan staan. De relatieproblemen zoals ik ze zie zijn er al veel langer dan dit. Ik merk gewoon dat ik zelf veranderd ben de laatste jaren en dat ik hierdoor behoefte heb gekregen aan bepaalde dingen die mijn man gewoon niet in zich heeft. Hij doet zo enorm zijn best, maar wat er niet in zit komt er ook niet uit... Met hem in gesprek gaan over de dingen waar ik behoefte aan heb heb ik al heel vaak gedaan, maar zoals ik al zei; wat er niet in zit komt er ook niet uit. Ik merk gewoon dat wij qua denken op een ander niveau zitten en hierdoor ontstaat enorm veel miscommunicatie. Wij hebben bijna dagelijks conflicten met elkaar en hier heeft de oudste ook last van Ik krijg regelmatig van de oudste te horen "papa en mama, ik vind het niet leuk als jullie ruzie hebben..." Dan breekt mijn hart gewoon en ik wil dit mijn kinderen niet aan doen. Ik heb in het verleden wel eens met buitenstaanders hierover gepraat en heel veel tips meegekregen waar ik wat mee gedaan heb, maar helaas lijkt het alleen maar erger te worden. Moet wel zeggen dat ik er enigszins spijt van heb dat ik "die ander" betrokken heb bij het verhaal hier, want ik merk dat het nogal verkeerd opgevat wordt. Maar het hoort er op dit moment toch even bij. Nogmaals; ik zal nooit zomaar mijn huwelijk opgeven en al helemaal niet voor een ander. Als het al gebeurt dan is dat een beslissing die genomen wordt omdat het voor ons en de kinderen het beste is. Ik las een aantal reacties over heel even uit elkaar gaan in de zin van dat mijn man misschien even een weekje weg is. Dit is heel goed mogelijk en heb ik zelf ook al eens geopperd, maar mijn man wil hier niet aan beginnen. Hij wil me alle rust geven en de zorg voor de kinderen op zich nemen zodat ik wat voor mezelf kan doen, maar eventjes helemaal weg dat wil hij absoluut niet.. Terwijl ik daar nu juist zo'n behoefte aan heb. Ook al kan ik bijv. de hele dag wat voor mezelf doen zonder man en kinderen om me heen, het geeft me toch een benauwd gevoel omdat hij er toch is. Wat sex betreft; tja, ik weet het niet.. Ik word er gewoon niet meer warm van bij hem Ik heb allerlei dingen geprobeerd (speeltjes, lingeriesetjes, erover praten met hem) en hoe hij ook zijn best doet, ik kan er gewoon niet meer warm van worden
Mijn mening. Je hebt al gekozen. en je zegt dat een relatie niet te redden valt ben ik het niet mee eens. je wilt het niet redden want je neemt geen genoegen met wat je hebt. Klinkt heel hard. maar je wil wat anders. ik ben van mening als je hebt gekozen en zeker met kinderen. dan heb je het beste er van te maken. zolang je niet mishandeld onderdrukt of letterlijk verwaarloosd wordt en je met elkaar kan samenleven is er iets prima's van te maken. ook bij die andere vriend is er over 6 jaar iets wat niet bevalt wat je anders zou willen zien. nu kan je heerlijk praten op een bepaald moment veranderen de interesses een btje. met een btje geluk blijft dat wel. en dan is er weer iets anders. maar doordat jij al 1 voet buiten de deur hebt gezet en je zinnen op die vriend zal je gevoel voor je man ook niet veranderen. (of je de keus nu wel of niet maakt voor die andere man maakt niet uit maar het beinvloed wel je gevoel) als je je realtie echt wilt redden zou je contact met die vriend moeten vermijden anders blijft het een vergelijkingswedstrijd en dat gaat je man niet winnen. maar goed misschien is men het met mij niet eens ik ben behoorlijk ouderwets hier in en dit is gewoon mijn mening (alleen pagina 1 gelezen trouwens)
