het huishouden doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Is bij ons een ramp!!
    Ik haaaaaaaat schoonmaken, kan werkelijkwaar niks nuttelozers bedenken dan dat. Zeker met 4 katten en een hond blijf je bezig. Een dag later kun je weer van voren af aan, why bother...
    Heb je al de hele dag gewerkt,kun je thuis weer verder..
    Het is zelfs zo erg met mij gesteld dat ik zo changerijnig ben als ik die badkamer moet boenen dat mijn man het moet ontgelden.:)
    Helaas heeft hij net zo de pest eraan dat het dan niet echt gezellig is hahaha.
    Na afloop van het verplichte schoonmaakuur maken we het wel weer goed hoor. Maar we zijn er over uit dat we(weer) een schoonmaakster gaan aannemen!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha, ik geniet er juist van

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik vind het heeeerlijk:D

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Ik deel deze mening met je!
    Heb dr ook een bloedhekel aan maar doe het wel trouw elke dag.
    Heb trouwens geen huisdieren omdat ik echt gek word van die honden/katten haren. Elke dag veeg en dweil ik de kamer gang en keuken en 3 keer stofzuigen en stoffen. Heb een dochter die begint met drinken uit een gewone beker dus vlekken op de vloer waar ik ook gek van word.
    Dus maak veel schoon maar word echt niet mijn hobby;)

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    genieten!? Pfff haha knap:D

Ikvind het ook echt een drama! Waarom? Om volgende week weer precies hetzelfde plekje te boenen? Wat een tijdsverspilling! Ik snap je helemaal:D

6. Ior

Ior Niet meer actief

Ik geniet er wel een beetje van, vooral als ik klaar ben, dat mijn huisje dan zo heerlijk fris ruikt.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik vind schoonmaken juist heerlijk!

Opgeruimd en schoon huis = een opgeruimd hoofd
    Ik doe het met groot plezier en vind het echt leuk :D

8. Jel

Jel Niet meer actief

Het grappige is dat ik schoonmaakster ben en een parttime baan heb in een verzorgingstehuis, en 2 adresjes waar ik schoonmaak. Maar daarnaast moet ik ook nog thuis en daar word het juist een beetje verwaarloosd, al zou ik graag willen dat het wat netter en schoner was... Je komt vaak gewoon moe uit je werk. Nu probeer ik elke dag wel wat te doen, maar toch blinkt niet alles hier.

9. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Hier hetzelfde!
    Ja, ik weet echt wel betere dingen te doen..
    Maar vind het resultaat echt heel fijn, en dus veel voldoening geven!
    Je favoriete cd lekker hard aan en het is zo gepiept!

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn hobby is het ook zeker niet, bleeeh. Kan véél leukere dingen bedenken :D
    Maar goed, het moet. Gelukkig heb ik regelmatig van die bevliegingen dat het hele huis schoon MOET zijn. Vooral op de zondagochtend :(
    Dan kom ik de kamer en denk ik ' Nondeju! Wat een zooi ' En als ik dan eenmaal bezig ben, ben ik net die Tasmanian devil.
    Daarnaast heb ik een soort rooster gemaakt. Toen ik nog wat meer werkte, had ik een schoonmaakster.
    Nu werk ik maar 18 uur, dus helaas... ik moet het nu echt zelf doen.
    Dinsdag verschoon ik de bedden en ga ik boven bezig. Als de jongens in bad zitten, doe ik de badkamer en 1 x per 2 weken ofzo schrob ik de badkamervloer.
    De tuin laat ik aan mijn man over. Na het eten de vaatwasser in en uitruimen.
    Het enige wat blijft liggen, is de was :(

11. Djonna

Djonna Niet meer actief

Ik vind schoonmaken niet erg om te doen maar ik weet zoveel dingen die ik leuker vind om te doen en die doe ik dan ook vele malen liever :D

Ik persoonlijk heb ook echt een hekel aan als ik een huis binnenkom en het is daar zo kraakhelder!!! Ik leef liever in een huis waarin je ziet dat er mensen wonen in plaats van een toonzaal maar dat is mijn mening :D

12. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb zo'n hekel aan schoonmaken en opruimen, maar ik erger me er ook weer aan dat het steeds zo'n troep is. Kruimels overal, speelgoedbom weer ontploft, etc. We hebben dan ook nog eens te weinig opbergruimte (of gewoon te veel troep). Neuh, niet mijn hobby.
    En mijn man is maar een dag in de week vrij en gaat dan meteen aan de poets, waardoor ik me weer schuldig voel en er achteraan hobbel.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik doe elke dag iets... Maar er is eigenlijk bijna nooit een dag dat mijn hele huis tiptop in orde is.
    Boeit me ook niet.

14. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Het is absoluut mijn hobby NIET...
    Maar wij hebben een kat en hond dus ik stofzuig trouw elke dag..
    Ik doe ook vaak elke dag even een doekje over de kast en tafels...
    Ook probeer ik vaak elke dag even de dweil er door te halen...

Mijn dagelijkse klusjes bestaan uit:

Wc ff snel
    Wasbak in de douche...+ douche vloer dweilen
    Beneden stoffen, stofzuigen, dweilen

Om de dag boven stofzuigen..
    Boven stoffen en dweilen eens per week

Ik heb een allergie voor dieren en stof..
    Vandaar mijn "schema"

15. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik vind het wel prettig om te doen...:cool: Voor mij niks lekkerders dan dat alles blinkt en schoon is, heerlijk! :D

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ik heb er een bloedhekel aan maar ik doe het wel althans de afgelopen paar dagen niet maar ik ben vandaag weg geweest dus manlief heeft dat mooi kunnen doen

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik doe zo weinig mogelijk.

Maar goed, afstoffen, de vloer en de keuken moet toch wel echt.

Boven doe ik wel graag als mijn man thuis is. Die is er soms weken wel en weken niet. Als mijn man er niet is kom ik soms niet eens toe aan echt goed schoonmaken boven..

Dus ik overweeg om 1 keer in de 6 weken hier iemand voor in te huren. Maar goed, ik denk dat niemand daarop echt zit te wachten. 2,5 uur in de 6 weken

18. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Oi, wat zijn er veel dames die het huishouden leuk vinden!

Ik doe echt duizend keer liever andere dingen maar inderdaad, wij hebben 2 katten en een hond en een rondkruipend mopke, dus doe ik het trouw iedere dag. Stofzuigen en dweilen 1 x per dag (beneden, boven 1 x per week) het huis stoffen / soppen 1 à 2 x per week, keuken en badkamer grondige poetsbeurt 1 x per 2 weken en de wc iedere dag bijhouden, net als rommel opruimen. Maar om nou te zeggen dat het hier spik en span is altijd, nooooooo.... :)

Gelukkig doet mijn vriend ook wel iets, zoals de wc beneden, en daar ben ik 'm zeer dankbaar voor, haha! Maar ik werk 3 - 4 ochtenden in de thuiszorg waar ook enkele huishoudelijke taken bijhoren, tja, dan is het thuis niet echt meer iets waar ik naar uitkijk.
    Maar ik vind ook dat er moet worden geleefd in een huis, ik heb wel eens gehad dat ik bij mensen op visite was waar ik bang was mijn kopje op de tafel te zetten of om op de witte bank te gaan zitten, zo brandschoon en opgeruimd was het daar. Het was net of zat ik in een museum, ik voelde me er echt niet prettig.
    Dan af en toe maar een gezellig zooitje, veel leuker! :p

19. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    De was dat vind ik ook zo irritant. Je blijft wassen... Sorteren, in de wasmachine, ophangen, strijken en dan in de kasten pffff...
    Ik werk 27 uur in drie dagen dus die andere dagen maak ik vaak het hele huis schoon. Stofzuigen, dweilen afstoffen en keuken schoonmaken. De was draait de hele week door en stofzuigen gebeurd hier ook regelmatig.
    Wij hebben het voordeel dat de douche nog oud en lelijk is omdat we hier nog niet lang wonen dus ik poets hem wel maar zo grondig als bij een nieuwe badkamer is het nog niet.

Ik heb nu wel iemand die 4 keer Per jaar de ramen wast aan de buitenkant want ik sta zelf niet graag op de ladder en 14 euro voor het hele huis is nou niet veel.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier het zelfde

Deel Deze Pagina