Getrouwd&uitkerings vraagje

Discussion in 'De lounge' started by Stef0904, Mar 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stef0904

Stef0904 Lid

Jul 11, 2007
    64
    0
    0
    Utrecht
    Hoi dames

Mijn man en ik heben bijde een uitkering,nu wil ik echt heel graag gaan werken,maar hij liever nog even niet,maar als ik niet veel verdien,houd hij dan zijn uitkering,of word hij wat aangevuld..
    Ik wil graag via een gastouderbureau gaan werken bij de vraagouders thuis,omdat ik zelf de sleutel nog niet heb van ons huis(word verbouwd)..
    Dus lijk het mij erg leuk om dan bij de kids zelf thuis op te gaan passen elke dag..Maar dan zit ik dus met mijn man,die zit dan nog thuis maar word dan de uitkering van hem gestopt,of loop dat gwn door..

Hoop dat iemand ons kan helpen

Xxx

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Dat ligt er net aan hoeveel jullie gaan verdienen.
    Als jij boven een bepaald bedrag gaat verdienen krijg je geen aanvulling.
    En als je minder dan dat bedrag verdiend wordt jou loon aangevuld

3. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Van de site van het UWV:

Inkomsten naast de WW-uitkering

Sommige inkomsten uit werk hebben invloed op uw WW-uitkering. Dat geldt bijvoorbeeld voor loon of een andere uitkering. Zo bepalen ook een VUT- of prepensioen-uitkering, een flexpensioen of een lijfrente-uitkering de hoogte van uw uitkering. In die gevallen wordt uw uitkering over minder uren berekend.

Welke inkomsten hebben geen invloed op uw uitkering?

het inkomen van uw partner;
    uw vermogen of spaargeld;
    een erfenis;
    alimentatie;
    kinderbijslag;
    de huur-, zorg- of kinderopvangtoeslag die u van de Belastingdienst ontvangt;
    een onkostenvergoeding voor vrijwilligerswerk. Het totaalbedrag mag dan niet hoger zijn dan de Maximale vergoeding vrijwilligerswerk

Ontvangt u een toeslag op uw uitkering? Dan kunnen andere inkomsten of de inkomsten van uw partner wel invloed hebben. Wilt u precies weten wat er voor u geldt? Neem dan contact op met UWV Telefoon Werknemers.

Heb je hier wat aan? Inkomsten van de partner zouden dus niet uitmaken, zolang je geen toeslag op je uitkering krijgt.

Groetjes,
    Josien

4. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

Jan 2, 2008
    239
    0
    0
    Sorry, maar als hij niet WIL werken verdient hij ook geen uitkering!

5. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ligt er ook maar net aan aan wat voor soort uitkering hij heeft? Is het een zw-uitkering of een ww-uitkering of een WAO-uitkering?

6. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    En misschien wil hij niet werken omdat zijn gezondheid het op dit moment niet toelaat? Waarom meteen zo reageren als je het fijne er niet van weet?

7. Stef0904

Stef0904 Lid

Jul 11, 2007
    64
    0
    0
    Utrecht
    Waarom gelijk zo opmerking,als je niks nuttigs te zegen heb reageer dan ook niet,sorry hoor,maar weet jij wat hier speelt?Nee dacht ik al!
    Ik stel hier gewoon een vraag,omdat ik hier zelf even niet uit kwam sorry hoor!

De rest harstikke bedankt,ik ga morgen zoizo even naar de gemeente voor wat meer informatie

Groetjes

8. Josien, je weet niet pf het om een WW uitkering gaat he? ;)

hangt volgens mij van de uitkering af. je zou de uwv even moeten bellen.

9. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lijkt me een beetje stug dat ze allebei in de ziektewet zitten, toch? Maar goed... het kan ;)...

Groetjes,
    Josien

10. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

Jan 2, 2008
    239
    0
    0
    Dr staat letterlijk dat hij nog even liever niet gaat werken, nou in mijn ogen ben je dan gewoon aartslui. Uitkeringen zijn er voor mensen die niet KUNNEN werken, niet die niet WILLEN werken.

11. Ik ben het ook met je eens maar pffff helaas was het geen deel van een vraag.

8)

12. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    dat hangt er vanaf wat voor uitkering het is. en hoeveel jij gaat verdienen.
    jullie zijn getrouwd dus als het goed is wordt jullie inkomen samen berekend. ga jij veel verdienen dan krijg jullie dus ook geen aanvulling.
    een uitkering is er juist als het niet anders kan en natuurlijk niet bedoeld als een zakcentje erbij.