Wat ik lees in jouw verhaal is dat je veel van hem houdt en hij van jouw en dat hij niet communiceert maar volgens mij jij ook niet naar hem toe, hij heeft het recht te weten dat jij je op dit moment zo voelt, dus duidelijk zijn en zeggen dat je wel van hem houdt maar dat je "verliefde" gevoelens weg zijn. En die andere man doet er wel degelijk toe want hij speelt in je gedachten en hij kan zo goed praten, ja natuurlijk kan hij dat, jullie wegen scheidden toch ook weer en dan gaat hij terug naar zijn vriendin, ik zou ook wel een uur kunnen praten met iemand en dan bedenken dat mijn man niet luistert/praat, dat moet je loslaten, als jij wil praten, doe dat tegen je man, zeg hem duidelijk waar het op staat, dat jouw gevoel is veranderd en dat je ruimte wil om na te denken (bijv jij gaat logeren bij vriendin/ouders want ik vind niet dat hij zomaar weg zou moeten) en ga logisch denken, wat wil jij, wat willen jullie....denk je dat relatie therapie kan helpen, misschien bespreekbaar dan. Maar aan die tijd apart natuurlijk wel een ultimatum stellen voor jezelf, hem in de onzekerheid laten zitten is niet prettig
Ts in jouw laatste reaktie schrijf je dat je spijt hebt dat he over die andere man geschreven hebt. Het is onzin als je zegt dat hij los staat van jouw beslissing! Wij hebben laatst ook een flinke dip gehad, in die tijd zocht ook iemand contact met mij. Zelf ben ik hier ook niet op in gegaan maar door hem ben ik wel meer na gaan denken over mijn eigen relatie. Miste de spanning en voelde me gevleid. Ik merkte wel dat er een spanning was als ik gem zag en was me er wel zeker van bewust dat ik hierdoor anders ging denken over mijn eigen relatie. Op het moment zelf dacht ik dat het niet zoveel invloed had maar nu achteraf wel degelijk! Ik zie en spreek hem niet meer en de relatie met mijn man gaat stukken beter. Verbreek dus eerst het contact, ga daarna samen in therapie en als dat niet helpt kun je altijd nog uit elkaar.
Als ik het zo lees dan heb je al gekozen. Want alles wat hier gezegd wordt, heb jij wel een weerwoord op dat het niet kan of al geprobeerd is. Ik zou het nog 1 laatste kans geven door in relatie-therapie te gaan. Dat kan voor nieuwe inzichten zorgen. Ook tijdens die therapie oprecht je best doen. Ik zou ook (tijdelijk) het contact met die andere man verbreken want wat die gevoelens ook zijn die je hebt voor die man, hij speelt wel in je hoofd. Zo heeft jouw man geen eerlijke kan. Als je man geen week weg wilt. Dan ga jij toch een week weg? Als het te regelen is met de kinderen of je neemt je kinderen mee. Dan neem je een weekje vakantie op ga ze met ze in een huisje zitten. Zodat je even rust hebt. Ik zou pas scheiden als je jezelf in de spiegel aan kan kijken en tegen jezelf kan zeggen dat je er alles maar dan alles aan hebt gedaan om je huwelijk te redden.
