@ bloem Arme meid, ik kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt Maar zeker kan een bevalling beginnen zonder dat je daar van te voren veel voelt, sommige dames worden compleet verrast, zonder voorweeën of wat dan ook, dan breken opeens de vliezen of komt opeens een wee opzetten en weet je hoe laat het is. Het hoeft volgens mij echt niet altijd vooraf gegaan te worden door allerlei voortekenen... dus ik ga heel hard voor je duimen dat de bevalling spontaan op gang komt! Liefs,
Ik begrijp dat je er tegen opzit. Ik ben zaterdag 41 weken, maar bij mij gaan ze volgende week eerst 3x proberen te toucheren en dan vanaf 42 als het niet gelukt is te bevallen word ik opgenomen en gaan ze strippen en dan hopen dat het dan wel gaat lukken. Wens je veel succes en sterkte en hoop dat het allemaal een beetje mee gaat vallen en dat het strippen zo snel mogelijk helpt en je je kindje in je armen mag houden.
Bij mijn vorige zwanegrschap is het spontaan begonnen bij 41.5 en is ze geboren in het zkh uiteindelijk bij 42.0 weken na weeenopwekkers omdat de ontsluiting bleef steken bij 5 cm...Ze stellen het infuus af op je lichaam..je hoeft echt neit bang te zijn dat je meteen in een weeen storm terecht komt...Ofcourse kan dat gebeuren, maar dan zetten ze hem weer lager...En je kunt natuurlijk altijd vragen om een ruggeprik..Die vondt ik goddelijk toen (alleen maar rugweeen).... Uiteindelijk is mijn bevalling toen helemaal niet van ene leien dakje gegaan, dus godzijdank leeft de gyn nu met mee en laten ze me niet al te lng overtijd lopen (hier gaan ze nl gerust door tm 3 weken!) Succes!
Ik heb bij mijn dochter ook een ruggeprik gekregen, maar die is verkeerd gegaan en heeft uiteindelijk niet gewerkt. Ik kreeg opeens overal pijn en continue. Dus daarom zie ik er ook heel erg tegenop, maar goed ik heb nog tot en met dinsdag.
@bloem: ik kwam meteen in een weeenstorm,maar dat geldt lang niet voor iedereen joh! Hier wel een ruggeprik gehad en dat was wel een succes hier. HIer overigens ook niet gestript omdat de boel nog potdicht zit! Echt balen, want hiermee wordt de kans op een ks nog groter, het hoofdje lag ook nog te hoog voor een evt inleiding, ben er echt even verdrietig van..
Nee wat vervelend zeg dat je nu weer moet wachten, en het wachten duurt al zo lang op het eind! Hoop dat ze morgen kunnen strippen en anders moet je even een hele lange stevige wandeling gaan maken ofzo, misschien helpt het wat? Bij mij wel in ieder geval!
Kom me hier ook even melden... ik ben morgen ook 41 weken zwanger, ben afgelopen dinsdag voor het laatst op controle geweest bij de vk en heb daar geen nieuwe afspraak meer meegekregen, als ik a.s. woensdag 9-9-9 nog niet bevallen ben moet ik op controle bij de gyn. in het ziekenhuis! Strippen hebben ze bij mij nog nier geprobeerd en doen ze ook niet vóór ik bij de gyn. ben geweest omdat ze daar slechte ervaringen mee hebben (voorweeën en bloedverlies maar niet dat het echt doorzet) In de 41 weken die mijn zwangerschap nu al bijna duurt heb ik nog geen enkel inwendig onderzoek gehad en ook vinden ze dat nu niet nodig! want als ik geen weeën heb ga ik niet bevallen!! niks aan het handje dus! Als ik a.s. woensdag naar de gyn. ga is het dus ruim een week geleden dat ik voor t laatst gezien ben door de vk, ik vind dit lang zo op het eind! een vriendin van mij moest bij allebei haar kids vanaf de dag dat ze 40 weken zwanger was dagelijks op controle bij de vk! Ik vind het allemaal doodeng! wil het liefst spontaan bevallen maar ben echt heel erg bang dat ons kindje nog wat overkomt in mijn buik! wat zouden jullie doen in mijn situatie?
@mumtobe21: Je angst uitspreken en eisen dat ze je onderzoeken. Zijn ze nou helemaal, ik vind het echt belachelijk!
@mumtobe21: ik zou me proberen niet te druk te maken over dat je kindje wat overkomt hoor, het is normaal dat een kindje kan blijven zitten tot 42 weken. Een gemiddelde bevalling is tussen 37-42 weken en pas daarna ben je echt overtijd. Mocht je nu toch je kindje bv minder gaan voelen of je om een andere reden druk maken dan bel je gewoon, krijg je waarschijnlijk even een ctg.
k zal geen heel verhaal neerzetten, maar heb vanmiddag de vk gebeld en mijn angst uitgesproken! ik mocht langskomen en om me gerust te stellen mocht ik even naar het ziekenhuis! Daar een half uur aan de CTG gelegen en een echo gehad en alles was helemaal perfect! Gelukkig!! ik ben gerustgesteld... vriendlief en ik hebben ons er maar bij neergelegd en gaan er ook maar gewoon vanuit dat ik niet spontaan ga bevallen, dan kan het alleen nog maar meevallen als het wel gebeurd!
Ik moest op het eind ook niet elke dag naar de VK. Ik moet er niet aan denken! Na de 40 weken moest ik ook 1 keer per week. En daarna zat ik bij de gyneacoloog. Dus als het te lang duurt, is de kans heel groot dat het medisch wordt.
@mumtobe21: Goed dat je gerust gesteld bent! Altijd bellen als je je ongerust maakt. In NL gaan ze er inderdaad vanuit dat een gemiddelde zwangerschap 37-42 weken duurt, echter betekent het niet dat uitlopen geen risico's met zich meebrengt.. daarom wordt je natuurlijk wel elke dag gecontroleerd, maar het risico wordt niet minder. Ik loop nu nog bij de VK, maar voor de bevalling ga ik in het ZKH bevallen bij de gyn en ik heb met de gyn afgesproken dat ze mij niet langer laten lopen dan 41 weken. Ik gaf al aan dat dit tegenwoordig best wel te bespreken is. Als jij als moeder het risico niet wilt lopen, zijn ze vaak bereid je dan eerder in te leiden. Je moet dit helaas vaak wel zelf aangeven, tot mijn verbazing begon mijn gyn er zelf over.. al denk ik wel dat dit met de vervelende ervaring van mijn moeder te maken heeft, maar dan toch, vind ik het heel prettig.