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    als je een ww uitkering hebt, wordt je ww uitkering aangepast aan dat wat jij verdient.
    Wij hebben ook een ww op dit moment, maar mijn partner doet nu scholing met een vaste baan garantie en dan verdient hij meer dan de ww en dan wordt de ww gestopt, omdat je boven het minima komt.
    Dus je wordt wel dergelijk een deel van de ww kwijt, altans als je dus een ww hebt.

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vind ik ook te makkelijk gedacht. Ik kan ook zeggen: Nee ik eet liever geen aardbeien
    maar als je niet vraagt naar het waarom dan weet je ook niet of dat reeel is of niet.
    Het kan zijn: gewoon omdat ik ze niet lekker vind (gewoon omdat ik niet wil)
    maar het kan ook zijn: omdat ik vorige keer in het ziekenhuis belandde met een shock - ze hebben de oorzaak niet bij de aardbeien kunnen leggen, maar toch... ik eet liever geen aardbeien

en als je dat nu weerlegt naar het stuk van de TS , dan kan ik ook wel wat dingen verzinnen hoor, die ik daar zou in kunnen vullen die anders zijn dan 'lekker makkelijk' ! En dat zou ik in haar plaats ook zeker voor zichzelf houden. Het is zoooo gemakkelijk oordelen!

maar oke: ik hoop dat het in elk geval lukt voor jouzelf. Uwv is inderdaad waar je moet zijn. Hopelijk krijg je iemand aan de lijn die het een beetje voor je duidelijk kan maken (zoveel regeltjes en wetten etc)

15. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,024
    0
    36
    Als je naar de gemeente gaat voor meer info over je uitkering, betekent dat dan dat jullie een bijstandsuitkering ontvangen? Want als dat het geval is, worden de inkomsten die jij ontvangt gekort op jullie (gezamenlijke) uitkering.

16. kus26

kus26 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,541
    0
    36
    Almelo
    :confused:

Die heeft ergens klokken horen luiden...en wil niet eens weten waar de klepel hangt...... :(

17. Stef0904

Stef0904 Lid

Jul 11, 2007
    64
    0
    0
    Utrecht
    We heben niet voor niets een uitkering toch,je krijg die niet zomaar,dus deze opmerkingen slaan helemaal nergens op..
    Je weet niet wat hier speelt..
    En ik wacht helemaal niet op deze opmerkingen,ik stel je een vraag,en als je daar niet normaal kan op reageren(net als een ander)reageer dan niet,en ga over op het andere topic..
    De rest allemaal bedankt,bij de gemeente ben ik ook niet iets duidelijker geworden,er zat iemand achter de bali die niet eens normaal nl kon dus ga morgen weer even,en ben blij met antwoorden van somige van jullie

Bedankt

18. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Stef als je antwoorden wilt die precies geven wat jij wilt horen moet je duidelijk het verhaal neerschrijven.
    Als je zegt wij krijgen een uitkering en hij wilt nog even niet werken... dan lees ook ik dat hij niet wilt werken. En sorry maar als je niet WILT werken dan ook geen medelijden van mijn kant.
    Als je niet KUNT werken dan is het een heel ander verhaal.

En net zoals iedereen die hier een topic opent kan je allerlei antwoorden/reacties verwachten, en dan is niet alleen diegene die jou het antwoord gaf misschien voorbarig, maar jij ook wel een beetje lichtelijk snel aangebrand. Schrijf het dan wat duidelijker neer! Wij kunnen niet door de regels heen lezen, en lezen dus wat er letterlijk staat in een topic.

En wat er gebeurd met de uitkering ligt er idd gewoon aan wat voor soort uitkering het is. Bij de WW is het niet afhankelijk wat je verdient. En bij een bijstand dan wordt het misschien wel weer aangepast aan jouw inkomsten. En hoe het zit met een arbeidsongeschiktheidsuitkering, geen idee. Met een normale ziektewet uitkering gebeurt ook niets als jij bij zou verdienen.

19. Stef0904

Stef0904 Lid

Jul 11, 2007
    64
    0
    0
    Utrecht
    En wat ik bedoel te zegen,je krijg een uitkering niet omdat je aartslui bent toch?je krijg een uitkering en daar zit een rede achter,ik heb nog nooit gehoort dat iemand zomaar een uitkering kreeg hoor,of het ligt aan mij?

20. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik ken toch een heleboel mensen waarbij ik behoorlijk mijn twijfels heb of het wel of niet terecht is.
    Misschien bedoelde je het niet zo, maar het is een beetje verkeerd omschreven dan. Ik bedoel ik wil liever ook niet werken, maar helaas ik ben van mening dat je als je kan werken dit ook moet doen als je geld wil ontvangen.
    Misschien kan je man nog niet werken dan is het een heel ander verhaal maar niet willen tja...

Share This Page