Ik vind het jammer dat dingen anders geinterpreteerd worden dan ze zijn of bedoeld worden. (maar ik zie ook dat mensen alleen maar de eerste pagina lezen; er staat ondertussen al meer van mijn kant) Ik ben het echt eens dat ik moet vechten voor mijn huwelijk, maar dit doe ik al jaren; eens is de koek op, toch? Nee, mijn man behandeld me niet als oud vuil, integendeel, maar ik voel me steeds meer een zus ipv zijn vrouw. Ik weet gewoon niet meer hoe ik het op moet lossen, ik heb al zoveel gedaan en al zoveel gepraat met mijn man hierover, het blijft hetzelfde. Zoals ik al zei in mijn vorige reactie; ik heb echt behoefte aan iets wat mijn man gewoon niet heeft. Hij kan dan nog zo zijn best doen (en dit waardeer ik enorm!), wat er niet in zit komt er ook niet uit. Ik accepteer echt een hoop en respecteer mijn man voor wie hij is, maar een huwelijk is in mijn ogen meer dan alleen maar "samen goed overweg kunnen" en zelfs dat wordt steeds lastiger. Relatietherapie heb ik al eens geopperd, maar dit vindt hij niet nodig.. Zelf zou ik eventueel wel nog kunnen gaan praten met iemand hierover om erachter te komen wat nu precies mijn probleem is, dus dit is iets wat ik overweeg om te gaan doen. Nogmaals; "die ander" staat hier echt volledig buiten! Hij is gelukkig met zijn vriendin, woont al jaren samen en zij hebben een toekomst gepland samen. De enige reden waarom ik hem erbij gehaald hebt is omdat het mijn ogen enigszins geopend heeft. De relatieproblemen spelen al veel langer dan dit. Zelf een weekje weg gaan wordt lastig; ik ben fulltime thuis voor de kinderen en mijn man werkt. Daarbij woont mijn familie aan de andere kant van het land en ik kan niet zomaar met twee kinderen daarheen. De familie van mijn man woont vlakbij dus hij kan zo een tas inpakken en bij zijn ouders logeren. Zo hebben de kinderen er ook het minste last van, zij kunnen immers gewoon in hun eigen bed blijven slapen. Een weekje vakantie zie ik ook voorbij komen, maar daar hebben wij helaas het geld niet voor. Voor wat betreft een keuze; nee die heb ik totaal nog niet gemaakt, anders zou ik hier natuurlijk niet mijn best doen om mijn verhaal over te brengen en advies te vragen. Ik ben gewoon enorm in de war en ben juist bang om een keuze te maken. Ik wil niemand pijn doen, maar ik wil ook mezelf niet volledig wegcijferen voor anderen. Ik doe echt mijn best, maar op dit moment weet ik het gewoon echt niet meer
lieve meid volg je hart en doe waar jij je het beste bij voelt wij kunnen alleen oordelen over je verhaal ik weet niet wat er allemaal is gebeurd en ik denk dat je altijd veroordelen krijgt deze krijg ik ook nog steeds over mij heen en ik heb ook gedaan wat ik kon en ik heb beste besluit ever genomen ik blijf niet voor de kinderen bij mijn ex ik hou niet meer van hem en dan kan ik er ook niet bij blijven daar verdient hij een betere lieve andere vrouw voor sterkte lieve meid
Jeetje meid, een behoorlijk lastige situatie! Ik denk dat we allemaal in ons huwelijk of relatie een dip hebben, dat hoort er nu eenmaal bij. Jij bent echter heel helder over wat je voelt en wat niet, en zoals ik het interpreteer, ben je bijna klaar met je beslissing om het samenzijn met je man te beëindigen. Wat betreft je goede vriend; ik begrijp je heel goed als je zegt dat hij er echt los van staat. Toch denk ik dat het alleen een gevoel is dat hij erbuiten staat, wat natuurlijk op zich fijn is, want het zou allemaal veel erger zijn als je hem er bewust toeliet. Onbewust laat je hem wel toe en doordat het onbewust gebeurt, kun je er zelf niets aan doen (behalve inderdaad - tijdelijk - het contact verbreken). Ik vind trouwens dat je netjes en met gevoel over je man spreekt, uit