Getsie..... Waarom geen eigen idee/mening?

Discussie in 'De lounge' gestart door twinkle star, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Vroeger had ik een vriendin, op een gegeven moment kochten wij ons huis en toen begon de ellende. Ze vertelde zonder te verblikken of verblozen dat ze jaloers was en dat ze kosten wat kost ook een eensgezinswoning wilde hebben nu. Vanaf dat moment gebeurde er daar wat hier gebeurde. Van dezelfde meubels, zelfde behang, zelfde auto, zelfde kinderkleding tot schrik niet, ook een derde kindje omdat wij ook een derde kregen. Vreemde is dat zij hier ook echt eerlijk voor uit kwam en het bij alles ook benoemde. Ja jullie meubels zijn zo leuk die wilde wij ook. Ja als jij een 3e krijgt kan ik niet achter niet achter blijven zijn we eindelijk eens tegelijk zwanger.
    Toen ik daar weer kwam en echt onze inrichting compleet was overgenomen (wij hebben een landelijke inrichting met een aantal dienbladen met accesoires en zij hadden precies dezelfde dienbladen, met dezelfde accesoires op dezelfde plaatsen staan. Dezelfde fotolijstje gekocht zelfs een zelfde soort foto gemaakt en op Canvas laten drukken) heb ik besloten het contact te verbreken. Zelfs het geboortekaartje dat ik zelf gemaakt had was compleet nagemaakt. Haar reaktie, hij was zo leuk en nu hoefde ik het zelf niet te bedenken.

Dit is natuurlijk heel extreem maar nu had ik dit met een andere vriendin besproken. Zij vond dit ook belachelijk en gaf me groot gelijk. Zij vond het ook extreem en grapte nog ik snap er sowieso niks van want die landelijke style..... Wie wil dat nou (zij houden van strak). Ze heeft ook vaak afgegeven op onze inrichting. Is toch niet handig met de kids witte meubels, is ook niet handig die prulletjes enz. Totdat ze eens vroeg waar ik die dingen haalde ze ging een kadootje kopen voor een verjaardag. Kom ik daar een paar weken later zegt ze verrassing! Hadden ze hun meubels wit geverfd en ook allemaal zelfde soort accesoires gekocht. Ja ik hou er wel niet van maar dit schijnt het helemaal te zijn tegenwoordig....:$

Nu hadden we vandaag een verjaardag bij de buren. Staan daar "onze" stoelen, "onze" eetkamer stoelen zelfs een zelfde bank bij de eettafel. Dus ik zei joh wat leuk heb je nieuwe meubels. Ja zei ze.... We vonden jullie spullen zo leuk! Ach dacht ik nog..... Totdat ik de kids boven ging halen....ik heb op de slaapkamer van onze jongste met behang wat leuke dingen gedaan. Kreeg daar van iedereen bij haar geboorte complimenten over. Kom ik daar boven, hebben ze met hetzelfde behang, het zelfde patroon, dezelfde kleuren hetzelfde op de muren van hun kinderen geplakt.....

Iedereen natuurlijk zijn eigen keus, en iedereen mag doen wat ze zelf willen. Maar ik vind het zo vervelend dat mensen het echt compleet kopieeren en het ook nog zelf benoemen. Dat ook nog eens tot het krijgen van een kindje aantoe.

Sorry moest het ff kwijt.....

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat klinkt echt bizar en iedereen had het bij jullie vandaan gekopieerd en niet uit een tijdschrift?

Je zou er bijna paranoia van worden.

Ik moet zeggen dat ik nu wel erg nieuwsgierig naar jouw inrichting ben geworden ;). Misschien je eigen woonmagazine beginnen?

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Dat van een 3e kindje vind ik echt raar!

De rest.. tsja jullie hebben schijnbaar smaak ;) zie het als een compliment.. al is het inderdaad wel een beetje irritant!

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn god zeg... GET A LIFE... Your OWN preferably ;)

Wij hebben ooit een eetkamer set gekocht. Kwam mn schoon setje (pa ma) op visite. Bleken zij precies dezelfde gekocht te hebben het zelfde weekend als wij! En tja iets het zelfde als iemand die je kent ok. Maar een complete inrichting en dan nog zeggen dat je het zelf niet mooi vind maar het HET ding is op het moment...
    Ik zou werkelijk niet durven.... Zou me dood schamen.

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Joh, wees blij dat jullie blijkbaar stijl hebben en dat iedereen jullie na wil doen. Zonde om je er druk over te maken volwassen leeftijd.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje zeg... dat er zulke mensen zijn he, onvoorstelbaar!

