Getsie vind het eng, woensdag 41 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem1981, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

A.s. woensdag ben ik 41 weken zwanger en om 9.20 uur word ik gestript bij de VK, nog nooit gehad, geen idee hoe dit is. Ik hoor wel positieve verhalen dat het kan helpen.

Nu moet ik 's middags om 14.00 uur bij de gyn in het ziekenhuis zijn voor de ctg en onderzoeken, schijnbaar is dit ook normaal (heb ik bij mijn dochter niet gehad, die is geboren met 40 + 6, waar ik nu ook op hoop). Maar ik heb die afspraak niet in mijn eigen ziekenhuis maar in een ander wat verder weg ligt. Ik durf hier niet zo goed alleen naar toe te rijden, stel dat het onderweg begint, spontaan of door het strippen.

Mijn moeder past op mijn dochter en ik heb mijn man gebeld maar die heeft eigenlijk een afspraak. Hij gaat nu wel mee, maar waren jullie wel alleen gegaan? Ben ik nu een zeikerd?

En wat houden allemaal die afspraken in die ik nu heb? Ik durf dat dan niet zo goed te vragen. Ik vind het doodeng allemaal.

Hopelijk begint het gewoon spontaan, ik heb nl. een hele slechte ervaring van in het ziekenhuis bevallen, daarom wil ik echt heel erg graag thuis bevallen!

2. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hey meid,

Ten eerste; NEE, je bent absoluut geen zeikerd dat je wil dat je man mee gaat. Ik vind dat alleen maar verstandig!
    Sowieso raadt men het af om de laatste maand van de zwangerschap alleen te autorijden, ivm de veiligheid (stel je krijgt net een wee als je aan het rijden bent!) dus alleen al daar voor is het verstandig. Zeker als je gestript bent is het slim om niet alleen te zijn in de auto.

Ten tweede; ik heb het even voor je opgezocht. Strippen schijnt geen pijn te doen. Het voelt alleen een beetje gek.

Wel nog een tip:
    Na het strippen heb je vaak wat bloedverlies, neem voor de zekerheid een maandverband mee als je na de 41e week op controle gaat.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen gerust stellen! Heel veel succes meid!

liefs
    mamatoB

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Strippen vond ik zelf wat pijnlijk, maar heb dan ook de neiging om wat vaginistisch te reageren. Overigens hoeft dit alleen als je het zelf ook wilt he?

In het ziekenhuis wordt je waarschijnlijk aan het ctg gelegd om te kijken hoe je kindje het doet. Niks ergs aan hoor. Je krijgt 2 banden om je buik en moet een half uurtje liggen. Evt nog een echo om te kijken of je nog genoeg vruchtwater hebt.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Enne... als je het niet wilt, ben je niet verplicht om je te laten strippen! Heel vaak werkt het ook niet en is het voor niks dat je je zo druk maakt.
    Bij 42 weken ga je wel over naar de gyn en als het voor je kindje beter is, zullen ze je waarschijnlijk gaan inleiden. Maar de kans is groot dat het de komende week gewoon gaat gebeuren. Ik hoop het voor je!

5. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stel dat het nog goed gaat met 42 weken met de baby dan gaan ze toch evengoed inleiden hoop ik??

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Dat verschilt per ziekenhuis. Ik werd met 42 weken wel ingeleid, maar er zijn ook ziekenhuizen die je tot 43 weken laten lopen.

7. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je dat dan wel eisen dat ze je inleiden? Want 43 weken vind ik echt niet normaal hoor!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk niet dat je veel kunt eisen; zij maken de afweging wat het beste is voor moeder & kind. Als jullie in goede conditie zijn, wat is er dan op tegen om nog een paar dagen langer te wachten? Behalve dat je natuurlijk enorm nieuwsgierig bent... maar wat is een week op een mensenleven?

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik ben ook gestript en ik vond het ook niet echt prettig. Aan de CTG hangen is saai, dus zou ik een tijdschrift meenemen. Bij mij hielp het helaas niet en moesten ze gel bij mij inbrengen, dat was rond de 42+ week. Maar het was mijn eerste kind en hopelijk helpt het bij jou wel omdat het je tweede is.

