Zou iemand mij in jip en janneke taal kunnen uitleggen hoe het zit met kinderalimentatie ontvangen als je een studie lening hebt? word de studielening als inkomen geteld en word de kgb ook verlaagd die je maandelijks krijgt? ik heb ex in de eerste instantie niet om kinder alimentatie gevraagd, omdat we afspraken hadden gemaakt dat hij gewoon voor de kleertjes/schoenen/kapper en 2 x per maand boodschappen zorgt. Afspraken worden uiteraard niet na gekomen. Dus ik zit eraan te denken om toch een alimentatie beschikking/voorstel op te laten zetten. nu snap ik alleen niet hoe het werkt als je kinderalimentatie ontvangt word je dan in het kgb gekort of niet? bij voorbaat heel veel.dank voor de heldin die mij hiermee kan helpen
Volgens mij (maar pin me er niet op vast), wordt een studielening niet als inkomen gezien door de belastingdienst. Weet niet hoe dit zit in verband met alimentatie. En volgens mij wordt je niet in kgb gekort als je alimentatie krijgt, maar wordt juist de alimentatie 'gekort' door wat je als kgb krijgt. Maar ik zou het gewoon gaan voorleggen en dan hoor je het vanzelf wel. Of zelf je ex een voorstel doen, maar goed of hij dat dan wel gaat nakomen is de vraag.
Ik word niet gekort op het kgb en de alimentatie is berekent op beide inkomens. Ik heb aanvullende uitkering, hij heeft een goed loon. Je bent trouwens verplicht een ouderschapsplan in te dienen en daarin staan dit soort dingen ook. Omgang, alimentatie en andere plichten en rechten betreffende jullie kind. Het zou het mooist zijn om dit samen te regelen met een mediator, maar dat wil soms niet. Altijd alles vast laten leggen, dus naar een advocaat en daar een berekening laten maken en dat laten indienen bij de rechtbank.