Ben trouwens wel heel benieuwd nu naar jullie inrichting/behang op de kinderkamer :D

7. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    jeetje wel een beetje creepy hoor! Maar een eigen woonmagazine is wel een leuk idee zeg!

8. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik ben nogal recht voor zjn raap en had meteen bovenop de kast gezeten om het zo te zeggen.Maar ik zou zeker laten merken dat ik dit absoluut niet kan waarderen en dat ze best een beetje mogen kijken hoe je het hebt gedaan,maar om nou een volledige kopie te maken van allesl......vindt het doodeng!
    heb je nog wat gehoord na het verbreken van het contact?

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ??????
    snap best dat je als vriendinnen zijnde eens wat na doet....
    maar zoooo extreem???

10. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    zie het als een compliment zou ik zeggen. ik snap best dat het raar is maar kennelijk vinden ze dat je een leuke smaak hebt.

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik had ook zulke overburen. Welliswaar niet zo extreem als wat jij beschrijft, maar het kwam aardig in de buurt. Wij hadden nieuwe meubles, zij kochten dezelfde set. Ik had mijn muren opnieuw een kleurtje gegeven, zij sausen ook de gehele woonkamer. Wij leggen laminaat, zij leggen ook laminaat. Met bepaalde accesoires was het net zo... Ach ja, laat gaan denk ik dan ;)

Ik ben nu trouwens ook wel heeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar jou meubels enzo! :D

12. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

eigenlijk is het een groot compliment.. maar ik vind het wel een beetje eng van de 1e vriendin die ook maar een 3e pakt omdat jullie ook een 3e krijgen..

die andere 2, tja dat kan dan nog wel denk ik..
    maar ik geef je groot gelijk dat je het contact hebt verbroken met zo'n griezel...

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Freaky van die vriendin..had vroeger ook zo'n vriendin die praatte op een gegeven moment zelfs net als ik. BBRR geen contact meer mee dus!

Het kopieeëren van je style...apart. Misschien moet je binnenhuisarchitect worden? Kennelijk kan je dan veel verdienen want iedereen vind je inrichting leuk!

Ik zou dat trouwens ook niet echt leuk vinden als mensen ons zo na aapten geloof ik...

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

van je 1e vriendin vind ik heel erg eng
    en daar had ik ook de contact mee verbroken

de rest had ik mezelf niet zo heel druk om gemaakt
    je hebt blijkbaar goede style hi hi
    ben nu wel erg benieuwd geworden haha;)

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hihi ik ken ook zo iemand. Maar ik beschouw het maar als een compliment als iemand me na-aapt;)

Ik pik ook wel eens ideeen maar geef er dan wel mijn eigen twist aan. Soms zie ik iets denk ik oh dat is leuk, maar dan zou ik het zo en zo doen:)

Die vriendin was idd wel freaky...brrr

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zou het niet als een compliment beschouwen hoor. leuk als iemandmijn inrichting zo prachtig vindt maar om dan alles te kopieren??!!! ik zou daar best pissig om kunnen worden, dan wel niet naar die mensen toe mar had er wel een opmerking over gemaakt (soort inkoppertje)

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ps: wel leuk hoor zo een stijl, ben er ook helemaal fan van. mijn huis is ook zo ingericht. niet handig met 2 kleine kids maar wel te doen, gewoon goed bijhouden

18. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ze zullen wel gedacht hebben: Beter goed gejat dan slecht bedacht... ;)
    Ach, ik ben zelf ook niet zo creatief en kijk ook wel eens de kunst af bij andere mensen (en in bladen en tijdschriften), maar ik geef er wel mijn eigen draai aan. Een 1 op 1 kopie van anderen zou ik écht niet durven. Schaam me dood!! Bovendien zit er altijd wel iets bij dat ik dan weer anders zou willen hebben ;)

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    volgens mij hebben al mijn vriendinnen hun meubels wit gekalkt....
    is ook beetje mode he!
    en ik kan er al 4 met een lange eettafel met bank
    tja ik kijk er niet meer van op hoor

20. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou dit ook absoluut niet als compliment zien, ik vind dit gewoon eng. Over dat derde kind helemaal, maar ook als iemand zelf toegeeft het niet mooi te vinden, maar het doet omdat het "in" is. Ik vind dit echt ziek!!

Ik zou heel duidelijk maken dat ik het raar vond als iemand dat tegen mij zei en als er geen goede verklaring komt, het contact op een heeeeel laag pitje zetten.

Deel Deze Pagina