Getsie..... Waarom geen eigen idee/mening?

Discussion in 'De lounge' started by twinkle star, Feb 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    vind het wel erg creepy eerlijk gezegd...
    enigste wat ik doe met mijn buren is de kleur van de schuur overnemen en de tegels straks aan de voorkant. zodat het 1 mooi geheel word. maar dat is gewoon in overleg gegaan. vonden ze ook mooier. maar alles over kopieren. echt heel raar. zeker dat verhaal met 't 3e kindje...

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Nou het is wel zo dat landelijk het helemaal is en dat je overal dezelfde lijstjes, rieten hartjes etc. ziet. Wij hebben ook zo'n inrichting trouwens :). Maar ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind, dat van dat derde kindje is wel bizar en ik zou het niet leuk vinden als ze de babykamer hetzelfde zou doen. Heeft ze voor haar kindje wel een andere naam trouwens?;)

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bedankt voor jullie reakties! Dat mensen een landelijke inrichting hebben vind ik absoluut het probleem niet. Ik bedoel, ik ben er zelf de uitvinder niet van, ik heb het ook eerst in de winkel gezien. Er zijn een hoop mensen die het leuk vinden en dat is prima.

Het wordt voor mij alleen wel een probleem als vriendin 1 een aantal weken na ons precies dezelfde meubels uit dezelfde serie koopt (er waren nog meer meubels in die serie) en ook precies dezelfde assesoires. In gaar vitrinekast staat nu op dezelfde plek, dezelfde thee pot. Op dezelfde plek dezelfde fotolijstjes en op de tafel het zelfde dienblad en dezelfde dingetjes er op. We kochten een ander kleed en... De keer erop kwamen we daar en lag hetzelfde kleed er ook. Ik heb haar er toen ook op aan gesproken en ze zei, ja..... Iedereen die bij jou komt komt niet hier dus niemand weet het....
    Dat van dat 3e kindje is echt waar ik stond echt met mijn oren te klapperen toen ze dat zei. Het enige wat ik kon uitbrengen was dat is een goede basis om een kindje te krijgen. Op het moment dat ik wist dat we een meisje kregen vroeg ze welke naam we in ons hoofd hadden. Ik noemde expres een naam die het niet zou worden. Je raad het al dat was nu net de naam die zij ook hadden als ze eventueel een meisje kregen. Blij was ik ook toen zij een jongen droeg. Op een gegeven moment had ze twee namen en vroeg mijn mening. De ene vond ik heel leuk de ander vreselijk. Misschien gemeen maar ik zei dat ik de lelijke naam de mooiste vond. Bij de geboorte heeft het kereltje die naam gekregen. Toen ik bevallen was kwam ze de tweede dag langs en zei, echt gemeen dat jij al bevallen bent en ik nog met die dikke buik zit. Terwijl toen zij bevallen was het weer gemeen (echt haar woorden) was dat ik mijn normale kleding al weer aan kon en zij niet.

Bij die andere vriendin vind ik het gewoon vreemd dat ze steeds aangaf dat ze ons huis gezellig vond maar het echt hun smaak niet is en ineens hebben ze alles wit geverfd omdat het nu eenmaal in is.

En Tsja... Van de buren, ik weet dat bankjes steeds vaker komen, maar mijn zwager heeft de onze gemaakt en deze is helemaal na gemaakt. En dat behang is niet mega bijzonder maar de manier hoe ik het terug heb laten komen in de rest van de kamer weer wel. Dus schrok een soort dan toen ik gisteren in die kamers kwam.

Ik weet dat ik me er niet zo druk over moet maken....slaat ook nergens op want je hebt er toch geen invloed op.

4. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik had een vriendinnetje en wij begonnen ongeveer tegelijk met onze kinderwens.
    Natuurlijk hadden we van alles aan ideeën uitgewisseld. Lief en ik hebben een naam voor ons ongeboren hummeltje (mocht ik in verwachting raken) en die gebruiken we altijd als we aan het dagdromen zijn. Wij hebben het dan over Knurkie.
    Knurkie komt uit "Het mooiste embryo van het heelal" van Raoul Heertje. Toen ik op een gegeven dacht zwanger te zijn heb ik dat boek voor mijn lief gekocht en er wat ingeschreven. Helaas mocht het toch niet zo zijn.

Die vriendin had het geluk heel snel zwanger te raken en noemde ineens hun frummeltje ook Knurkie, kocht hetzelfde boek voor haar lief, nam mijn idee van het aankondigen van de zwangerschap over en gebruikte dat en kocht vervolgens dezelfde box als die wij hebben.

Nou wil ik best toegeven dat ik wat kleinzerig ben op dat gebied hoor, het doet gewoon pijn als het niet gaat zoals je had gehoopt. Maar dit trok ik heel slecht allemaal.

Dus ja, ik snap je frustratie heel erg goed!

5. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

Sep 18, 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Dit is gewoon bizar!! Aan de ene kant is het misschien wel een compliment dat mensen jullie na doen, maar zoals ik jouw verhaal lees vind ik het eerlijk gezegd nogal creepy en zou ik het ook niet echt als een compliment opvatten denk ik!

Als iemand bij me komt en zegt:"hej wat heb jij leuke... waar heb je die gehaald!?" En dan eventueel iets in de trant van:"zou je het erg vinden als ik dat ook haal!?" DAT zou ik opvatten als een compliment...maar absoluut niet als iemand ook nog eens zegt iets niet leuk te vinden....kan me voorstellen dat je not amused bent!

