mijn dochter van bijna 11 maand krijgt dr boventanden door maar....er zit een enorme spleet tussen! Kan nog wel bijna een tand tussen. Wie heeft dit ook gehad met zn kindje en bleef het zo of trok het later bij? droppi
als ze gaan wisselen wordt het of minder of helemaal dicht de melk tandjes zijn natuurlijk kleiner dan de grote mensen tanden
Hier ook flink wat ruimte ertussen. Het lijkt wel minder te worden met meer tandjes die doorkomen. Het kan allemaal nog bijtrekken!
mijn dochtertje heeft ook een spleetje tussen haar boventanden. haar ondertanden zitten wel netjes tegen elkaar aan.
Hier ook een spleet. Is normaal, de kiezen gaan de andere tanden dichter tegen elkaar duwen, als je kindje geen spleet tussen de voortanden heeft worden de voortanden ertussen uit geduwd, dan gaan ze dus naar voren of over elkaar heen. Dus, het komt goed
ok...mn oudste heeft dit nl niet gehad. Kwam me dus niet bekend voor. Schrok een beetje vooral omdat er echt wel een tand tussen past. Haar ondertanden staan wel tegen elkaar aan. Zit er bij jullie kids dan ook tussen de voortanden een soort van bultje? Weet niet hoe ik dat het beste kan omschrijven, dat bultje is ongeveer zo breed als een voortandje...iets minder misschien
Ik herken het helemaal. Zoonlief heeft dit ook (hij is 12 mnd) Eigenlijk vind ik het wel heel schattig lijken. Toch wacht ik af hoe zich dit verder ontwikkeld.
hier ook een behoorlijke spleet tussen de 2 voortanden, maar lijkt wel heel schattig met een big smile we zien wel of het goed komt, anders maar een beugeltje
Hier ook een spleet tussen de tandjes ik vind het wel guitig uit zien bij ons oh zo ondeugende meisje
Mijn zoontje heeft het ook, maar dat heeft hij helaas van mij. De tandarts riep bij mij ook steeds dat het wel dicht zou trekken als alles gewisseld was, niet dus
Aha! Onze dochter heeft dit ook (er past idd nog wel een tand tussen) en toevallig zaten mijn man en ik er van de week ook naar de kijken. Gelukkig het komt dus goed Bij d'r ondertandjes heeft ze het trouwens weer niet
Hier ook gehad, precies zoals jij het omschrijft, maar Quinn heeft nu een paar super tandjes zonder spleet ertussen, dus trekt wel bij hoor
Onze zoon heeft ook een flinke spleet tussen zijn boven tanden. Op twee boven hoektanden na heeft hij zijn hele melkgebit. Het zal dus nog wel iets naar elkaar toe geduwd worden. Echter wij zitten er helemaal niet mee. Ikzelf had het vroeger tussen boven en ondertanden. En flink ook. Op latere leeftijd heb ik een beugel gehad. Mijn man heeft ook van nature een flinke spleet tussen zijn twee boven voortanden. Hij heeft er niet voor gekozen een beugel te nemen en ik heb er totaal maar dan ook totaal geen moeite mee. Onze zoon lijkt al zo enorm qua uiterlijk op mijn vader, maar die spleet maakt het compleet. Wij vinden het dus geen probleem. En als onze zoon het wel vervelend gaat vinden, kan hij altijd nog kiezen voor een beugel in de verre toekomst.
Mijn dochter, nu 3,5 heeft dit ook al vanaf het begin. Nu duimt zij ook dus dat maakt het er niet beter op. De tandarts zegt dat zij naar alle waarschijnlijkheid een beugeltje moet later, maar ja welk kind heeft dat tegenwoordig niet? Gelukkig wordt het duimen nu minder en trekt het nog wat bij als ze gaat wisselen.
Mijn zoontje van 1 jaar heeft dit ook, ook idd met zo'n bultje. Ik heb hier nar gevraagd bij Cb en zij vertelde dat dit heel normaal was! En dat het bij zou trekken als hij alle tanden en kiezen heeft, dan groeit/ duwt het naar elkaar toe. En als dat niet geburd wat niet vaak is , dan is het vaak wel na wisselen! Dus ik maak me ook geen "zorgen" meer. Komt allemaal goed dus!
Hier geen spleet, maar juist precies omgekeerd. Dean z'n voortanden vallen net over elkaar heen. Ook onder staan ze wat scheef. Ik hoop ook dat het met het wisselen zal veranderen
Ik had vroeger zelf een grote opening tussen mijn voortanden... kon er zo een frietje doorheen steken Is vanzelf helemaal goedgekomen... geen beugel gehad, geen correcties ofzo. Na melktanden, kwam er een mooi recht gebit tevoorschijn Ik zou me geen zorgen maken voorlopig.