je woordkeus kan ik opmaken dat je ondanks alles nog zeer veel respect voor hem hebt. Goed van je! Ergens las ik een reactie waarin gezegd wordt dat je er alles aan moet doen, omdat je goed behandeld wordt - in ieder geval niet mishandeld - en dat je er daarom iets van moet maken. Sorry, maar dat vind ik echt een foute opvatting. Het huwelijk is mijns inziens een ultieme intentie om samen een liefdevol en gelukkig leven te leiden, en geen compromis om de schijn op te houden. Het is de grootste belofte, maar geen garantie. Garantie krijg je nu eenmaal niet in het leven. En ik vind, maar dat is mijn mening, dat iedereen recht heeft op een gelukkig leven. Als het huwelijk een onomkeerbare verstikking is geworden waar sowieso één, maar waarschijnlijk twee mensen ongelukkig in zijn, vind ik het absoluut onrechtvaardig om dan te zeggen dat je nu eenmaal getrouwd bent en er daarom maar iets van moet maken. Toch zou ik je adviseren om met elkaar in therapie te gaan. Je hebt er in het ergste geval dan wel alles aan gedaan, en in het gunstigste geval heeft de therapie een goede invloed gehad op jullie als partners. Alleen jij kunt bepalen of je voor die therapie openstaat, en je man voor zich. Ik zou in ieder geval wel een poging wagen bij een therapeut, maar dat is nogmaals echt iets wat alleen jij kan bepalen voor jezelf/jullie. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe. Hopelijk komen jullie er samen uit. Wat ik opmaak uit je verhaal, kom je met het gevoel van respect en houden van dat je nog hebt voor je man, hoe dan ook veel verder dan de meeste mensen in een gelijke situatie.
Hey meid, Ik heb het idee dat je besluit al vast staat en je hier ook graag wil horen dat het de juiste keuze is om te stoppen met je relatie maar voor buitenstaanders is dat natuurlijk lastig omdat we niet alles weten en het natuurlijk ook kan zijn dat het nu even een dip is maar je er mischien toch uit kan komen met je man. Het is een keuze die je zelf moet maken, en niemand anders, maar als ik je verhaal zo lees dan zou ik als ik in jou schoenen zou staan en uitgaan van enkel het verhaal wat je nu hebt verteld er denk ik toch ook wel mee stoppen maar zou zeker niet gelijk iets met die ander beginnen hoor meid, die moet je echt even op de achtergrond laten en eerst rust voor jezelf en je kinderen vinden mocht je besluiten tot een scheiding. hoe dan ook heeeeeeeeel veels sterkte met je moeilijke beslissing! knuffel van mij!!!
Uit alles lees ik dat je de keuze al wel gemaakt hebt maar dat je alleen de knoop nog niet durft door te hakken...maar dat kunnen wij niet voor je doen. Ben het eens dat een huwelijk meer moet zijn dan een broer-zusrelatie maar wat vind je man van jullie relatie, vindt hij wel dat het goed gaat en hoe reageert hij op het woord scheiden?
Misschien hebben jullie ook wel gelijk hoor, dat ik diep van binnen de keuze al gemaakt hebt, maar ik wil en kan dat niet geloven. (althans, nu niet in ieder geval) Ik ben niet zomaar met mijn man getrouwd... Ik wil dat gevoel weer terug wat ik 6 jaar geleden voor mijn man had, maar wat ik (of hij) ook doe(t), ik kan het niet meer terug vinden Ik had daarom ook gehoopt dat ik hier misschien nog wat tips of adviezen zou krijgen waarmee ik aan de slag kon gaan; wie weet zou de gouden tip er wel tussen zitten. Nu wil ik sowieso wederom weer met mijn man praten hierover of hij niet misschien toch in relatietherapie wilt, maar ik ben er bang voor. Het woord scheiden heb ik al een aantal keer laten vallen bij hem, maar hij ziet niet in waarom. Ik vertel hem dat ik ongelukkig ben en waarom, maar hij begrijpt het gewoon niet.. Wat betreft hoe hij de relatie ziet; hij is er ook niet echt tevreden mee, maar hij denkt (en zegt) steeds dat het vanzelf wel losloopt als de kinderen ouder zijn. Hij denkt dat het een fase is. Misschien is dat ook wel zo, misschien niet, maar zowel dan duurt t toch wel behoorlijk lang al. Hij ziet gewoon niet in dat ik er steeds ongelukkiger van word. Ik vertel het hem en dan geeft hij ook aan dat hij dat heel moeilijk en rot vindt, maar uit zijn "gedrag" kan ik daar niets uit opmaken. Mijn man heeft gewoon erg weinig inlevingsvermogen (en dat weet/zegt hij zelf ook) en dit uit zich in steeds meer dingen. Bijvoorbeeld als ik ergens mee zit kan ik hier gewoon heel moeilijk over praten met hem, hij begrijpt het gewoon niet. Vaak ben ik wel 2-3 uur bezig om uit te leggen waarom iets mij kwetst en dat kan dan over iets heel simpels gaan, maar hij begrijpt het gewoon niet. Ook merk ik het steeds meer in de omgang met de kinderen; mijn man ziet gewoon niet in dat een kind van een bepaalde leeftijd dingen nog niet begrijpt of kan en dan kan hij zo boos worden op de kinderen Ik moet hem elke keer een halt toeroepen en weer uitleggen hoe en wat, soms tot in den treure, zodat hij het hopelijk weer even begrijpt. De omgang tussen hem en de oudste gaat wat dat betreft ook heel moeizaam. Hij wordt snel boos en de oudste gaat zich dan nog meer keren tegen hem. Elke keer moet ik me er dan op een gegeven moment weer tussen zetten. Mijn man vertelt dan aan mij hoe en wat, maar dan op zo'n manier dat ik het gevoel heb dat hij de grote broer is en aan mama komt vertellen wat er aan de hand is. Dit is zo moeilijk om mee om te gaan... Ik heb hier ook over gepraat en met hem overwogen dat hij naar een psycholoog zou gaan (met name ivm onbegrip en boosheid naar de kinderen toe), maar toen puntje bij paaltje kwam heeft hij het afgehouden.
Ik heb niet alles gelezen (wel je beginpost en de laatste), maar ik snap het niet zo goed eigenlijk. Je bent niet voor niks op hem gevallen en niet voor niks met hem getrouwd 6 jaar geleden (zeg je). Maar na de oudste was je gevoel eigenlijk al minder. Dat is dan wel erg snel gegaan. Ook vraag ik me dan af waarom mensen in zo'n situatie nog aan een 2e beginnen. Kinderen zijn er uiteindelijk altijd de dupe van. Dat laatste daar hebben we nu even niks aan, bedoel het ook niet lullig hoor. Overal is wel wat (meeste mannen zijn trouwens geen grote praters ), en ieder heeft z'n minpunten, echt waar. Bij een andere partner vind je misschien dingen die je man mist, maar ook daar zul je tegen minder leuke kanten aanlopen. En bijv. het lieve van je man weer missen. Ik denk dat je in een negatief spiraal terecht bent gekomen en niet weet hoe je jezelf eruit moet trekken. Alsof je niks leuks meer aan je man kan ontdekken maar er ook geen moeite voor doet. Zo komt het over. Het contact met die ander vind ik fout. En de gevoelens voor hem, dat is gewoon verliefdheid. Altijd leuk in het begin, maar nogmaals overal is wel wat. Het is niet eerlijk tegenover je man dat je plezier hebt met die ander (ookal gebeurt er niks) en je maakt het jezelf op deze manier alleen maar moeilijker. Want je gevoel word zo misschien alleen maar meer en dat maakt het weer nog moeilijker om jezelf samen met je man te zien of je voor je eigen huwelijk in te zetten.
Begrijp ik het goed dat je man niet echt meegaat in oplossingen? Misschien is hij wel een beetje bang voor wat een therapeut allemaal naar boven kan halen. Probeer hem ervan te overtuigen dat het voor hemzelf, voor jou, voor jullie én voor de kinderen goed is als eraan gewerkt wordt. Niet alleen aan jullie relatie, maar ook aan hemzelf. Heeft hij een goede band met zijn familie? Misschien kun je die inschakelen je te helpen om hem ervan te overtuigen.