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik bedoel dit absoluut niet lullig maar ik krijg bijna vraagtekens bij je verhaal. Vind het namelijk wel heeeel erg ver gaan wat je allemaal verteld. Jij zwanger, zij ook zwanger, zelfde meisjesnaam, zelfde inrichting tot in detail, komt me bijna voor als een slecht plot voor een B film, genre goedkope thriller.
    Als dit echt allemaal waar is wat je verteld vind ik het goed dat je het contact hebt verbroken, misschien kan je het nummer van een goede psycholoog erachter aan sturen?

7. twinkle star

Dat kan ik me goed voorstellen. Terwijl ik het zat te typen dacht ik Ohja dat ook nog en dat ook en dat..... Nu is dit natuurlijk verspreid over bijna 10 jaar. Elke keer gebeurde er iets maar als ik het nu zo op "papier" zie staan is het wel confronterend. Helaas is dit nog niet eens alles! Maar dat ze hulp nodig heeft is me inmiddels wel duidelijk. Ik hoorde van de week van mijn broer dat ze een pup heeft gekocht dus ik vroeg of hij het zeker wist. Ja zei hij, ik heb met haar gesproken. Dit terwijl ze een paar maanden terug haar hond heeft weggegeven omdat ze het te veel werk vond en ze het een gedoe vond met de kids. Dat was de 2e hond die bij haar ouders terecht kwam in de tijd dat ik haar ken en nu dus weer een pup maargoed.... Dat staat hier dan weer los van.

8. twinkle star

Ze vertelde trouwens dat ze jaloers was op het huis, ze dezelfde meubels kocht, dat ze zwanger wilde worden omdat wij zwanger waren enz enz niet eens als wij samen waren maar ook gewoon als mijn man er bij was of die van haar. Zelfs toen we bij haar op een verjaardag waren en iedereen het kon horen. Ik heb het dus niet eens verkeerd opgevat, zoals ik de eerste keren dacht.

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik blijf erbij dat ik het ontzettend creepy vind. Als het bij verschillende mensen gebeurt kan het toeval of een compliment zijn, maar zo niet. Een nicht van mij heeft een dochtertje gekregen met de naam die wij op nr 2 hadden. Zij vertelde mij ook dat zij de naam van onze dochter prachtig vonden, maar dat ze dat zo lullig vonden. Ik heb ook aangegeven dat ze die bij een 2e best mogen gebruiken, vind dat zo idd een compliment.

En een vriendin heeft dezelfde eetkamerset gekocht omdat ze die gewoon prachtig vond.

Dit zijn vb van verschillende mensen en dat vind ik toeval of een complimentje, maar niet als dit en nog meer dingen bij 1 en dezelfde persoon gebeuren.

10. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat raar zeg! ik had dan gezegd, joh we hebben nu ons hele huis oranje geschilderd met paarse spulletjes om het aan te kleden! gaaf joh...... en dan de week erop eens gaan kijken daar :p hahah

11. Rihana23

Rihana23 Actief lid

Oct 19, 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap je helemaal, ik heb ook zo'n "vriendin" die zelfs mijn kledingdracht over heeft genomen echt alles is dus hetzelfde heel vermoeiend maar gelukkig woont ze nu in belgie

12. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Jezus. Arm mens. Ik hoop oprecht voor haar dat ze haar "eigen ik" ooit nog eens tegen mag komen in plaats van die van een ander!

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Misschien vind ze het wel gewoon heel mooi en is ze kei onzeker over zichzelf? Misschien gewoon eens vragen waarom ze dat doet en waarom ze niet zelf iets moois kan bedenken.

Ik vind het ook niet creepy...jij bent vast de enige niet in nederland die die meubels heeft...en een landelijke stijl in huis heeft.

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ik val compleet van mijn stoel :$ Ik herken dit wel maar zo extreem als wat ik nu gelezen heb nog niet. Echt geen woorden voor! ;)

15. twinkle star

We hebben inmiddels geen contact meer en vragen heb ik ook vaak gedaan.
    Helaas gaat het stukken verder dan alleen dezelfde meubels!

16. Valisia

Valisia Niet meer actief

Volgens mij heeft half nederland een landelije woonstijl;) in iedergeval de huizen waar ik op bezoek kom wel en idd 9 van de 10 keer riviera maison, leuk maar persoonlijk vind ikhet niet origineel meer. Maar zou het ook niet kunnen waarderen als iemand zelfs details hetzelde heeft in huis.

17. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    wel creepy maar mischien heeft ze ook precies hetzelfde smaak als jou en wat jij hebt vindd zij ook mooi en toevallig ook haar style en smaak.. vindt het wel ok..heb ook met aantal mensen zelfde dingen TOEVALLIg en van elkaar wisten we niet of hebben wel gezien maar konden niet herineren dat diegene het ook heeft ..pas later kwamen we achter ..gewoon nooit echt goed opgelet

18. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

Dec 5, 2011
    659
    0
    0
    Dus er zijn drie verschillende mensen die "jouw" inrichting of bepaalde dingen daaruit hebben gekopieeerd. Tsja dat is idd of toeval, of jij hebt echt een fantastisch huis. Ik zou me er niet druk om maken, boeiend dat er mensen zijn die iets hetzelfde hebben als jij. Jij was toch eerst :p

19. twinkle star

Nogmaals het gaat me niet om de style, dat heeft idd half Nederland al. Maar meer de manier waarop. Het compleet namaken van de bank en de kinderkamers. Tot het precies tot op de detail ingerichte woonkamer. Maar het ergste dat bij die eerste vriendin die het door trekt naar de rest van haar leven zoals een kindje krijgen omdat wij ook zwanger zijn en zulke dingen eerlijk benoemen. Maargoed.... Ik wilde het gewoon even kwijt hshsha

Share This Page