Lui of moe?

Discussie in 'De lounge' gestart door loesje1982, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik ben op t moment vanstgegroeid aan de bank....
    zo moe (of lui:() snap er niks van, we slapen sinds een goede maand door, en ik ga al om 22u slapen, kleintje meld zich om 7, 7.30. en toch blijf ik moe...

manlief houdt t erop dat alle vermoeidheid van 9maanden gebroken nachten (2-3uur per nacht in de weer) er nu uit komt, plus dat ik natuurlijk tijdens mn zwangerschap niet echt goed kon slapen en een loeizware bevalling heb gehad. maar..... dan zou ik nu toch wel een beetje bijgeslapen moeten zijn?

helpen vitamines?

ik ga wel naar buiten hoor, we wandelen en als t iets beter weer is, fietsen, ik dwing mezelf gewoon, maar t liefst lig ik de hele dag op de bank. herkenbaar? en wat deden jullie eraan?

2. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Misschien ook deels oorzaak van de weersomstandigheden? Ik weet het niet hoor, maar ik heb er ook zo'n last van. Kom niet van de bank af, moet me overal toe dwingen...

Zaterdag lagen we niet belachelijk laat op bed, m'n nachten zijn nu iets meer gebroken doordat ik 3-4x per nacht eruit moet om te plassen, maar met tussenpauze's heb ik gisteren tot 14.00 uur op bed gelegen... en na een uur weer het gevoel hebben zo weer te kunnen slapen...

3. baby angie

baby angie Actief lid

22 jun 2009
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb er ook zo'n last van !
    begon me al zorgen te maken of er wat met mijn gezondheid is ...

ik slaap en slaap en slaap maar blijf doodmoe :(

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey Probeer anders lekker te gaan slapen als je kleintje ligt te slapen :) en lekker wandelen ofzo als ze wakker is?? Ik zal wel proberen jezelf een beetje van die bank af te halen :)

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh ik had het vorige week ook en dat terwijl dochter 's nachts goed slaapt!
    's Ochtends niet op kunnen staan, 's avonds om 20:30 al op apegapen liggen...
    Zal ook wel door het weer komen. Probeer er maar lekker op uit te gaan, frisse lucht en een paar zonnestralen doen wonderen. Verder lekker fruit eten, groentes en eventueel wat aanvullende vitamines (die neem ik zelf nooit).
    Ik zou in elk geval zeker een ritme aan houden voor mezelf, door steeds toe te geven wordt het vaak alleen maar erger.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

kan het seizoen zijn idd en ook zeker je situatie nav afgelopen maanden. in de frisse buitenlucht is idd goed. knap je vaak weer wat van op vind ik. verder er gewoon aan toe geven als het kan. moe is dat je echt moe bent

lui is dat je niet moe bent maar gewoon geen reet zin hebt in iets.

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Juist door het blijven zitten op de bank wordt je moe. Alles kost daardoor veel energie.

Ik doe het ook veel hoor. Maar merk gewoon veel verschil als je een paar dagen achter elkaar actief bezig dan ben je echt niet meer zo moe. Juist als je bezig bent krijg je ook weer nieuwe energie.

8. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    we gaan er zo ook lekker op uit, de zon schijnt!
    fruit en groente wordt hier altijd veel gegeten, zijn grootverbruikers haha!

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    maak een lekkere wandeling met kindlief,eet wat meer fruit en groente,minder suiker,probeer een multivitamine of ga sporten (werkt als een trein).

Dit helpt echt,maar ik ben zelf te moe en lui om het te doen:)

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik ga met je man mee. Alle vermoeidheid komt er nu uit.

lekker wandelen in het zonnetje, en wat vaker met een goed boek op de bank (of iets anders wat je ontspant).

Mocht het nou echt nog weken blijven misschien even bloed laten trekken en een algemeen onderzoek bij de ha?

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Van te veel slapen word je ook juist moe. Ga elke dag eens een half uurtje wandelen of fietsen, dat geeft een voldane moeheid.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Grappig! Ik heb dat de hele tijd gehad maar sinds gister zit ik ineens vol energie! (ja ok als je me op de bank legt slaap ik in maar dat heb ik al zeker 10 jaar. Al hang je me ondersteboven slapen doe ik toch wel :D)
    Gister zomaar ineens mn man van de bank gesjort en eindje gaan wandelen. Vandaag mn dochter en dr loopfiets mee naar buiten en weer lekker lopen... euh..nouja slenteren want lopen schiet niet op met madammetje.
    Daarna door naar het tuincentrum hondenbrokken halen en door naar de super voor onze "brokken".
    en zit er net over te denken om de voorzolder op te gaan ruimen maar mn man is de studiekamer weer ingekropen dus kan niet ivm Wendy.

Deel Deze Pagina