Hoi, Zoals de titel al zegt zit ik met een dilemma. Ik maak me zorgen over de thuissituatie van kennisen, zelfs zo erg dat ik eraan denken om een melding te maken bij een zorginstantie. Het gaat niet om ernstige dingen, maar ik weet dat de erg jonge kinderen veelvuldig alleen thuis worden gelaten, dat het huis vreselijk onhygiënisch is, en ik vind dat er vreselijk veel gemopperd en geschreeuwd wordt tegen de kinderen. Ik heb ook twijfels over de behandeling van hun huisdieren. Het is niet zo dat ik de kennisen wil treiteren, ik kan prima met ze overweg. Maar ik weet dat persoonlijke benadering geen enkele zin heeft. Dat wuiven ze gewoon weg... Is er iets wat ik kan doen? Móét ik wel wat doen? Ik wil niet dat ze door mij in de problemen komen maar de thuissituatie is gewoon niet gezond meer...
missschien kun je veilig thuis bellen voor advies? heb ik ook een keer gedaan en heb daar super advies gekregen. kan of met je naam of anoniem
Idd gewoon vragen aan veilig thuis wat je hiermee aanmoet het kan zijn dat ze de melding opnemen. En dan zorgen zij dat het gezin de hulp krijgt wat er nodig is. Het is echt niet zo dat er gelijk hele drastische maatregelen worden genomen hoor! Op hun site staat ook bij zorgen neem gewoon contact op. Zij beslissen wel of ze er wat mee moeten doen of niet. Ik kan me goed voorstellen dat je het liever niet zou doen. Maar dan help je de kinderen en de dieren én de ouders juist niet. Misschien is het hun boven het hoofd gegroeid zien ze het wellicht zelf niet dat het zo erg is. Het kan ontzettend moeilijk zijn om toe te geven dat het niet gaat. Ik denk juist dat je het gezin zou helpen als je veilig thuis zou bellen.