Toxoplasmose

Discussie in 'De lounge' gestart door trutje, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Hallo Dames,

    Ik wilde graag wat adviezen horen. Ik heb ondanks dat ik al ruim 10 jaar katten heb nog helemaal geen anti-stoffen tegen toxoplasmose in mijn bloed zitten.

    Hoe kan ik er nu het beste voor zorgen dat ik nu niet besmet wordt?
    Ik meende nl. van een vrouw wiens kind zo'n parasiet heeft opgelopen tijdens de zwangerschap gehoord te hebben dat het ook door krabben van een kat veroorzaakt kan worden...

    Is dit alleen bij jonge katjes zo? Mijn huidige kat is een binnenkat en hij is nu ruim 1,5 jaar oud. Maak ik dan uberhaupt nog wel kans om door mijn eiegn kat besmet te raken?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het wordt overgebracht door de poep van hele jonge katjes.
    De kans van een volwassen kat is klein, maar kan en daarom word aangeraden de kattenbak niet meer te verschonen. dat moet je door iemand anders laten doen.

    Door krabben kan je geen toxo krijgen.l

    groetjes
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
  4. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Hartelijk dank voor deze link. Daar heb ik inderdaad wat aan :)
     
  5. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik ben in het begin van mijn zwangerschap een keer behoorlijk gekrabt. Onze Tommy kwam net van zijn kattebak af, en ik maakte me behoorlijk zorgen.
    Maar de huisarts vertelde me dat de kans op besmetting zo héél erg klein is, en aangezien ik vreselijk bloedde, zou er zekers niets aan de hand zijn.
     
  6. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Het schijnt ook dat het alleen kan door katten die buiten komen. Aangezien ik maar alleen ben...... moet er toch iemand de kattenbak verschonen....Dus, of handschoenen aan, of handen heel goed wassen en ontsmetten na het schoonmaken.

    Ben trouwens wel op zoek naar een nieuw baasje voor mijn katten beesten.....Dus als jullie iemand weten.....Denk dan een keer aan juudje....

    Knuf Juud
     
  7. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0

    mag ik vragen waarom je ze weg doet?
    ikheb zelf ook een kat en moet er niet aan denkenom hem weg te doen
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm de katten hier blijven ook hoor :)
    zou ze niet kwijt willen

    maar kattenbakken schoonmaken.. mocht vorige keer niet meer vanaf het moment dat het eerste vermoeden rees dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn :)

    overigens.. je kan het ook krijgen van bijv. vogelpoep :)

    maar over het algemeen is de kans nogal klein
    zijn gnoeg websites over overigens..d us googlen moet helpen
     
  9. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik heb 2 katten van 3 jaar, ze komen niet vaak buiten. Voor de zekerheid maakt mijn vriend nu al een tijdje de kattenbak schoon. Hij moet er ook maar iets voor over hebben hoor :)
     
  10. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wij hebben twee flinke katers en mijn man maakt de bak nu altijd schoon. Ook al zijn ze zes, we willen het risico niet lopen.
     
  11. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mijn hubbie maakt gelukkig altijd al de kattenbakken schoon :D
     
  12. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    @noura, ik heb 2 slaapkamers, eentje is van mij en op de andere kamer is het nu een kattenspeeltuin, maar daar moet over een paar weken een babykamertje komen. Het is ook niet zo dat ze met alle geweld weg moeten, maar als ik er iemand blij mee kan maken en af en toe eens langs mag komen om te kijken hoe het met ze gaat......... Is wel moeilijk hoor, maar wegens gebrek aan ruimte, misschien het beste voor hun.

    Knuf Juud
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm je zou kunnen overdenken om ze gewoon door je huis te laten lopen?
    k heb hier zowieso geen extra slaapkamer.. maar de katten hebben gewoon eigen plekjes in de woonkamer

    nou heb ik 2 terrariums staan.. die verwarmd zijn
    dus waar de poezen willen slapen.. is altijd vrij simpel
    lekker bovenop de plank boven de 100W spot

    maar ook zonder terrarium moet dat wel te doen zijn toch?

    (kattenbak staat hier gewoon in een kast met kattenluikje *grin* ruik je er ook niets van enzo)
     

Deel Deze Pagina