onderbreking ouderschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door huitje, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Hallo,

Ik heb onbetaald ouderschapsverlof voor 10 uur per week.
    Dit heb ik tot oktober 2012. (ik heb dus 78 weken ouderschapsverlof)
    Stel dat in midden in dit verlof weer zwanger wordt en mijn zwangerschapsverlof ingaat tijdens mijn ouderschapsverlof.
    Ben ik dan die weken ouderschapsverlof die ik nog zou hebben gehad kwijt? En wordt mijn zwangerschapsverlof uitbetaald zoals mijn oorspronkelijk contract was (30 uur per week) of zoals ik werkte tijdens het ouderschapsverlof (20 uur per week)?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste huitje,

Ga je tijdens de duur van je ouderschapsverlof opnieuw met zwangerschaps- en bevallingsverlof. Dan berekent UWV de hoogte van je WAZO over het inkomen dat je verdiende 4 weken of een maand voor de ingangsdatum van je zwangerschapsverlof. Als je in deze periode ziek bent geweest of verlof hebt gehad en de uitkering wordt daardoor lager. Dan kijken we naar de periode voor je ouderschapsverlof.

Voor jou zal dit betekenen dat UWV kijkt naar de periode voor je ouderschapsverlof en je eerdere zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Je vraag over het recht op ouderschapsverlof kan ik niet voor je beantwoorden. Dit overleg je met je werkgever.

Actuele informatie over de hoogte van een WAZO vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina