Jakkie... Gijs hoeste vanmorgen groenig slijm op... Hij is wat verkouden, een flinke snotneus waar zo af en toe de snottebellen uit komen.. maakt geen zieke indruk.. Als ik zelf in zo'n staat ben ( om t maar even netjes te houden) maak ik me nergens druk om.. gaat wel weer over.. maar heb eens gehoord/gelezen dat groen/gelige kleur duidt op een infectie.. Reden om maandag evt. de ass. van huisarts even te bellen of maar gewoon afwachten tot t beter word?
ik zou het afwachten, bij een verkoudheid heb je ook al dat je slijm groen kan zijn, je kan morgen altijd even overleggen maar als hij geen koorts heeft en verder goed te pas is dan zou ik afwachten tot de verkoudheid minder wordt en het zelf in de gaten houden. bij koorts zou ik wel even bellen, ook bij extreem hoesten en benauwdheid.
ik zou gewoon afwachten wanneer het over gaat. Dochter heeft nu ook weer van die groene snottebellen en voordat ze 1 was had ze het ook wel. Zolang ze niet heel erg ziek zijn (suf en niet willen drinken) maak ik me niet zo snel zorgen. Ik zou hiervoor niet de huisarts bellen persoonlijk.
Idd groen slijm kan een ontsteking zijn, maar een ontsteking gaat bijna altijd gepaart met koorts of verhoging. Daarom moet je dat goed in de gaten houden. Zolang je kindje vrolijk is en goed drinkt en eet en plast e.d. zal er niet zo veel aan de hand zijn. Maar houd wel zijn temp in de gaten.