Hallo allemaal, ik ben nu 37,4 weken zwanger. Heb vandaag een groei echo gehad waarbij ze voor zover ze konden meten (kindje lag niet helemaal goed voor de meting) een te klein kindje voor deze zwangerschapsduur meten. mijn oudste zoontje is geboren met 2720 gram, ook niet zwaar/groot dus. morgen moet ik terugkomen voor een nieuwe meting, ze hopen dat hij dan wat gunstiger ligt. Wie had dit ook en is alles goed gekomen? Maak me er toch behoorlijk zorgen om. Hoor graag van jullie! Groetjes, een onzekere moeder
Bij een vriendin van me, dat kindje werd op 34 cm geschat en wel 3 kg klopte dus van geen kant. En na zoveel metingen kwamen ze erachter dat het kindje ook wel erg diep lag dat daarom de buik van mijn vriendin zo klein was, dus er kon helemaal geen fatsoenlijke meting gedaan worden. Dus pin je er niet teveel op vast een meting heeft een afwijking van + 500 gram of - dus echt een correcte meting kan je het nooit noemen. Ik zou je niet teveel zorgen maken en lekker nog even genieten..
Ik zou me er ook niet al te veel zorgen om maken. Bij mijn zoontje kreeg ik ook een groei echo en daar zeiden ze toen bij dat hij waarschijnlijk te klein zou zijn. Foutje! Bij de bevalling bleek het een grote baby te zijn... niks klein.....
Ik zou me er niet te druk om maken idd. Bij mij zeiden ze laatst dat ze zijn boven beentje kleiner hadden gemeten dan de keer ervoor. Bleek achteraf ook gewoon normaal te zijn en aan het apparaat te liggen.
hier ook goede hoop. mijn tweelingzus kreeg ook te horen dat haar dochtertje te klein was. Hierdoor moest ze heel vaak naar het ziekenhuis en bleef ze vaak urenlang ter controle. Uiteindelijk bleek de 'kleine' meid groter te zijn bij de geboorte dan haar grote zus. Achteraf denken ze dat ze toch niet helemaal goed gemeten hadden, Jammer want mijn zus heeft zich toch onwijs veel zorgen gemaakt.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ben net terug geweest bij de verloskundige & zij schat de baby nu op 2,5 kilo. Ben nu 37.5 weken zwanger, klein kindje... maar niet te klein! Ook zei ze dat een grote baby gewoon niet bij mijn lichaam past! Wat vinden jullie van de 2,5 kilo?
2,5 kg is toch goed...ze zeggen dat de laatste weken de baby groeit met zo een 250 gr per week...dan zou je dus op iets meer dan 3 kg komen als je de 40 weken haalt...is toch perfect?!
Ik heb 3 groeiecho's gehad vanaf 27 weken omdat ze op de onderste lijn van de groeicurve zat en mn eerste ook geen grote was. Na de laatste echo met 34 weken zei de gyn dat groeiecho's vanaf 36 weken niet meer betrouwbaar zijn om een goede meting te doen en dat op de hand voelen net zo betrouwbaar is. Zou er dus niet teveel zorgen om maken. 2,5 kg met deze termijn lijkt me netjes; geen mega kind maar zeker niet te klein. Mocht je je wel zorgen blijven maken, zorg dan dat je in ieder geval veel blijft rusten (liefst op je linker zij). Veel meer kan je niet doen.
Ik maak me nu een stuk minder druk Blij dat deze verloskundige alles goed na heeft kunnen kijken en de baby lag ook al ingedaald.
Volgens mij kunnen ze het nooit helemaal perfect inschatten hoor. Bij mijn eerste dachten ze aan een groot kindje en was 53 cm en 2530 gram. Heel lang en dun dus. Dus qua lengte zaten ze goed met groot maar qua gewicht helemaal mis. Nu loop ik ook in het ziekenhuis waar ze groeimetingen gaan doen elke drie weken om te kijken of dit weer een dunnetje is. Maak me er maar niet te druk om als ik zie hoe de eerste er nu bij loopt hihi!
Bij mij groei meting hadden ze het over groot en minimaal 10 pond. Bij de bevalling bleek ze 48 cm en 3315 gram helemaal niet groot en dik. Maak je niet teveel zorgen
Haha ik zou ook een klein kindje krijgen! De mijne was 51 cm en 4000 gram. Ik zou niet zo op ze vertrouwen hoor
Fijn dat alles goed was bij je bezoekje bij verloskundige, dat geeft vast prettig gevoel. Het kan prima dat klein kindje bij je past. Lijnen zijn toch allemaal gemiddeldes. Gynaecoloog gaf bij mij ook aan dat klein kindje bij mij en mijn partner paste. Schattingen qua grootte kunnen natuurlijk ook wel kloppen. Bij mij was de kleine slechts 60 gram kleiner dan de schatting van de gynaecoloog... Bij onze kleine liep hele lichaampje achter in groei. Fijne verdere zwangerschap. Uiteindelijk is een klein gezond kindje ook wel erg schattig
Iemand die ik ken...werd op de dag dat ze ging bevallen nog verteld, je kindje is ongeveer drie kilo, kwam een meisje van 4,5 kg tevoorschijn.
Mijn jongste werd op een kleine 3 kilo geschat op ruim 38 weken. Paar dagen later kwam er toch een kereltje uit van 3650 gram Al leek hij in eerste instantie inderdaad kleiner dan zijn broer bij de geboorte maar dat was dus duidelijk niet zo. De vk heeft hem ook 2 keer gewogen omdat ze het niet kon geloven