Onze meid van ruim 7mnd heeft overdag volgens mij minder behoefte aan de borst. Het kwartje viel eigenlijk net pas.... alleen als ze moe is, voor ze een dutje doet wil ze nog wel drinken, maar verder is het overdag echt weinig. Ze wordt al boos als ik haar in drinkhouding leg. We zijn met 6mnd begonnen met bijvoeden en nu krijgt ze voor lunch een boterham met boter en smeerkaas, met thee. Dan in de middag fruit (sinaasappel en banaan meestal), en savonds proberen we groente, maar dat wil ze echt niet. Dus krijgt ze volle yoghurt met een stukje geprakte banaan erdoor. Tja, als mevrouw er niet veel zin meer in heeft en haar buikje lekker rond eet met brood, smiddags, dan zie ik geen probleem. kZou alleen willen dat ze savonds ook iets at, aan groente en zo. Dat blijft vooralsnog experimenteren. Kip hoeft ze niet, gehakt vindt ze wel ok, groente soms... sAvonds en snachts drinkt ze trouwens lekker hoor. Is dit "weigeren" niet erg vroeg? Of zou het tijdelijk zijn? Ze is verder helemaal ok en vrolijk, ik merk niks anders aan haar.
Hier ging het precies hetzelfde rond die tijd! Inmiddels nog maar 4 bv per dag. Verder eet hij goed zijn broodje, fruit en avondeten. Ik pas me als het ware steeds aan op de behoefte van mijn zoontje en dat gaat ontzettend goed. Ik denk dat je op je kindje kunt vertrouwen hoor! Als zij aangeeft minder te willen drinken, is dat prima toch! Zo lang ze lekker goeit, speelt en doet gaat het vast goed! Bij mijn zoontje is dat zeker het geval. (ben zo trots! Succes!
miachien is dit juist fijn zo. het lijkt me ook erg als jij wilt stoppen uiteindelijk maar je kindje nog niet.... Zo ga je samen langzaam afbouwen, fijn toch Trouwens ze krijgt nu bijvoeding en dan is het toch ook logisch dat ze minder gaat eten.. Hier eet Selina nu maar 4x bv per dag dus ben eens benieuwd hoe dat gaat lopen want wij zijn hier nu ook begonnen met de bijvoeding en ik hoop dat ze ooit zelf gaat aangeven dat ze minder wilt en uiteindelijk helemaal niet meer want ik wil er niet aan denken dat ik ooit moet stoppen met de bv...
Ja, jullie hebben ook helemaal gelijk! Het zou alleen maar fijn zijn als het echt zo is dat ons meisje langzaam bv aan het afbouwen is. Andersom, haar dwingen te stoppen met bv, lijkt me een drama. Maar ik had het nog helemaal niet verwacht... ons "babietje" prefereert overdag toch echt wat anders lijkt het.... We gaan gewoon lekker zo verder!