Ik gebruik zelf alleen mijn mans naam. Belastingdienst en dergelijke krijg ik met eerst getrouwde naam en dan eigen naam. Op mn werk is trouwens mn mail ook met mn eigen naam, heel vervelend, ook omdat mn voorletter nog een andere is als de eerste van mn roepnaam.
Ik gebruik mijn eigen naam en door de overheidsinstanties word ik aangeschreven met eigennaam en daarna mans naam. Mijn oudste dochter heeft mijn achternaam daarom wilde ik hem houden maar moet ik dingen voor mijn jongste regelen dan gebruik ik mijn mans achternaam.
Ik heb mn eigen naam gehouden en niet de naam van mn man aangenomen, maar je wilt niet weten hoevaak ik post krijg met eerst de naam van mij man en dan mn eigen...geen idee hoe ze dat hebben bedacht
vervelende hier is als ik alleen mijn getrouwde naam gebruik dat ik dezelfde voorletter heb als mijn man....dus maakt hij mijn post open (tijd terug iets wat als kadotje was toegezonden gekregen) en toen was de verrassing weg.....
hahaha, ja is het ook! daarom zet ik meestal al mijn voorletters erbij....scheelt dat ik er 4 heb en manlief maar 1tje...
Naam partner- geslachtsnaam en mijn man wordt aangeschreven met zijn geslachtsnaamnaam- mijn geslachtsnaam. (Hij moet nogal eens zijn 'meisjesnaam' invullen of wordt aangeschreven met 'mevrouw', hahaha) Maar voor 't gemak gebruik ik eigenlijk altijd de naam van mijn man. (Behalve als ik mijzelf vermanend toespreek, dan gebruik ik altijd mijn geslachtsnaam)
Alleen eigen naam of Eigen naam - naam partner. Maar dat laatste zorgt soms voor verwarring, omdat instanties er nog steeds vanuit gaan dat de laatste naam de meisjesnaam is. Ik sta nog steeds achter de redenen die ik had om ervoor te kiezen mijn eigen naam voorop te zetten. Maar ik merk in de praktijk wel dat het soms lastig is.
Maar de gemeente daarentegen niet - en de belastingdienst ook niet. Ik krijg alles op de naam zoals ik die heb afgesproken toen ik trouwde. Ik heb trouwens mijn eigen naam - partners naam. Anders voelde het zo raar dat ik net zoals zijn vader zou heten
Ik : mijn naam - naam van mijn ega Mijn ega : Mijn naam - Haar naam Ik laat met het dragen van de achternaam van mijn ega zien, dat ze bij mij hoort en dat ik er trots op ben. Waarom moet zij zich alleen aanpassen. Ik mag me ook wel een beetje aanpassen, toch? En waarom moet altijd de vrouw zich aanpassen. Wij mannen mogen dat ook.