contact verbod intrekken?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door anoniem5393, 21 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem5393

anoniem5393 Niet meer actief

Hallo allemaal,
    ik lees al een tijdje mee op dit forum. En heb vandaag besloten om een profiel aan te maken, omdat ik niet weet wat ik moet doen!
    Sorry als het in het verkeerde topic staat, ik weer niet zo goed hoe het werkt..

Ik ben over twee dagen 38 weken zwanger
    En ga het kindje alleen opvoeden. De relatie tussen mij en mijn ex werkte niet meer helaas. Wel wil ik (hij ook) dat hij er als vader gewoon is en betrokken blijft.

[...]Mijn vraag is weet iemand of ik iets kan doen zodat het contactverbod ingetrokken wordt? Of wat hij moet doen. Ik zit te denken om een brief morgen aan officier van justitie te sturen. Ik ben zo bang dat hij de bevalling van ons kind moet missen. Terwijl hij geen gevaar of bedreiging vormt. Hoop dat iemand mij kan helpen

2. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Contactverbod is er zodat wanneer hij ongewenst langskomt, jij de politie kan bellen en hij dan weer opgepakt kan worden.
    Als jij(of je omgeving) de politie niet belt, zal hij gewoon bij je in de buurt mogen komen.

3. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Denk dat het er vooral aanligt wat er gebeurt is. Een contactverbod wordt niet zomaar uitgesproken.
    Als de rechter echt denkt dat jij in gevaar bent, vrees ik dat je ook niet snel dit verbod kwijt krijgt.
    Als het zou gaan over een feit dat niets met jou te maken heeft, kan je inderdaad een aanvraag doen. Al denk ik dat dit het snelst via een advocaat gaat.

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Even zien of ik het goed begrijp hoor.
    Er is een conflict geweest tussen jullie? En daarom heeft hij vast gezeten? En de rechter heeft naar aanleiding van dat conflict gezegd dat hij dus niet meer bij jou in de buurt mag komen?

Als ik het goed begrepen heb dan vraag ik me oprecht af waarom jij nog bij hem in de buurt wil zijn de komende tijd. Iemand komt niet zomaar vast te zitten en een contactverbod tegen de vraag van het slachtoffer in lijkt me ook niet heel gebruikelijk.

Ik weet niet of je het wil vertellen maar wat is er in vredesnaam tussen jullie voorgevallen?

5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Waarom heeft hij dan een contactverbod? Die krijg je niet zomaar lijkt me.
    En hij heeft hem gekregen omdat jullie een conflict hadden. Sorry maar lijkt het je wel zo verstandig?
    Verder geen nuttige bijdrage behalve dat hij er zelf maar achteraan moet gaan?

6. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik sluit me hierboven aan. Deze straf krijg je niet zomaar. Waarom wil je hem nog in je buurt en de buurt van je kind als een objectief persoon beoordeelt dat dat geen goed idee is...

Maar dit was uiteraard niet je vraag, die kan ik niet beantwoorden.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #7 Devilschase, 21 dec 2015
    Laatst bewerkt: 21 dec 2015
    Kennelijk is het via het strafrecht geregeld. Dan heeft de officier van Justitie het contactverbod geëist en is dat opgelegd door de rechter als bijzondere voorwaarde bij vrijlating.

Hoeveel dagen geldt het contactverbod?

Daar heb jij verder niets over te zeggen. Het is en rechterlijk vonnis.En [...] gevangenisstraf is best veel in NL, die en simpel conflictje zal dat niet zijn geweest.

8. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Wie zegt dat dat conflict tussen hun 2 was? Dat lees ik nergens.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt, Lees ik ook nergens. Echter is het wel een best "conflict" geweest als je er voor moet zitten.

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik neem voor het gemak even aan dat een rechter geen contactverbod oplecht richting mensen die niet direct betrokken waren.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ben ik het mee eens als ik kijk naar mijn ex stief die sloeg mijn moeder het ziekenhuis in tot 3 keer aan toe en werd structureel mishandeld en die kreeg serieus 2 maanden voorwaardelijke celstraf en geen contactverbod. Mocht ik zelf een afspraak op locatie gaan maken als die op de stoep zou staan.

12. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

ts reageert al niet meer. ondanks dat ze 3 keer hetzelfde bericht heeft geplaatst op dit forum.

Deel Deze Pagina