Getuigen handtekening huwelijk terug draaien

Discussie in 'De lounge' gestart door ladygaga, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Door een grote ruzie in de Fam. Wil ik de hand tekening van mijn zwager niet meer hebben hij was getuigen maar hij ziet mijn liever van zijn broer scheiden .
    Die handtekening is dus niet terecht en ik wil nu kijken of ik die handtekening van mijn zwager ongedaan kan worden gemaakt.
    Weet iemand hier mischien of dit mogelijk ? Of hoe ik dit kan doen?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    volgens mij kan dat niet....

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Misschien snap ik het niet helemaal hoor maar lekker belangrijk toch? Wat maken die handtekeningen nou uit. Zou me daar niet druk om maken.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dit kan niet.

Overigens is een getuige alleen nodig mocht jij je trouwboekje kwijt zijn en de gemeente de trouwpapieren kwijt zijn.

Dat de getuigen kunnen bevestigen dat jullie op die en die datum getrouwd zijn.

Verder kan een getuige niks doen.

5. ladygaga

Nou gaat mij erom dat mijn zwager me al 10 jaar voor heeft gelogen en blijkt dat hij nu dat hij zo hekel aan mij heeft dat ik nu zoiets heb van waarom heb je dan als getuigen getekend voor mijn huwelijk en liefst zie ik die handtekening verdwijnen.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hij was getuige, dus dit kan je niet meer terugdraaien.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar zo'n handtekening van een getuige stelt toch weinig voor.

Bedoel die handtekening staat er al die tijd al en heeft nu toch geen toegevoegde waarde meer aan jullie huwelijk?

Ik zou me er niet druk om maken en hem lekker laten gaan.

8. topper12

topper12 Niet meer actief

Kan niet worden teruggedraaid. Enne die handtekening heb je zelf toch ook nergens? Staat alleen op dat ene document en dat ligt ergens te verstoffen in een archief... Je kan de handtekening wel van de trouwfoto's af laten Photoshoppen ;)

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En was hij jou getuige of de getuige van je man?

10. ladygaga

Zo das echt balen dat ik het niet kan terug draaien.
    Echt jammer want ik wil die zak echt uit mijn leven bannen

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar dat kan je toch ook zonder die handtekening.

Bedoel zoals iemand al zei die handtekening ligt te verstoffen in een archief de kans dat je deze ooit nodig hebt is zooooo nihil dat ik niet kan snappen wat voor toegevoegde waarde het heeft.

Als je hem wilt bannen doe je dat toch en vergeet die handtekening..

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd dat je dat wilt laten verwijderen. Dat was een moment in jullie leven en toen hebben jullie deze keuze gemaakt. Het is niet dat er gevolgen vastzitten aan die handtekening waardoor jullie in de problemen kunnen komen, dus ik zie ook geen reden om dit te laten veranderen. Denk ook niet dat het kan. Ja, dan zou je moeten scheiden en opnieuw moeten gaan trouwen.

13. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Het gaat er niet om dat hij het eens was met jullie huwlijk (al snap ik dan niet waarom hij geuitge was) Maar het gaat er om dat hij er bij was toen jullie het ja-woord aan elkaar gaven. Heeft verder geen enkel toegevoegde waarde.

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Een getuige krabbelt alleen op de gemeente documenten dat jullie toen getrouwd zijn. Het voelt niet fijn dat jullie ruzie hebben, maar door die handtekening te laten verwijderen, verwijder je hem toch niet uit je leven?!

Plus, al zou het kunnen, dan is je huwelijk niet geldig want die twee handtekening van de getuigen moeten toch op die dag gezet worden. Dan moet je scheiden en opnieuw trouwen;)(met onbekende getuigen, of iemand van de gemeente zelf)

15. ladygaga

Nou bij mij gaat het erom dat hij heeft getekend als getuigen in ons huwelijk terwel hij er nooit achter heeft gestaan en ons het liefst al 10 jaar geleden uit elkaar heeft zien gaan het gaat bij mij ook om het principe dat het niet gemeend is dat die zak zijn handtekening heeft gezete en ik baal er erg van dat ik dat niet ongedaan kan maken want nu blijft voor mijn principe die handtekening staan terwel die zak het nooit gemeend heeft.

16. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is niet mogelijk. Zijn handtekening op de akte heeft jullie huwelijk rechtsgeldig gemaakt. Zou die verwijderbaar zijn dan zou jullie huwelijk dus ook niet meer rechtsgeldig zijn.

Vervelend dat hij getuigd heeft terwijl hij kennelijk niet achter jullie huwelijk stond, maar daar kun je niks meer aan doen. Ik zou er geen dag om malen.

17. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Tja, je kunt het verleden echt niet ongedaan maken, dus dat blijf je toch houden. Je wilt je huwelijksdag toch ook niet verbannen/vergeten omdat hij erbij was? Dat is een moment geweest in je leven waar je bepaalde keuzes hebt gemaakt die toen goed leken. Wat de toekomst betreft heb je het zelf in de hand in hoeverre je hem toelaat en welke rol hij daarin speelt. Maar iemand verbannen uit je verleden, zolang er geen tijdmachines zijn gaat je dat niet lukken.;)

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar een getuige hoeft het ook niet eens te zijn met jullie huwelijk.
    Het enige waar een getuige voor is is het feit dat hij kan aantonen dat jullie getrouwd zijn als jullie papieren kwijt zijn.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik ben het met de rest eens. het is maar een handtekening als bewijs dat hij jullie heeft zien trouwen. niets meer en niets minder. wij maken er een grote happening van en iets speciaals door vrienden of kennissen er voor te vragen, maar eigenlijk stelt die ene handtekening geen ene flikker voor. het heeft geen speciale waarde. ja, bewijs dat je echt getrouwd bent. meer niet. of hij het er mee eens was of niet, daar gaat het niet om. als je geen getuigen hebt dan kan je zo mensen van straat plukken voor die handtekening.... handtekening kan verder niet verwijderd worden. hij is er nu eenmaal als ooggetuige bij geweest. klaar. en waarom zou je? boekje kijk je waarschijnlijk nooit meer in. lijkt me dat hij ook op trouwfoto's of zo staat. ga je die bijv allemaal uit je album scheuren?? nee, zou me er niet druk om maken.

20. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Wat een heisa on niks zeg.

Die handtekening zal je nooit meer zien en wat kan jou het nou bommen wat je zwager van je vind? Sta er boven! Hij moet er mee leren leven, niet jij

Deel Deze Pagina