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik heb nu al wel afsproken met gyn dat ze mij niet langer laten lopen dan 41 weken, tegenwoordig doen ze daar niet moeilijk meer over, tenminste niet in het ZKH waar ik ga bevallen. De gyn vroeg zelf, wat ik wilde.
    Als je het vervelend vindt om langer door te lopen, om wat voor reden dan ook, zou ik het gewoon vragen.

Liefs Huismus

11. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

misschien vanavond een stevig potje sex?? heeft bij mij in ieder geval geholpen toen ;) en baat het niet schaad het niet ;) veel succes meid ;)

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hihihi.... idd! Heb ik ook geprobeerd toen. Mijn man vond het maar eng, maar ik was tegen die tijd bijna wanhopig.

13. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    suc6 zeg! spannend allemaal hoor!

14. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    @ laika,.. ergens wel logisch dat je man het eng vond. ik kom net bij de verloskundige vandaag, waar we het even hadden over strippen vanaf 41 weken. Maar je vingers zijn dus lang genoeg om het hoofdje te voelen zei ze. Daarbij dacht ik gelijk... het geslachtsdeel van mijn vriend is langer dan jou vingers, dan komt ie er toch tegenaan of zie ik dat nou verkeerd :p

15. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog steeds niet bevallen :(

Ik moet nu om de dag naar het ziekenhuis en anders krijg ik woensdag a.s. een inleiding. Ik zie hier heel erg tegenop. Ook omdat ik een slechte ervaring heb gehad met de bevalling van mijn dochter in het ziekenhuis. Ik zou veel liever thuis bevallen.

Ook word ik morgen gestript, dit lijkt me ook heel eng. Doet dit pijn??

16. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ bloem,

dit heb ik gevonden over strippen op internet. het schijnt niet echt pijn te doen. meer een raar gevoel.

sterkte!

Als de bevalling op zich laat wachten, dan kan de verloskundige proberen de bevalling op gang te helpen door je te strippen. Het is niet zeker dat door het strippen de bevalling op gang komt. De kans bestaat dat er alleen maar voorweeën komen en verder de bevalling niet door zet. Bij het strippen worden de vliezen losgemaakt van de wand. (De vliezen worden dus niet gebroken, bij gebroken vliezen mag de bevalling niet lang meer op zich laten wachten.)

Door het losmaken van de vliezen komt het hormoon oxytocine vrij. Dit hormoon kan ook vrijkomen door het masseren van je borsten aan het eind van de zwangerschap en de borstvoeding iets op gang brengen. Door het vrijkomen van dit hormoon kan het net het laatste zetje zijn om de bevalling op gang te helpen. Voor het strippen heb je al wel wat ontsluiting nodig. De verloskundige zal dus kijken of jouw baarmoeder al iets open staat, en week aan het worden is. Is jouw baarmoeder mond nog hard dan kan deze methode dus niet worden toegepast. Als je 42 weken zwanger bent zal de verloskundige je doorverwijzen naar het ziekenhuis om de conditie van je kind te laten controleren. In dit geval kan worden besloten de bevalling in te leiden. Bloedverlies na het stippen is heel normaal.

17. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat klinkt niet erg gezellig. Maar ja, hopelijk werkt het wel!!

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    @bloem: ik word morgen waarschijnlijk ook gestript, vond het zelf wel pijnlijk de vorige zwangerschap, maar niet zo heel erg hoor. Het is meer het hele idee erom heen dat ik zo vervelend vind. Dan lig je daar halfnaakt enz.

Kan me goed voorstellen dat je er tegen op ziet om evt ingeleid te worden. Ik ben bij de vorige ingeleid dat eindigde in een ks en krijg waarschijnljk dit keer ook weer een inleiding. Tja, leuk is anders natuurlijk.
    Posi bekeken: woensdag is wel een heel mooie datum hihi, 9-9-9.

19. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doet zo'n inleiding meer pijn? Kom je dan meteen in een weeenstorm? Ik zie er echt heel erg tegenop. Maar ik heb nog 5 dagen!

Dat strippen lijkt me wel pijn doen....maar ja als het helpt!

20. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja....gaat het weer niet door! Nu heeft ze een bevalling. Vind het echt niet meer leuk!

Nu moet ik morgenochtend bellen of ze dan kunnen strippen. Vind het echt niet meer leuk!

Zou het evengoed nu kunnen beginnen, zonder voortekenen van harde buiken of voorweeen??

Ik wil het zo graag!!

Deel Deze Pagina