Getrouwd of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 15 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of niet getrouwd

  1. Ja, wij zijn getrouwd

  2. Nee, wij zijn niet getrouwd en dit ook niet van plan

  3. Nee, wij zijn niet getrouwd maar dit wel van plan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Ik ben ook niet getrouwd en ook niet van plan...
    Het loopt hartstikke lekker zijn al 12 jaar samen.
    Groetjes ;)
     
  2. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Wij zijn niet getrouwd, komt in de toekomst mischien nog wel maa ik hoeft niet perse te trouwen voordat we kinderen krijgen.
     
  3. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    ja wij zijn getrouwd ,maar wij zijn pas getrouwd toen we de kinderen hadden dus we zijn niet getrouwd voor de kids maar omdat we het zelf wilden.

    groetjes anita
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Mijn keuze staat er niet bij, ik ben nl niet getrouwd maar we hebben wel een geregistreerd partnerschap, dat houdt in dat we wel dezelfde rechten en ook plichten hebben als een getrouwd stel en ik heb ook de achternaam aangenomen van mijn man..(dat is die officieel dus nu ook, mijn man)
    Ik vind t prettig om alles als 1 gezinnetje te hebben onder 1 naam.
    ik kom zelf uit een vrij apart gezin mijn zusje heeft een andere achternaam dan ook, ook mijn moeder heet anders, dan hebben we nog mijn man zijn naam en dan nog mijn stiefvader.....wij vonden het zelf overzichtelijker en makkelijker om allemaal dezelfde achternaam te dragen.
    Daarnaast wil ik even benadrukken dat ik ook een trotse dochter ben van mijn vader maar dit heeft toch niks met het dragen van de achternaam te maken, de meisjesnaam behoud je immers..
    wat betreft erkennen dit moest mijn man nog wel doen, maar voor de rest is alles geregeld, en wij hebben er geen groot theater van gemaakt, gewoon ff snel met een paar getuigen, en naar huis gebak eten.
     
  5. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wij zijn wel getrouwd om de rede dat we zwanger zijn
    omdat ik al 2 kinderen van mijn ex heb en het dan een rommeltje werdt kwa namen
    ikkes hoorde nergens bij :(
    misschien ouderwetse gedachten maar
    zo voel ik me volledig en vormen we een egt gezinnetje
    dus wij zijn wel getrouwd omdat we een kleine verwachten
    en rompslomp is het wel vind ik want als je net bevallen bent moet je erbij zijn als je vriend het kindje gaat aangeven pppffffff
    maar goed gelukkig is iedereen vrij in hun keuzes
    verder veranderd er niet veel alleen gevoels matig
    voor mij dan :)

    succes
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Oh hier maakt het niet uit wie het kindje aangeeft, als het maar gebeurd. Heb nog nooit gehoord dat je er allebei bij moet zijn.
     
  7. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Nee, mijn man (toen nog vriend) is in z'n uppie naar het gemeentehuis gegaan
     
  8. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ja het lijkt me ook niet meer dan logisch dat dat kan, want als een vrouw in het ziekenhuis ligt oid waardoor ze niet weg kan moet toch het kindje binnen 3 dagen aangegeven zijn...
     
  9. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Nee, dat was bij ons ook het geval.
    Ik lag voor apegapen in m'n bed. Was al blij dat ik de wc haalde hahaha!
    Nee hoor, het is de gewoonte dat de man dat alleen doet, of iemand anders (als je geen man/vriend hebt)
     
  10. Isabelle D

    22 sep 2005
    37
    0
    0
    Studente
    Vlaams-Brabant
    Wij zijn ook (nog) niet getrouwd.
    We zijn het wel van plan, maar nog niet gepland
    Het komt ons wel beter voor gehuwd te zijn om kindjes te hebben, dus zullen we voor de bevalling wel trouwen.
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Het is trouwens wel zo sdat wanneer je niet getrouwd bent en geen geregistreerd partnerschap hebt, je vriend je kindje wel kan aangeven, maar je kindje NIET kan erkennen, het komt dan dus ook op jou naam te staan.
    Dit houd in dat hij officieel geen vader is van je kindje en dat hij ook geen gezag heeft over je kindje.

    Dit is niet het geval als je voor de bevalling samen naar het gemeente huis gaat , om het kindje alvast te erkennen, en dan moet de aanstaande moeder papieren ondertekenen dat je vriend je kindje mag erkennen na de geboorte, of na de bevalling, op een papier schrijft dat je vriend je kindje mag erkennen als het zijne inclusief een handtekening van jou.

    Wanneer je vriend geen gezag heeft over je kindje en het niet kon erkennen, is er op het gemeente huis de mogelijkheid dat nog te veranderen, dat hij het kindje alsnog kan erkennen en de naam van hem kan krijgen, dit moet overigens gebeuren VOOR dat er een ander kindje in het gezin geboren word, anders komt het kindje automatisch op de naam wat het eerste kindje ook heeft, omdat kinderen van de zelfde ouders geen verschillende namen mogen hebben volgens de wet.

    De vader kan in deze situaties alleen nog maar gezag over het kindje krijgen door naarhet kanton gerecht.

    pff heel vehaal weer
    Ik hoop dat jullie er wat aan hebben

    groetjes
     
  12. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    hoi hoi

    dat klopt idd wat jolanda zegt
    ik ben er van de week er zelf achter aan geweest bij de gemeente en daar kreeg ik het zelfde verhaal te horen wat hierboven staat
    als je dit niet voor de geboorte doet dan krijgt de kleine automatisch de achternaam van de moeder

    groetjes marjon
     

Deel Deze Pagina