Ik pak net een peperkoek, zo'n voorverpakte, en had het licht gewoon gedimd.. Vond hem al raar smaken maar dacht zal wel aan mij liggen Halverwege had ik toch zoiets even het licht hoger draaien.. Nou heeeeel die koek groen/wit van de schimmel, echt zo goor! Bittere nasmaak.. Maar goed heb dus wel de helft op, wat heeft dit voor gevolgen of kan dit voor gevolgen hebben
Ranzig zeg! Bah, bah, bah. Als ik ergens vies van ben is het schimmel, brrr. Ik weet niet of het kwaad kan, volgens mij is het alleen de gedachte dat je het hebt gegeten wat je misselijk kan maken, maar ik weet het niet zeker. Je hebt mij wel misselijk gekregen, zie het helemaal voor me, brrr....
Gezondheidseffecten Schimmels zijn niet allemaal giftig, maar van sommige schimmels is bekend dat ze in staat zijn gifstoffen (mycotoxines) aan te maken. Het eten van deze gifstoffen kan leiden tot een voedselvergiftiging. Dat kan gepaard gaan met misselijkheid en diarree. In enkele gevallen zijn deze gifstoffen zo giftig dat ze mogelijk kankerverwekkend zijn. Schimmels | Voedingscentrum Vond dit oude topic ook nog: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/284195-help-beschimmelde-koek-gegeten.html
Ik heb zoiets een keer met zo'n klein bakje rundvleessalade gehad (wel zonder schimmel). Hoe het is gebeurd geen idee want ik controleer vrijwel altijd datums van produkten (tik van mij) Maar ik was hem aan het eten en vond hem best vreemd smaken en halverwege het bakje controleerde ik de datum toch maar even. Bleek hij al drie maanden over datum te zijn! (Heel raar ook, want dit soort dingen liggen nooit zo lang in de koelkast bij ons) wat heb ik me misselijk gevoeld met die gedachte, ben er niet ziek van geworden gelukkig.
Je zou eventueel een voedselvergiftiging kunnen krijgen: Voedselvergiftiging | Voedingscentrum Maar heel eerlijk? Ik denk niet dat je er veel last krijgt hoor. Ikzelf heb het eens gehad met een plak brood, ook beschimmeld, zag het ook niet op tijd. Ben er niet ziek van geworden, had toen de hap nog gebeld en zij gaven ook aan dat de meeste mensen niet ziek worden van beschimmeld eten. Moest weer bellen als ik dus wel zieker werd.
Volgens mij valt dat met deze schimmel wel mee hoor. Je hebt idd gevaarlijke schimmels, maar met deze "standaard" schimmel (broodje, koekjeed) gebeurt dat niet snel geloof ik.
Zou me er ook niet te druk om maken. Maar het idee schimmels gegeten te hebben is inderdaad misselijkmakend...
ow gatver. Ik zou meteen overgegeven hebben!! Zou ik niet eens moeite voor hoeven doen. Bij de gedachte alleen al dat ik iets beschimmelds zou eten ga ik al spontaan over mn nek
Ik zou inderdaad ook over m'n nek gegaan zijn, alleen al van het idee dat ik dat gegeten heb. @ts en.... hoe gaat t?
hoopelijk ben je niet misselijk van geworden ...miss hoog uit Buikpijn of de hele nacht op de wc gezeten mog het zijn dat je overleeft dan hoef ik geen zorgen maken als het bij mij ooit overkomt! hihih
Ik heb het ook eens gehad, precies dezelfde situatie: gedimd licht en een ontbijtkoek die raar smaakte en erg droog was naar mijn zin. Maar aangezien het een smaakje was dat ik normaal nooit had dacht ik eerst dat het daar aan lag... Brrr! Maar gelukkig nooit ziek van geworden!
brrr, ben meteen misselijk! ik ben echt panisch wat schimmel/over datum betreft dus ik stop nooit iets in mijn mond zonder ernaar gekeken te hebben.. Hoe gaat het nu?
Ik leef nog! ik voel me beroerd, maar dat komt omdat ik voor het eerst na de bevalling weer gruwelijk ongesteld ben .. Niet braken of diarree, wel buikpijn, Maarja.. Waarschijnlijk niets dus! Maar Bahbah als ik aan dat moment terugdenk dat ik net die laatste hap doorslik en het licht hoger draai.. Iewwww!